2026-09-20, 11:18
Medlem
Valet är avgjort. Muslimerna mobiliserade sig och röstade fram de rödgröna och personkryssade klanmedlemmar till riksdagen medan nationalisterna och de liberalkonservativa förlorade pga interna splittringar vilket resulterade i att 50.000 "högerröster" gick till småpartierna (ÖP, AfS, Ambition Sverige, MED, NMR).

Sverige är ett polariserat land numera. Trots att "högern" kan samla sig och slå skiten ur varenda rödtomte på gatorna så domineras stadsbilden fortsatt av en stark vänster. Det enda högern kan erbjuda är husblatten Nick Alinia som filmar någon palestinaaktivist och rikshusblatten Hanif Bali som i bästa sändningstid förklarar hur invandrare röstar. "Högern" kan till och med utlysa nödläge och ta över Rosenbad/Riksdagen. Istället har vi dansande generaler och polischefer som inte ens SD kunde rensa ut, eller för den delen stoppa nya medborgarskap från att delas ut. I vilket annat land som helst med samma förutsättningar hade en ommöblering gjorts för längesedan av "högern".

Svenskar är så fega att de inte ens kan stå upp för sitt land. Det enda man läser nu är hur förtvivlade svenskar vill "packa väskan och flytta till Finland". Man vill inte ens slåss för sitt land. Man har sån keff nationalkänsla att man är beredd att "dela landet i två". Alltså att nationalisterna får bo i kalla norra delen medan blattarna får göra vad de vill i den bördiga södra delen. Inget folk i världen skulle gå med på separatism och vara så defaitistiska att ge upp det land som deras förfäder krigade och offrade för.

När blattar och rödtomtar river ner SD-affischer kan svensken bara ta upp sin telefon och säga:

"Ni vet väl att det där är olagligt?"

"Jag ska polisanmäla er"

"Det där är olagligt"

"Jag ska lägga upp på facebook".

När somalier annonserar stolt på facebook att Mohamed Mohamed nått riksdagen på personkryss kommenterar svenskarna

"Hur vill du göra med kvinnliga företagare"

"Vad anser ni om kvinnor".

"NEJEJ NUUU FÅÅR DET VAARRAAA NOOOOG"

Som att somaliern bryr sig om vad förtvivlade Anna-Gretha tycker.

Det roliga är att S, V, MP, C skjuter sig själva i foten och får sina toppkandidater nedpetade av nån klan-somalier

Blir det en konflikt på gatorna så kan svensken bara ta upp sin telefon och filma motparten. Aldrig höja konfliktnivån och gå så långt att man till och med använder nävarna. För här är man så rädd för att hamna i rättegång och belastningsregistret och inte kunna få ett jobb för att betala av sitt huslån. Andra länders folk, till och med i våra nordiska grannländer, vågar töja ut konflikten. Men nej, svensken ska bara klaga.

Finns det historiska och kulturella skäl till detta? Jag kan inte minnas att något annat folk i världen är så här fega och keffa. Ta engelsmännen, de använder knytnävarna och går ut på gatorna. Irländarna funderar nu på att aktivera IRA för att med vapenvåld få bort invandrarna.
Senast redigerad av SonAfOsman 2026-09-20 kl. 11:33.
Citera
2026-09-20, 11:33
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Hur är det möjligt att svenskar kan vara så fega?

Vi är anpassningsbara, och det är väl bättre att leva, även om det sker med böjd nacke.
Citera
2026-09-20, 11:35
Medlem
Pripps0.0s avatar
Makten kan inte överleva utan polarisering.
Citera
2026-09-20, 11:48
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Det ser likadant ut i varenda land i väst. Du tar upp engelsmännen som har det ännu värre så jag håller inte med dig. Du har nog hamnat i en filterbubbla.
Citera
2026-09-20, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Det ser likadant ut i varenda land i väst. Du tar upp engelsmännen som har det ännu värre så jag håller inte med dig. Du har nog hamnat i en filterbubbla.
Nej. Det finns flera videoklipp på engelsmän som slår tillbaka och ber Pakis "fuck off". Som aktivt skyddar vita tjejer från att ens bli uppraggade under nattlivet.
Citera
2026-09-20, 12:12
Medlem
triptykens avatar
Vad fint! Du har liksom skrivit din egna lilla saga om hur du tror det måste vara.

Däremot så tycker jag att om du ska hitta på hela scenarion med hemska negrer och kommunister som river ner affischer, gråtande miljöpartister som i hemlighet hatar sina egna väljare och enorma klankonspirationer - kan du inte dra in litet mer spänning? Typ en rysk general som är fångad på en atomubåt i skärgården och genom genmodifierade delfiner styr Greta att kniva ner Silvia? Om du ändå ska skriva fantasy menar jag?

Sen är dom enda som "ska fly Sverige" fjollor. Högerfjollor, dom finns i driver på FB och har funnits i flera år. Alltid samma visa "jag ska flytta utomlands", "om ett krig kommer skulle JAG inte försvara Sverige". Fegheten manifesterad som politisk handling. Varför har ni på högersidan så många av dom där? Eller är det att dom skriver här och därför minns man dom? Att dom egentligen är en minoritet och majoriteten av alla högertomtar egentligen är random vettiga människor som kan se längre än näsan och som inte behöver din trista version av Harry Potter för att hantera sin verklighet.

