Igår, 08:01
Medlem
Hej alla mammor/soon-to-be mammor och allt däremellan!

Jag och min kille har försökt bli gravida i ca 1-2 år. Har nu varit i kontakt med vården, genomgått fertilitetsutredning och påbörjat Letrozolbehandling för att stimulera ägglossning.

Allt såg bra ut på fertilitetsutredningen förutom att jag inte verkar ägglossa varje månad. Fick nu börja med 2.5mg Letrozol och gick på ultraljud som visade en större äggblåsa. Har tagit ägglossningsstickor varje dag men negativt varje dag! Vad händer? Någon som haft liknande? Blir så orolig..

Jag använder Clearblue advanced för det va dessa vården rekommenderade och tar alltid test av morgonurin då jag hört att det är så man ska göra.

Har natural cycles som mäter min kroppstemp som inte heller riktigt hittat ägglossningen senaste månaderna. Den tror dock att den va för några dagar sedan trots negativ sticka.
Citera
Igår, 19:39
Medlem
bithaxs avatar
Jag tycker IVF i Sverige suger.
Jag och min fru körde 3 rundor IVF utan lycka.
Och ett skälen till att det tar så lång tid är ju att man i Sverige inte får använda genetisk screening av embryon om man inte har någon sjukdom.

Det innebär att man sätter in en massa embryon som det aldrig kan bli något av, och så hoppas man att det ska fungera. De sa typ ”vi ska bara hitta rätt embryo”. Ja de hittade fan aldrig rätt embryo och nu har hon fyllt 40 och det är typ kört lixom.

Jag rekommenderar att söka sig utomlands. Sverige är ett jävla tönt land med massa sketna jäkla morallagar som bara gör livet surt för människor som bor
här utan några större vinster för samhället. Snarare förluster.

För eftersom IVF fungerar så dåligt i Sverige så har man nu infört ytterligare gratis rundor IVF för kvinnor under 40. Och vad kostar inte det? Och vilket jäkla lidande att gå igenom.

Sorry about the rant.
Senast redigerad av bithax Igår kl. 19:47.
Citera
Igår, 20:18
Medlem
Usch va dåligt! Ja, sök dig utomlands om du tänker att det kan vara bättre? Det kommer det ju vara värt ifall det lyckas!!!

Jag har inte börjat med IVF dock! Endast tabletter, hormonbehandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in