2026-09-23, 02:03
Medlem
Rompers avatar
Har någon hört någonting angående detta?
193 kg cannabis, för eget bruk....

https://www.hn.se/nyheter/varberg/polisens-ovantade-knarkupptackt-vad-fasen-ar-detta.52be2049-1db1-595c-8ca8-9f445714a78f (låst artikel?

https://www.facebook.com/reel/1108350475224513
Citera
2026-09-23, 02:04
Moderator
Parongatans avatar
Lägger till ett citat från TS källa:

Citat:
De två poliserna ska kontrollera ett folkbokföringsbrott. Men när de öppnar dörren till källarbostaden i centrala Varberg får de misstankar om något helt annat. Där ligger nämligen haschkakor spridda över hela rummet – totalt 56 kilo. En man från Varberg misstänks nu för grovt narkotikabrott.

/Moderator
Citera
2026-09-23, 02:30
Avstängd
Stämplar: Lays, Gelato, Cannabis Chocolate, Dubai och Carnaval. Inget av det finns på flugsvamp eller catharsis. Så troligtvis märker de om produkterna som annonseras på marknadsplatserna.
Citera
2026-09-23, 04:08
Medlem
Hur kommer det gå för den som hade sakerna hemma? Skuldsatt för resten av livet? Måste mörda för att få ner skulden till acceptabel nivå?
Citera
2026-09-23, 04:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Hur kommer det gå för den som hade sakerna hemma? Skuldsatt för resten av livet? Måste mörda för att få ner skulden till acceptabel nivå?
Oj, postar du seriöst 20 inlägg om dagen sedan 2024? Wow.. har du inget liv?? Otroligt. 🤣

Men till topic då.. Det är för det mesta rika och stora muslimska/balkan-klannätverk med flera tusentals familjemedlemmar som äger tillsammans extremt stora kluster av restauranger, hotell, bilfirmor, advokatfirmor, frisörkedjor, fristående skolor, byggföretag, etc etc, som köper in dessa mängder. 50kg hash kostar inte mer än 2 miljoner kr att köpa in från Marocco. Nu är jag dessutom väldigt generös, vem fan betalar 40lax för ett kilo bajs när man bulkköper 50kg...? Ingen... Men nåja vi kan för detta tankeexperiments skull acceptera den kalkylen.. 2 miljoner kr eller 50kg hash för dem är verkligen ingenting, det är nåt man stashar hos nån efterbliven pundarsvenne som får packa lite droger och posta på fyllan. 🤣

Det är absolut inga fattiga rinkebynegrer som precis tog gymnasiet och tagit banklån för att ha råd med detta och sen ska gå och hota den som torskar att den måste mörda för att betala skuld haha, du har sett för mycket beckfilmer gamla farbror boomer, du har inte koll på samhället längre, det märks.. var det nåt trevligt radioprogram på p3 eller film på svt idag? Nyhetsmorgon tv4 presenterade de badkläder senaste modet på stranden?

Nej, luffaren som torska får sitta 8-10 år och det är ett straff nog, han är redan bortglömd och skulden förlustbokförd av knarkorganisations ekonominisse. Ingen tänker på han, ingen kommer försöka kräva nåt, han sitter i skiten och han har absolut noll information om organisationen eller namn eller adresser, han bara får saker lämnade hos sig tillsammans med utrustning, material och instruktioner och en burner phone.

Importörerna skänker säkert flera miljoner till sin lokala kyrka eller moské och på barnbarnens bröllop kommer det minst 300 gäster och bara bröllopsgåvorna är värda flera miljoner för att inte tala om vad hela spektaklet kostade.. Dessa typer som importerar dessa volymer köper liksom en Porsche Panamera till nån random släkting som fått bra betyg och kommit in på tandläkarlinjen i Uppsala..

Svenska fattiga luffare med nån efterbliven svt-boomer på ett ålderdomshem får ta skulden genom att bli dömd i rättegång sen är det klart nytt kapitel ingen bryr sig. Den nya leveransen betalar av sig självt på en vecka max, skickas till Norge, Finland, Danmark etc.
Senast redigerad av SkogsMullenss 2026-09-23 kl. 05:04.
Citera
2026-09-23, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Nej, luffaren som torska får sitta 8-10 år och det är ett straff nog, han är redan bortglömd och skulden förlustbokförd av knarkorganisations ekonominisse.
Hur vet du det?
Citera
2026-09-23, 05:06
Avstängd
Citat:
Hur vet du det?
De som importerar dessa mängder är rika och mäktiga, knarkvärldens Wallenberg, det är inte Einar eller Jaffar Byn som springer runt med fejkpistoler och smslån direkt. Torskar du så är du bortglömd. Stora grabbarna är snälla. De tjänar igen denna leverans på max en vecka. Luffarsvennen får sitta 8-10 år det är straff nog.
Citera
2026-09-23, 05:15
Medlem
Citat:
De som importerar dessa mängder är rika och mäktiga, knarkvärldens Wallenberg, det är inte Einar eller Jaffar Byn som springer runt med fejkpistoler och smslån direkt. Torskar du så är du bortglömd. Stora grabbarna är snälla. De tjänar igen denna leverans på max en vecka. Luffarsvennen får sitta 8-10 år det är straff nog.
Men det är väl knappast Wallenberg som lagrar knarket.

