2026-09-19, 18:34
Medlem
Hur tänker de som väljer att ta sitt pick och pack och dra till ett annat land?

Afrikaner och araber tänker jag på främst, eftersom det är de mest provocerande och störande elementen som man ser på gator och torg idag. Män som går i klänningar och särkar. De kräver moskébyggen, bönerum på arbetsplatsen, män och kvinnor ska hållas åtskilda, och ditt och datt. De förtrycker kvinnor och de hatar homosexuella – det är ett axplock av hur de utmärker sig.

Jag tänker att om man drar till Sverige så känns det extra svårt att få ihop logiken. Hur kan man fly till Sverige från Afrika av alla länder på jorden? Spontant tänker jag att om man har det så illa att man måste fly från sitt land, så sticker man väl till det närmaste tänkbara landet på kartan rent geografiskt? Att resa runt halva jordklotet måste både vara svårt och dyrt och väldigt omständligt.

Flyr de verkligen då? För mig ser det ut som att man väldigt precist har bestämt sig för ett exakt resmål för att söka sin lycka.

Hur ser ni andra på detta. Jag vill ha ett öppet sinne. Kanske är det bara jag som tänker fel?
Citera
2026-09-19, 18:42
Medlem
Sladdsnuss avatar
Asså 9/10 flyktingar har ett krabbor i en tunna mindset som de samtidigt flyr ifrån.
De har försökt med allt hemma men blivit totalt rövknullade av sina samhällen vilket gör att de bara kör på.

Högerfolk tänker "varför fixar de inte sina hemländer" = det är helt jävla omöjligt om 99% är idioter!
Vänsterfolk tänker "jag respekterar ditt folk och kultur" = det är för fan den skiten man flyr från!
Citera
2026-09-19, 18:42
Medlem
mikaelss avatar
Follow the money.

Bidragsmigranterna åker till bidragen.
Citera
2026-09-19, 18:52
Medlem
Under hela människans historia har vi folkvandrat för att komma till gynnsammare levnadsförhållanden. Inget nytt under solen.
Citera
2026-09-19, 18:54
Medlem
Visst finns det en regel som säger att man ska söka sig till närmsta land? Hur kan det vara OK att resa runt halva jordklotet och hamna i Sverige?
Citera
2026-09-19, 18:58
Medlem
Vallys avatar
Nästan uteslutande samtliga migranter som hittat till Sverige är välfärdsmigranter som vill leva i en rik del av Europa.

Så drivkraften är pengar, välfärd.
Ytterst få om ens några är här för att krig existerar. Krigen används endast som incitament, men grundanledningen är pengar och välfärd.
Citera
2026-09-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdsnus
Asså 9/10 flyktingar har ett krabbor i en tunna mindset som de samtidigt flyr ifrån.
De har försökt med allt hemma men blivit totalt rövknullade av sina samhällen vilket gör att de bara kör på.

Högerfolk tänker "varför fixar de inte sina hemländer" = det är helt jävla omöjligt om 99% är idioter!
Vänsterfolk tänker "jag respekterar ditt folk och kultur" = det är för fan den skiten man flyr från!
Japp. Jag köper hur du tänker.

Världen är verkligen inte svart eller vit. Det är vi helt överens om.
Citera
2026-09-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Under hela människans historia har vi folkvandrat för att komma till gynnsammare levnadsförhållanden. Inget nytt under solen.
Det är sant.
Citera
2026-09-19, 19:00
Medlem
Vallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Dom drivs av pengar och välfärd, och har ofta ett mycket lågt intresse av att bli integrerade. I synnerhet religiösa muslimer. Vissa andra grupper har en större vilja och ett större intresse av att integrera sig med svenskar. Främst folk som flytt islam och skyr islam som pesten.
Citera
2026-09-19, 19:29
Medlem
Balisers avatar
De har fått för sig att en strålande framtid väntar. Inte minst de som tjänar på att smuggla människor för ut det budskapet. Varningens ord hörsammas knappast, inte ens från de som redan är i andra länder. Det tolkas väl som att de inte vill ha konkurrens om välfärden.
Citera
2026-09-19, 19:39
Medlem
det sjuka är att merparten har passerat en massa länder för att just komma till sverige många länder är muslimska , likförbannat verkar dom älska just våran mat , religion, hundar , och inte minst klimatet , nu får ni fundera vad som lockar mer i sverige , kan det stavas bidrag.
Citera
2026-09-19, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vally
Dom drivs av pengar och välfärd, och har ofta ett mycket lågt intresse av att bli integrerade. I synnerhet religiösa muslimer. Vissa andra grupper har en större vilja och ett större intresse av att integrera sig med svenskar. Främst folk som flytt islam och skyr islam som pesten.
Det känns varken som dom eller vi vill integreras med varandra. 😄

Svenskarna flyr i från områden där de samlas och invandrarna hatar svenskarnas seder och vill starta moskéer och bönerum..

Okompatibelitet är bara förnamnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in