2026-09-22, 11:18
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nej. Alla mobiltelefoner och datorer innehåller judisk eller israelisk teknologi.

Har jag svårt att tro på...
Citera
2026-09-22, 11:28
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jaha, och du menar att gemene vardagsmänniska har sådan koll på allt relevant att denne kan vara helt säker med en Android/Linux? Och

Och du som är expert vet såklart att Apple spionerar 24/7 på allt via sina grunkor…? Är det därför som t ex polismyndigheter har så jäkla svårt världen runt att komma in i t ex iPhones så länge användarna själva inte klantat sig med mediokert enkla lösenkoder etc…?

En extremt liten procent av världens användare av tech är technördar…..?

Det var väldigt mycket påhopp och antaganden i ett enda svar

Nej, jag tror inte gemeneman vet allt du beskriver ovan. Objektivt så är de flesta överens om att Android och Linux en mer öppen platform och låser inte sina användare till samma utsträckning som Iphone. Jag kommert inte att besvara alla dina frågor, alldeles för mycket svammel för ett enkelt konstaterande.
Citera
2026-09-22, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Det var väldigt mycket påhopp och antaganden i ett enda svar

Nej, jag tror inte gemeneman vet allt du beskriver ovan. Objektivt så är de flesta överens om att Android och Linux en mer öppen platform och låser inte sina användare till samma utsträckning som Iphone. Jag kommert inte att besvara alla dina frågor, alldeles för mycket svammel för ett enkelt konstaterande.

Så du väljer nu att svara det sekundära och inte det primära, säkerhetspåståendena…?
Citera
2026-09-22, 11:56
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Så du väljer nu att svara det sekundära och inte det primära, säkerhetspåståendena…?

Det finns 1000 möjliga svar på hur linux är ett säkrare och framförallt öppnare OS. jag tänker inte sitta här och förklara alla möjligheter, känn dig fri att googla.
Citera
2026-09-22, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Det finns 1000 möjliga svar på hur linux är ett säkrare och framförallt öppnare OS. jag tänker inte sitta här och förklara alla möjligheter, känn dig fri att googla.

Jag tror gemene man generellt sett knappast behöver ligga orolig över säkerheten på sin mobil eller dator i det avseendet.
Så den grundläggande säkerheten i våra lugarer, oavsett plattform etc, är nog inget att oroa sig nämnvärt för. Utan det är nog användarna själva som är den största säkerhetsrisken.
Citera
2026-09-23, 10:35
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
Jag tror gemene man generellt sett knappast behöver ligga orolig över säkerheten på sin mobil eller dator i det avseendet.
Så den grundläggande säkerheten i våra lugarer, oavsett plattform etc, är nog inget att oroa sig nämnvärt för. Utan det är nog användarna själva som är den största säkerhetsrisken.

Ja så är det. Men att den Trojanska Hästen sover betyder inte att den är ofarlig.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in