2026-09-19, 21:20
Medlem
hobby_smokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Mitt ex var flykting från Kenya, och han sålde in sig riktigt proffsigt. Först gav han mig en helnatt späckad med orgasmer, och sedan fick jag betala alla hans räkningar. Han drog på sig en massa böter, blev utkastad från affärer, och fick sparken typ 5 ggr från McDonalds, Burger King och Max.

När det sedan uppdagades att han även jobbade som manlig prostituerad gjorde jag slut. Det kändes skönt.

Beklagar, är bara nyfiken hur hitta du din kenyan?

Jag har haft flickvänner från dom flesta kontinenter utan problem. Lite dryga har väl vissa varit men bara att lämna då.

För att återgå till ämnet jag förstår dom flesta flyktingarna. Vem fan vill bo i ett land utan fungerade sjukvård o liknade? Pass....
Citera
2026-09-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vally
Dom drivs av pengar och välfärd, och har ofta ett mycket lågt intresse av att bli integrerade. I synnerhet religiösa muslimer. Vissa andra grupper har en större vilja och ett större intresse av att integrera sig med svenskar. Främst folk som flytt islam och skyr islam som pesten.
Hela anledningen att du existerar och dessutom i välmåga är att dina förfäder folkvandrat för bättre levnadsförhållanden.
Citera
2026-09-19, 21:27
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdsnus

Högerfolk tänker "varför fixar de inte sina hemländer" = det är helt jävla omöjligt om 99% är idioter!

Då är det även 99% idioter som kommer hit, vilket verkar vara en underdrift.
Citera
2026-09-19, 21:34
Medlem
Det är ett totalt hyckleri.

De flyr från shithole country, men vill sedan att Sverige ska bli mer som landet man flydde ifrån.

Om en svensk som vuxit upp i överflöd flyttar utomlands, så gör den det för att uppfylla ett livsmål eller har en längtan om något annat. Inte för att utnyttja sitt nya hemland.

En MENA-flykting valde inte Sverige för att den lyssnade på ABBA och drömde som liten att jobba på Ericsson. Den valde Sverige för att Sverige hade inga krav, och erbjöd livstidsförsörjning.

Sveriges sociala skyddsnät var tänkt att fungera för att svenskar som hade en temporär dipp inte behövde hamna på gatan. Det var aldrig tänkt för att försörja 700,000 invandrare.

Samma sak med religionsfrihet. Den var tänkt för att en minoritet svenskar skulle kunna få praktisera en annan tro utan att bli förföljd eller hotad. Men istället tolkas den idag som att en miljon muslimer i Sverige ska ha moskéer överallt.

För numera har allt blivit så extremt. Hur ska en flykting, i en klass med 70-80% invandrare kunna integreras? Integration är inte ens möjligt längre. Så glöm det att en flyktings mindset är att få uppleva den svenska drömmen och bli ”svensk”. Det har aldrig varit ambitionen.
Citera
2026-09-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Under hela människans historia har vi folkvandrat för att komma till gynnsammare levnadsförhållanden. Inget nytt under solen.

Detta, sen kommer det intressanta, vilka människor har skapat dessa gynnsamma levnadsförhållanden.
Citera
2026-09-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Mitt ex var flykting från Kenya, och han sålde in sig riktigt proffsigt. Först gav han mig en helnatt späckad med orgasmer, och sedan fick jag betala alla hans räkningar. Han drog på sig en massa böter, blev utkastad från affärer, och fick sparken typ 5 ggr från McDonalds, Burger King och Max.

När det sedan uppdagades att han även jobbade som manlig prostituerad gjorde jag slut. Det kändes skönt.
Ha ha! Tell us more! 🤣
Citera
2026-09-20, 00:08
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hela anledningen att du existerar och dessutom i välmåga är att dina förfäder folkvandrat för bättre levnadsförhållanden.
Kan du berätta hur hans/hennes förfäder folkvandrade till ett ställe som överöste dem med bidrag medan de själva inte bidrog med ett skit?
Citera
2026-09-20, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.B
Hur tänker de som väljer att ta sitt pick och pack och dra till ett annat land?

