2026-09-22, 13:00
Medlem
https://www.sverigesradio.se/artikel/avslojar-skolanstalld-misstanks-for-sexualbrott-mot-barn
Citat:
En skolanställd i Luleå misstänks för sexualbrott mot barn. Enligt uppgifter till P4 Norrbotten ska det handla om brott som misstänks ha begåtts på nätet.

Polisen ska ha kommit mannen på spåren efter att föräldrar till en tonårsflicka larmat.

Den misstänkte mannen är i 45-årsåldern och arbetar på en skola i Luleå kommun. Han nekar till brott.
Citera
2026-09-22, 13:59
Medlem
Får mig direkt att tänka på Luleå hockeys gamla tränare i damlaget, strax under 50 och lärare. Nåväl.
Citera
2026-09-22, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahvemvillvad
Får mig direkt att tänka på Luleå hockeys gamla tränare i damlaget, strax under 50 och lärare. Nåväl.

Vem är det och varför?
Citera
2026-09-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahvemvillvad

Om du tänker på JS så är han väl inte längre anställd som lärare. Han är ju sen i våras anställd av Luleå Hockey som sportchef Junior.

Det verkar ju vara en som just nu arbetar som lärare som är MGM.
Citera
2026-09-22, 20:26
Medlem
Åklagare Jonas Fjellström berättar att det hela uppdagats efter att flickans föräldrar polisanmält vad de ansåg var olämpliga chattar mellan flickan och mannen. Därefter uppstod misstanken om sexualbrott.

– Vi vet inte exakt vad rubriceringen är, men det rör sig om de mindre allvarliga sexualbrotten mot barn, säger Fjellström.
Citera
Idag, 14:48
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
... det rör sig om de mindre allvarliga sexualbrotten mot barn, säger Fjellström.
Han ville alltså möjligtvis ha bilder av henne där hon lyfter upp klänningen och visar trosorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in