2026-09-19, 21:00
Medlem
Moobs avatar
Kommit en ny serie på Prime som är bra. Det är negressen från senaste Reacher säsongen som är huvudperson. Reacher är med i nån scen i början bara.

Handlar om en sekt som mördar folk och tillverkar nåt lyckopiller.
Citera
2026-09-19, 21:05
Medlem
Den hoppas jag på, gillade hennes karaktär i Reacher.
Citera
2026-09-20, 06:39
Medlem
Sett 4-5 avsnitt nu, håller samma standard som Reacher skulle jag vilja säga.

Ganska intressant att hon är Dansk (irl)
Citera
2026-09-20, 09:40
Moderator
Sun Rulers avatar
Eftersom det dröjer ett tag innan vi får se Reacher ta av sig en blodig tröja och blotta sin muskulösa kropp så gav jag den här serien chansen.

Börjar lite småintressant och huvudkaraktären Neagley är helt ok och hyfsat trovärdig.
Citera
2026-09-20, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Kommit en ny serie på Prime som är bra. Det är negressen från senaste Reacher säsongen som är huvudperson. Reacher är med i nån scen i början bara.

Handlar om en sekt som mördar folk och tillverkar nåt lyckopiller.
Får se om det jag tror angående användning av rågmjöl är rätt gällande medicintillverkning , sett 5 avsnitt
Citera
2026-09-20, 12:11
Medlem
S.O.Stolps avatar
Ok serie även om det känns lite TV-produktion. Det som stör mig är att karaktärerna är lite väl snygga.

Neagley framställs som tuff, hård och fåordig. Men snygg i sin bomberjacka och hårpiska. Hon löser fall bättre än polisen bara genom att vara street-smart.

Hon teamar upp med en polis, som även han är snygg. Men värst är Keno som ska föreställa ett kriminellt gatubarn. Han hade kunnat starta ett pojkband eller göra reklam för Head & shoulders. Så snygg är han. Dessutom smart och rapp i käften. Den obligatoriska skojiga side-kicken.

Med det här upplägget kan det bara sluta på ett sätt. Lyckligt.
Citera
2026-09-20, 22:59
Medlem
Moobs avatar
Jag har sett hela säsongen och tycker den var bra. Hon huvudpersonen skulle kunna spela Lara Croft också, kom iaf tänka på henne även om hon är lite hårdare här.

Sämst var den där hippieledaren, han såg fan inte klok ut.
Senast redigerad av Moob 2026-09-20 kl. 23:02.
Citera
2026-09-25, 20:39
Medlem
Bra serie och ser gärna en säsong 2 med just det gänget.
Inte så komplicerad och rörig som många andra serier tydligen ska vara utan skön att bara se.

Det jag inte förstår är att om man nu ska ha med personer som ska vara svenskar så väljer man skådisar från Canada och Danmark? Hur tänkte dom där !!
Citera
2026-09-26, 16:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Gillade inte henne i Reacher men har sett klart och tycker den var helt ok. Hon som spelar är ju faktiskt dansk och i serien är ju skurkarna svenskar (trots ingen riktig svensk skådis...) så är ju en skandinavisk koppling i serien.
Citera
2026-09-26, 16:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Cap
Bra serie och ser gärna en säsong 2 med just det gänget.
Inte så komplicerad och rörig som många andra serier tydligen ska vara utan skön att bara se.

Det jag inte förstår är att om man nu ska ha med personer som ska vara svenskar så väljer man skådisar från Canada och Danmark? Hur tänkte dom där !!

Hon skurken från Danmark hade ju åtminstone en bra svensk accent. Brukar ju annars vara plågsamt att höra när det pratas svenska i amerikanska serier och det är läst innantill av en skådis som inte är svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in