Jag hoppas det. För högerns skull. För det här lilla fantasibygget du har för att rädda ditt sköra psyke och drömma upp runkiga hämndfantasier - så här kan du inte gå runt och leva livet - och högern kommer inte vinna några val om ni gemensamt ska försöka slåss mot Sauroman, Voldemort eller vad det nu är som är den bekväma bad guyen du drömt upp att du ska ge på moppo så löser sig allt.

Skriv ett filmmanus, sen gå ut och träffa folk och inse att verkligheten inte är så platt som du tror.
Citera
2026-09-20, 12:23
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonAfOsman
Nej. Det finns flera videoklipp på engelsmän som slår tillbaka och ber Pakis "fuck off". Som aktivt skyddar vita tjejer från att ens bli uppraggade under nattlivet.

Det finns många där svenskar gör likadant sak. Att det finns fler på engelsmän är o så fall pga att de har en betydligt större befolkning och att den befolkningen bor på en mindre yta på större orter där fler människor är i närheten för att filma.
Senast redigerad av Kapitalistkalle 2026-09-20 kl. 12:25.
Citera
2026-09-20, 12:32
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vi är anpassningsbara, och det är väl bättre att leva, även om det sker med böjd nacke.

Din fisring skulle vara stor nog att kasta in vattenmeloner i fängelset hehe.

Men som svar på TS får man nog hålla med här halaltarzan lite, p.g.a. den anti-svenska och pro-arapa-politilen som bedrivs, av samtliga partier. Spelar liksom ingen roll vad man röstar. Är ju det som är synd också, inte ens SD är ju bra för svenskar i Sverige. Så, varför röstade inte fler på AfS eller nordiska motståndsrörelsen? Däri ligger fegheten, och naiviten. Vi såg samma med SD, först var de skitsmp och tog lång tid innan folk slutade säga "Äh det är ingen idé att rösta på SD, de kommer ändå aldrig över 4%" eller "Äh Sveriges minsta parti bara på 5%" eller "äh, då blir man ju av med jobbet."

Det roliga är att jag är säker på att många av de brevbärare som vägrade dela ut SDs blad för längesen säkert röstat på dem senare, självklart till ingen nytta.
Citera
2026-09-20, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Det finns många där svenskar gör likadant sak. Att det finns fler på engelsmän är o så fall pga att de har en betydligt större befolkning och att den befolkningen bor på en mindre yta på större orter där fler människor är i närheten för att filma.
Då får du länka. Har inte sett ett enda klipp där svenskar går och konfronterar några kaosbabbar. Det händer inte.
Citera
2026-09-20, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Vad fint! Du har liksom skrivit din egna lilla saga om hur du tror det måste vara.

Däremot så tycker jag att om du ska hitta på hela scenarion med hemska negrer och kommunister som river ner affischer, gråtande miljöpartister som i hemlighet hatar sina egna väljare och enorma klankonspirationer - kan du inte dra in litet mer spänning? Typ en rysk general som är fångad på en atomubåt i skärgården och genom genmodifierade delfiner styr Greta att kniva ner Silvia? Om du ändå ska skriva fantasy menar jag?

Sen är dom enda som "ska fly Sverige" fjollor. Högerfjollor, dom finns i driver på FB och har funnits i flera år. Alltid samma visa "jag ska flytta utomlands", "om ett krig kommer skulle JAG inte försvara Sverige". Fegheten manifesterad som politisk handling. Varför har ni på högersidan så många av dom där? Eller är det att dom skriver här och därför minns man dom? Att dom egentligen är en minoritet och majoriteten av alla högertomtar egentligen är random vettiga människor som kan se längre än näsan och som inte behöver din trista version av Harry Potter för att hantera sin verklighet.

Jag hoppas det. För högerns skull. För det här lilla fantasibygget du har för att rädda ditt sköra psyke och drömma upp runkiga hämndfantasier - så här kan du inte gå runt och leva livet - och högern kommer inte vinna några val om ni gemensamt ska försöka slåss mot Sauroman, Voldemort eller vad det nu är som är den bekväma bad guyen du drömt upp att du ska ge på moppo så löser sig allt.

Skriv ett filmmanus, sen gå ut och träffa folk och inse att verkligheten inte är så platt som du tror.
Vad i mitt inlägg är felaktigt din jävla kärring?
Citera
2026-09-20, 13:00
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonAfOsman
Då får du länka. Har inte sett ett enda klipp där svenskar går och konfronterar några kaosbabbar. Det händer inte.

Jag tänker inte länka pga spårningen som sker i telefonen men du kan till exempel titta på visegrad.24 inlägg från den mars 2025.
Citera
2026-09-20, 13:02
Medlem
Tidvinds avatar
Jag är svensk. Jag röstade på Vänsterpartiet.

Jag har ingen som helst sympati för nazister, rasister, eller kapitalister.
Senast redigerad av Tidvind 2026-09-20 kl. 13:04.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in