Citat:
Inga, ärligt talat. Alla är lika förljugna fast på olika sätt. Europa är absolut inte bäst när det gäller att rapportera misslyckande ärligt. När det sker finns alltid en politisk vinkel där ena sidans tidning rapporterar om andra sidans misslyckande för att driva politisk opinion. När det däremot gäller att måla upp en ”enad” sida, som här med Danmarks kompletta särande på skinkorna för Trump, framställs det som ”en god affär”.
Nej, du är inte intresserad för att du kan inte. Du gillar bara att gnälla och skylla på väst. Jag ska vara lika barnslig som debattörerna i ditt kära öst, där minsta lilla mothugg mot den styrande eliten betyder "stick om det inte passar" eller än värre - fängslande.
Har du sett avtalet mellan Danmark/Grönland och USA i sin helhet eller köper du Trumps propaganda om att han vunnit en jätteseger? Det kan inte vara så att mannen är en mytoman, månne? Du har inte sett tendenser på att han ljuger en del, eller? Gubbjäveln har ju för f-n sagt att USA avslutat kriget (ett krig han själv startade för övrigt) med Iran ca 45 gånger. Ingen gång har detta varit sant.
Inte förrän jag läst avtalet i sin helhet vet jag vem av parterna Danmark/Grönland och USA som blivit rövknullade. Innan dess är det spekulationer. Det jag vet är dock att jag litar mer på media i Danmark än media i USA. Jag har bott en del i bägge länder och vet att nyheterna är mer neutrala i Danmark. Det är bara att titta på pressfrihetsindex. Danmark ligger på 4:e plats och USA på 64:e plats.