Ledsen mannen, men du har nog missat alla info-tåg som passerat fullastade med info om vad AI är och vilka risker den för med sig. Läs på lite bättre! Eller spelar du bara dum?
Hahaha trodde du först menade med rubriken att AI inte fanns lol. Men ja, det är otroligt underhållande att se och läsa men är ju 99% boomers skulle jag säga. Alla under säg 50 fattar ju att det inte är verkligt. Som tur är dör de av ganska snabbt nu så förhoppningsvis lugnar det ner sig.
Jag får för tillfället upp uppenbara ai videos med snygga tjejer och maskulina män som "sjunger" nån slags vedervärdig olyssningsbar vikinga-rock och även om det tydligt står att det är ai-innehåll så är kommentarsfältet fyllt av (svenska) white trash-boomers som skriver hur jävla bra de tycker det är och undrar om de ska ut på turné etc. etc.
Jag hoppas de är botar, annars tycker jag vi bör spränga Sverige. Än hellre jorden.
Jag är nästan aldrig inne på facebook längre men så en dag av ren tristess kollade jag in utbudet.
Det kryllar alltså av riktigt dåligt gjorda AI filmer. Det är alltså videor som ska föreställa människor men som man (om man inte är under fem år) förstår uppenbarligen är AI.
Det som förbryllar mig är de som rör sig i kommentarsfälten som inte verkar förstå att det är AI.
Kan alla dessa människor vara efterblivna? Är det bottar hela slanten? Jag vill inte leva i en värld där de här männisorna får rösta eller skaffa barn. När jag tänker efter så förstår jag varför världen ser ut som den gör om det här är de som rör sig ibland oss.
AI ska ju tydligen förinta oss om några år men tills dess skulle jag vilja veta om någon där ute kommit i kontakt med en sån person på riktigt?
Vad är det för människor?
Jaa du... Du är förmodligen en människa. Men hur vet vi det? Du kanske också bara är en applikation
Snart kommer robotarna prata andra robotar - och de kommer alla ha kryssat i captcha.
Nu lät jag en AI-robot svara på frågan om säker captcha. Och fick reda på att det finns captcha-farmer: Det är robotar som anställt människor att sitta och kryssa i captcha-rutor. Alltså när roboten inte kan lösa en captcha uppgift, tar den hjälp av människor att lösa problemet. Smarta robotar, som tävlar i vilken som är bäst på att låtsas vara människa..
Ordet Captcha-farm känns olustigt. Precis som människor håller djur på en farm. Så har robotarna nu människor på en farm för att lösa uppgifter åt dem..
Finns ju redan människor som har den inställningen till andra människor. Ja det är även en kolonial känsla / tanke i denna 'farmning'.
Klicka på spoilern så får du se vad A:I svarade.
CAPTCHA-farmar: Om en bot stöter på ett för svårt test skickar den ibland bilden vidare via ett API till en central där riktiga människor (i låglöneländer) får några ören för att lösa testet åt boten på några sekunder.
Haha, ja, för om någon inte omedelbart upptäcker AI i ett videoklipp så måste det ju vara en bot. Fantastiskt avancerad slutledning.
Folk tittar på ett klipp i några sekunder och scrollar vidare. Alla sitter inte och pixelpeep:ar efter konstiga fingrar och skuggor för att fastställa videons autenticitet.
Det verkligt intressanta här är väl snarare att AI-genererat material börjar bli så pass övertygande att man inte längre kan ta en video som självklart bevis för att något faktiskt har hänt. Men visst, "alla som inte ser det direkt är bottar" är ju också en analys.
Jag skulle väl snarare säga att "alla som inte utgår från att allt i flödet kan vara AI-genererat" är idioter.
Det skojiga är att AI sannolikt blir "flödets död". Att myriader människor pumpar ut meningslös information räckte inte för att få flödesanvändarna att inse den underliggande idiotin med hela grejen, det krävdes en teknik som på löpande band kan producera "fejk-innehåll" för insikten att det faktiskt är värdelöst och t.o.m. skadligt att sitta och stirra på en telefon i timmar. Varje dag.
Jag är nästan aldrig inne på facebook längre men så en dag av ren tristess kollade jag in utbudet.
Det kryllar alltså av riktigt dåligt gjorda AI filmer. Det är alltså videor som ska föreställa människor men som man (om man inte är under fem år) förstår uppenbarligen är AI.
Det som förbryllar mig är de som rör sig i kommentarsfälten som inte verkar förstå att det är AI.
Kan alla dessa människor vara efterblivna? Är det bottar hela slanten? Jag vill inte leva i en värld där de här männisorna får rösta eller skaffa barn. När jag tänker efter så förstår jag varför världen ser ut som den gör om det här är de som rör sig ibland oss.
AI ska ju tydligen förinta oss om några år men tills dess skulle jag vilja veta om någon där ute kommit i kontakt med en sån person på riktigt?
Vad är det för människor?
Du själv har garranterat sätt något AI klipp utan att ha någon som helst aning om att det var AI.
Med din muppiga trådstart så är det 100% säkert.
Klassiska idioter, jag brukar föra så enkla samtal med dem som möjligt så man slipper lyfta hela ämnet.
En vet jag på rak arm är en riktigt korkad, hon fattade inte när uppenbara 4 sekunder långa klipp var ai och sitter väl fortfarande och förkovrar sig i dem som godis.
"När dom får vargöron från ingenstans dåååå vet jag nått inte riktigt stämmer"
Mycket intressant.. nog för att det finns idioter men det är en helt annan nivå.. många verkar ha familj och arbete, alltså till synes normala liv..