Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Alltså ursäkta men det låter inte riktigt sunt i mina öron. Dockan har inga som helst ansiktsuttryck, den gör inga ljud och den rör sig inte det minsta lilla om man inte skakar på den.
Att ha en sexdocka att titta på TV ihop med går faktiskt över min horisont, måste jag säga.
Jag tycker det är väldigt tragiskt.
Det är ju inte riktigt som att runka eftersom man runkar i ett förhållande också. Ingen knullar väl sexdockor i ett förhållande?
Så dockan blir en ersättning för mänsklig gemenskap vilket är tragiskt. Jag har väldigt svårt att föreställa mig att en silikondocka skulle vara bättre än inget alls. Men vi är alla olika.
Nu har jag själv aldrig använt min docka som TV-sällskap, men en del gör det. Fler har dem nog som sängkamrater, t.ex. skedar med dem och sover bättre då. Det är inte alls tragiskt.
Det är påfallande många som är gifta och har dockor, även om en stor majoritet antagligen är ensamma män, ofta har de också valt att leva utan kvinna. Så det tragiska är väl att dessa män inte har något utbyte av en kvinna, snarare än att de trivs med sina dockor.
Egentligen är inte en docka någon ersättning för mänsklig gemenskap. Den är en leksak och att ha dockor är i första hand att betrakta som en hobby. Dockor är faktiskt roliga och bör inte alls jämföras med människor.
Precis som du säger så rör de sig inte. Då är vi tillbaka till frågeställningen som tråden handlar om egentligen.