Afrikaner och araber tänker jag på främst, eftersom det är de mest provocerande och störande elementen som man ser på gator och torg idag. Män som går i klänningar och särkar. De kräver moskébyggen, bönerum på arbetsplatsen, män och kvinnor ska hållas åtskilda, och ditt och datt. De förtrycker kvinnor och de hatar homosexuella – det är ett axplock av hur de utmärker sig.

Jag tänker att om man drar till Sverige så känns det extra svårt att få ihop logiken. Hur kan man fly till Sverige från Afrika av alla länder på jorden? Spontant tänker jag att om man har det så illa att man måste fly från sitt land, så sticker man väl till det närmaste tänkbara landet på kartan rent geografiskt? Att resa runt halva jordklotet måste både vara svårt och dyrt och väldigt omständligt.

Flyr de verkligen då? För mig ser det ut som att man väldigt precist har bestämt sig för ett exakt resmål för att söka sin lycka.

Hur ser ni andra på detta. Jag vill ha ett öppet sinne. Kanske är det bara jag som tänker fel?
Sverige erbjuder obegränsad med bidrag utan några som helst motkrav.
Citera
2026-09-20, 10:29
Medlem
J.Doessons avatar
Skillnad på flykting och ”flykting”. Dom sanna flyktingarna är väl som mest tacksamma och gör inge större väsen av sig, anammar svenska värderingar etc. ”Flyktingarna” är otacksamma och kaosar och krävande samt utnyttjar det svenska systemet + åker som oftast tillbaka för semester till landet som dom påstår sig ha ”flytt” ifrån.
Senast redigerad av J.Doesson 2026-09-20 kl. 10:35.
Citera
2026-09-21, 09:09
Medlem
psaks avatar
Varför kommer så många hit? Det har blivit en grej att flytta till det rika väst. Det vet vi eftersom det inte var förrän 70-talet som flyktingmassor började komma, trots att det bevisligen var misär i tredje världen även dessförinnan. Vi kan alltså dra slutsatsen att de helt enkelt kommer hit för att de får och att vi lockar dem med vår stora givmildhet.
Har 1 fått komma in så följer snart 3 efter.

Eftersom så många landsmän redan är här så blir det dessutom som att komma till en koloni fast med svensk välfärd. Samt att vi har ett rykte om 'främlingsvänlighet', vilket uppenbarligen har ett rätt högt pris.

De märker även av vinklingen mot vita som ständigt pumpas ut, då vi ständigt får lära om allt ont västerlänningar ställt till med. Vilket är en delförklaring till den tvivelaktiga behandlingen europeér ofta får tillbaka. 'Den vita bossen' blir steget inte lika långt att ge sig på.

Hur många som kommer hit med viljan att arbeta precis som infödda går knappast att veta och känns inte så intressant heller med tanke på att deras koloniskapande här är något som får svenskar att känna sig mindre hemma. Källa: fenomenet white flight.
Citera
2026-09-21, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Skillnad på flykting och ”flykting”. Dom sanna flyktingarna är väl som mest tacksamma och gör inge större väsen av sig, anammar svenska värderingar etc. ”Flyktingarna” är otacksamma och kaosar och krävande samt utnyttjar det svenska systemet + åker som oftast tillbaka för semester till landet som dom påstår sig ha ”flytt” ifrån.
Så tänker jag också.

Om jag nån gång måste fly i från krig så skulle jag vara oändligt tacksam mot det landet som jag fick stanna i. Ibland får jag för mig att det kanske handlar mer om intelligens. Man hör ju ofta om att afrikaner är totalt blåsta rent intellektuellt. Typ att de räknas som lätt utvecklingsstörda med våra mått mätt.

Kan det vara så att de helt enkelt är för dumma för att begripa att de ska vara tacksamma? Och att det nu är extra viktigt att de sköter sig exemplariskt?
Senast redigerad av S.O.B 2026-09-21 kl. 15:08.
Citera
2026-09-21, 15:07
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.B
Så tänker jag också.

Om jag nån gång måste fly i från krig så skulle jag vara oändligt tacksam mot det landet som jag fick stanna i.
Skönt att det är fler som tänker så 🙂
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in