Citat:
Ursprungligen postat av
DaffeDurfsson
Morgon ungdomar. Jag kan typ inget om militär eller politik men har undrat varför Ukrainas allierade Mongoliet inte går in och tar territorium jag tänker ut ett konstruktuvistiskt synsätt så måste det finnas en sådan underliggande ton inom den mongoliska folk själen något som rättfärdigar det. Mongoliet har sedan en ganska stark arme (har till och med en flotta) deras arme är tränat för krigsföring i låg försvarande stora landområden i Ryssland med ytterst liten militär närvaro jag tror Mongoliet utan problem skulle kunna genomföra en knivtångsmanöver mot Irkutsk och sedan etablera defensiva ställningar runt i Altai regionen och bergen där. Ryssland arme just nu suboptimal och jag tror dem skulle ha svårt att möta Mongoliet vilket skulle leda till förhandlingar där Mongoliet kanske skulle vinna Altai (men förlora ockuperade Irkutsk) eller avlägga så pass stor uppmärksamhet från Ryssland sida att dem måste omfördela resurser från Ukraina vilket leder till Ukrainska vinster. Vad tror ni? Borde jag skicka in denna plan till Mongoliska krigs departementet?
Men Mongoliet är väl inte Ukrainas allierade? De har nära relationer med Ryssland och är dessutom beroende av dem för bland annat bränsle. Varför skulle de då anfalla Ryssland för Ukrainas skull? Och hur tänkte du att den mongoliska flottan skulle användas? Hehe.
Men jag tycker absolut att du ska skicka in planen. Glöm bara inte att förklara hur den mongoliska flottan ska ta sig till Irkutsk.