Citat:
Ursprungligen postat av
Belter
Där tog mitt intresse för henne slut. Förstår du?
Jag förstår. Och så kan jag känna när hon är såhär. Och så känner jag det inte när hon är tvärtom.
Förra svackan varade i flera veckor. Jag är fortfarande utbränd efter att ha fått sköta om nästan exakt allt efter hennes stök om nätterna. För hon låg bara och sov hela dagarna, lämnade en svinstia efter sig om nätterna i vardagsrummet och i köket, färdigt för mig att ta hand om.
Jag har frågat henne, men inte fått ett ordentligt svar: När är det min tur att sova? Det har jag nämligen skrivit upp i kalendern. Det var den 13e september jag fick sova hur länge jag ville.
Borde våra sömnrutiner bli mer jämställda?
Det här med stöket är också intressant. Hon är i och för sig medveten om att hennes medicin, tror det är Lergigan, orsakar att hon får minnesförluster [disorienting och förvirring, Chatgpt anm.] och blir ganska oorganiserad. Men hon saknar verklig insikt om att det är hon som ställer till med oordning omkring sig.
Jag illustrerade det för henne genom att låsa in mig på mitt kontor i två veckor i våras. För då var allt stök kvar precis som hon lämnade det, och hon kunde inte projicera sitt stökande på mig. Men tydligen har den poletten inte riktigt ramlat ned ändå. Eftersom jag återigen fick påminna om hur man viker mjölkkartonger, hur man pantar burkar, vart skräpet ska ligga. Ha då i åtanke att hon bott här längre än mig, så tycker inte jag ska behöva förklara detta. Att låsa in mig på kontoret kanske låter brutalt och kallt. Men alternativet var att bråka med henne om stöket.