2026-09-19, 11:59
Medlem
Känner starkt idag att jag behöver ta tag i saker innan det går helt överstyr. Blivit för mycket ohälsosamt levene och krökande under sommaren och fram till nu. Ohälsosam mat och öl. Nog för att det är gott men det har ju sitt pris man får betala när man är runt 50 strecket.

Det är väl en Accountability tråd. Hjälper till hålla självdisciplinen.

Vill tillbaks att äta mer strikt keto/carnivore, köra gympass regelbudet samt nån vattenfasta då och då.
Citera
2026-09-19, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aspiring
Känner starkt idag att jag behöver ta tag i saker innan det går helt överstyr. Blivit för mycket ohälsosamt levene och krökande under sommaren och fram till nu. Ohälsosam mat och öl. Nog för att det är gott men det har ju sitt pris man får betala när man är runt 50 strecket.

Det är väl en Accountability tråd. Hjälper till hålla självdisciplinen.

Vill tillbaks att äta mer strikt keto/carnivore, köra gympass regelbudet samt nån vattenfasta då och då.

gör så träningen och maten blir så enkelt som möjligt. Typ ät samma mat i vecka och ta enkla övningar som går snabbt att göra på gymmet. så man bygger upp en rutin och att det blir långsiktigt. Jag själv ska ersätta fredagen med träning istället för öl efter arbetsveckan. jag kommer köra spinning i grupp
Citera
2026-09-19, 13:02
Medlem
Belters avatar
Att skriva en tråd om det, är en sak. Att också genomföra det regelbundet, är en annan.

Helt klart, fel på hjärnans belöningssystem och mycket ångest som måste tryckas undan.

Lycka till, tjockis.
Citera
2026-09-19, 14:35
Medlem
S.O.Stolps avatar
Sätt ett mål i tiden. Fram till julafton ska du göra detta 3 dagar i veckan.

Gör det enkelt. Kör 3 övningar. Marklyft, militärpress och benpress. Thats it.
Citera
2026-09-19, 17:32
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Jag är av den bestämda uppfattningen att ett konsekvent alkoholintag har positiv effekt på kortisolnivåerna. Stress är tillsammans med processad mat vår tids pest. Så styr upp kosten men fortsätt dricka, det är mitt välmenande råd!
Citera
2026-09-19, 18:12
Medlem
Det där med att unna sig är en farlig fälla att gå i. Man håller sig strikt under veckan på t.ex 500-1000 kcal i underskott per dag och allt går bra, sen ska man "unna sig" när helgen kommer och det hela slutar med att man trycker i sig 1000+ kalorier på fredagen, 1000+ på lördagen och 1000+ på söndagen och allt jobb under veckan är förgäves.

2 timmars pass på gymmet idag så det känns skönt.

- 3 set pullups
- 100 kcal på cykeln
- 3 set kettleball squat press
- 100 kcal på cykeln
- diverse blandande övningar
- 100 kcal på cykeln
- 3 set pullups som avslutning

Då man är en gammal gubbe så får man ta det lugnt. Det är ju inte som när man var ung och kuken fortfarande var hård
Citera
2026-09-19, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
Jag är av den bestämda uppfattningen att ett konsekvent alkoholintag har positiv effekt på kortisolnivåerna. Stress är tillsammans med processad mat vår tids pest. Så styr upp kosten men fortsätt dricka, det är mitt välmenande råd!

Så är det ju. Ett par stadiga öl på fredagkvällen och lördagkvällen gör mycket för välbefinnandet. Tyvärr så sätter det sig på magen så man får tyvärr välja. Tänker kvalitet före kvantitet, inmundiga sig alkoholhaltiga drycker vid tillfällen det betyder något.
Citera
2026-09-22, 19:08
Medlem
J.Doessons avatar
Kör på! Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in