De "stora" tar knappast själva fysiskt hand om drogerna.

Jag tänker mig att det är en Asmed utan arbete som lagrar för några tusingar i ersättning. Och vad händer om han förlorar knark för miljoner? Går han då helt fri eller har han en evig skuld till Wallenberg?

Citat:
Oj, postar du seriöst 20 inlägg om dagen sedan 2024? Wow.. har du inget liv?? Otroligt. 🤣
Ibland måste man förklara och förklara, alla förstår inte direkt, och då sticker det lätt iväg.
Citera
2026-09-23, 05:26
Avstängd
Citat:
Men det är väl knappast Wallenberg som lagrar knarket.

De "stora" tar knappast själva fysiskt hand om drogerna.

Jag tänker mig att det är en Asmed utan arbete som lagrar för några tusingar i ersättning. Och vad händer om han förlorar knark för miljoner? Går han då helt fri eller har han en evig skuld till Wallenberg?
Wallenberg alltså klanledaren över dessa nätverk sitter mest på möten med präster, byggherrar, advokater, politiker och ekonomichefer. Det är inga Asmed som lagrar droger för några tusingar i ersättning utan det gör luffarsvennarna eftersom de är ostraffade och svenska polisen misstänker inte dem eftersom luffarsvennarna som lagerhåller sitter mest hemma och spelar WoW.

Luffarsvennen går ju inte fri utan han får ju 8-10 år fängelse, det är tillräckligt, han är bortglömd direkt. Om 10 år är det verkligen ingen som kommer ihåg han. 2 miljoner kr är en fis i rymden för nätverken som importerar dessa mängder, de tjänar hundratals miljoner kr på knark på ett halvår bara i en luffarstad som Borås.. Fast nu vet jag att du bara trollar så mycket som du skriver och inte ens läser det jag skriver.
Senast redigerad av SkogsMullenss 2026-09-23 kl. 05:28.
Citera
2026-09-23, 05:40
Medlem
Citat:
Wallenberg alltså klanledaren över dessa nätverk sitter mest på möten med präster, byggherrar, advokater, politiker och ekonomichefer. Det är inga Asmed som lagrar droger för några tusingar i ersättning utan det gör luffarsvennarna eftersom de är ostraffade och svenska polisen misstänker inte dem eftersom luffarsvennarna som lagerhåller sitter mest hemma och spelar WoW.

Luffarsvennen går ju inte fri utan han får ju 8-10 år fängelse, det är tillräckligt, han är bortglömd direkt. Om 10 år är det verkligen ingen som kommer ihåg han. 2 miljoner kr är en fis i rymden för nätverken som importerar dessa mängder, de tjänar hundratals miljoner kr på knark på ett halvår bara i en luffarstad som Borås.. Fast nu vet jag att du bara trollar så mycket som du skriver och inte ens läser det jag skriver.
Inser att det inte är klanledaren som har 200 kilo knark hemma.

Det är därför jag undrar vad som kommer hända med den som lagrat drogerna.

Helt otroligt att du inte förstår vad jag skriver. Hoppas att någon annan läser och kan svara. Du verkar ju vara i en helt annan värld.
Citera
2026-09-23, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Har någon hört någonting angående detta?
193 kg cannabis, för eget bruk....

https://www.hn.se/nyheter/varberg/polisens-ovantade-knarkupptackt-vad-fasen-ar-detta.52be2049-1db1-595c-8ca8-9f445714a78f (låst artikel?

https://www.facebook.com/reel/1108350475224513

Nu var det inte 193 kg , utan 56 kilo som faktiskt fanns i bostaden. Dock så säger polisen att det bedöms att personen har hanterat 193 kg i lägenheten totalt. Hur dom nu kommit fram till det är oklart.
Från artikeln:

Citat:
"De två poliserna ska kontrollera ett folkbokföringsbrott. Men när de öppnar dörren till källarbostaden i centrala Varberg får de misstankar om något helt annat. Där ligger nämligen haschkakor spridda över hela rummet – totalt 56 kilo. En man från Varberg misstänks nu för grovt narkotikabrott."
Senast redigerad av simpesolsken 2026-09-23 kl. 08:28.
Citera
2026-09-23, 08:33
Medlem
Citat:

Du bara antar och antar haha
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in