2026-09-22, 13:35
Medlem
Kersers avatar
Hej!

Som alla (nåja) vet, har Blizzard nu släppt Betan för WoW Forever.
Hoppade in på min Lenovo Ideapad PRO 5 (tror jag den heter). Har spelat både Vanilla, TBC och WotLK utan större problem. Men Forever verkar absolut vara ett snäpp upp vad det gäller krav på datorn.
Jag är en enorm WoW nörd, spelat sedan release i stort sett, men noll koll på datorer.

Vad jag eftersöker:
- Budget: ~15-20k
- Hyfsat tyst
- Hyfsat sval
- Kunna spela på medium-high med ca. 60-100fps
- Nuvarande livssituation gör att jag inte kan koppla upp till skärm och tangentbord. Så gärna så spelvänlig som möjligt ”direkt på datorn”.

Ber om ursäkt om det redan finns liknande trådar, men ville inte kapa någon annans.

Wash yer back!
Citera
2026-09-22, 18:55
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerser
Hej!

Som alla (nåja) vet, har Blizzard nu släppt Betan för WoW Forever.
Hoppade in på min Lenovo Ideapad PRO 5 (tror jag den heter). Har spelat både Vanilla, TBC och WotLK utan större problem. Men Forever verkar absolut vara ett snäpp upp vad det gäller krav på datorn.
Jag är en enorm WoW nörd, spelat sedan release i stort sett, men noll koll på datorer.

Vad jag eftersöker:
- Budget: ~15-20k
- Hyfsat tyst
- Hyfsat sval
- Kunna spela på medium-high med ca. 60-100fps
- Nuvarande livssituation gör att jag inte kan koppla upp till skärm och tangentbord. Så gärna så spelvänlig som möjligt ”direkt på datorn”.

Ber om ursäkt om det redan finns liknande trådar, men ville inte kapa någon annans.

Wash yer back!

Tänk på att det inte finns någon mega-server i EU på betan så du spelar på NA servern.
Citera
Igår, 21:54
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Det rekommenderade för WoW Forever är:

CPU: AMD Ryzen Zen 5

GPU: RTX 40-serien

RAM: 16GB

Detta kan landa kring 13.000- 15.000 kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in