2026-09-23, 11:13
Medlem
Nihennas avatar
Dags för ny lur och kikar på begagnade Samsung Galaxy S25or.

Ultra kostar några tusingar mer, men är det värt? Bra kamera vill jag ha, och ultra har en bättre telezoom, men hur mycket bättre? Är det fortfarande bra kvalitet på vanlig S25 eller är det mer eller mindre omöjligt att få till bra telezoombilder?
Citera
2026-09-23, 11:21
Medlem
Tidvinds avatar
Är det inte S26 som är den senaste? Kikade litegrann, och Ultra hade ganska mycket bättre kamera enligt specifikationerna. Har dock inte testat den. Tycker Ultra-varianterna är lite väl stora för min hand.

S25 har väl si-sådär zoom om du går till max läge.
Citera
2026-09-23, 11:24
Medlem
Ichwills avatar
Kolla på någon Xiaomi-lur istället, lika bra som Samsung men dom är billigare.
Citera
2026-09-23, 11:24
Medlem
Jag skulle aldrig sänka mig till en S25 nu när S26 finns.
Citera
2026-09-23, 11:28
Avstängd
Ta en s25 ultra nu när de blivit billigare pga 26-serien
Citera
2026-09-23, 11:49
Medlem
Tungrodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Kolla på någon Xiaomi-lur istället, lika bra som Samsung men dom är billigare.

Ha ha ha, de är inte ens i närheten av så bra som Samsung! Absolut billigare men man får som sagt vad man betalar för!
Citera
2026-09-23, 12:13
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungrodd
Ha ha ha, de är inte ens i närheten av så bra som Samsung! Absolut billigare men man får som sagt vad man betalar för!
Frugan har en Xiaomi, den är 2 år och den är snabb och smidig. Min Samsung S21 orkar knappt öppna Bank-Id.
Så min nästa mobil blir nog en Xiaomi.
Citera
2026-09-23, 14:18
Medlem
Tungrodds avatar
Citat:
Frugan har en Xiaomi, den är 2 år och den är snabb och smidig. Min Samsung S21 orkar knappt öppna Bank-Id.

Det är ju inte konstigt att en 5, snart 6 år gammal mobil blir "trög" att använda. Jämför S25 med en Xiaomi så lär du märka skillnaden!
Citera
2026-09-23, 14:18
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungrodd
Det är ju inte konstigt att en 5, snart 6 år gammal mobil blir "trög" att använda. Jämför S25 med en Xiaomi så lär du märka skillnaden!
🍻
Citera
2026-09-23, 15:50
Medlem
Citat:

? Då har du en defekt s21. Jag har en likadan och den funkar helt strålande. S21 rules
Citera
2026-09-23, 16:14
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum781
? Då har du en defekt s21. Jag har en likadan och den funkar helt strålande. S21 rules
Ja så kan det vara.
Min är seg som sirap, det är väldigt ofta som det inte går att svara när det kommer ett samtal, har använt både Googles och Samsungs telefonapp. Har inte något ljud när det kommer någon notis eller ett sms, den lever sitt eget liv ibland.
Citera
2026-09-24, 06:16
Medlem
Citat:
Ja så kan det vara.
Min är seg som sirap, det är väldigt ofta som det inte går att svara när det kommer ett samtal, har använt både Googles och Samsungs telefonapp. Har inte något ljud när det kommer någon notis eller ett sms, den lever sitt eget liv ibland.

Jag håller helt med dig. Jag hade en samsung s22, helt värdelös. Dessutom havererade batteriet, svällde och böjde upp baksidan av telefonen. Hade den legat på laddning när detta hände hade den sannolikt fattat eld. Jag köper aldrig en samsung igen.

Hade jag varit TS hade jag köpt en Oppo find X9. Tidigare hade jag rekommenderat OnePlus men nu har de slutat sälja i Europa efter att ha blivit uppköpta av just Oppo.

Som svar på trådstarten så är inte samsung värd att lägga några pengar på alls. Det är alltså inte heller värt att uppgradera från dålig till en något mindre dålig ultramodell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in