2026-09-19, 11:41
Medlem
rednaxela90s avatar
Richard Jomshof nya bok "Kafir" sålde slut på bara en dag. Han tryckte sedan upp ett antal exemplar som han hade med sig på Jimmie Åkessons valturné, där han även signerade böckerna. Och nu finns den åter för försäljning på Bokus: https://www.bokus.com/bok/9789198116274/kafir. Där den för tillfället är 1:a på Bokustoppen.

Så här skriver Richard Jomshof på Facebook: "Kafir ligger åter etta på Bokustoppen. Jag är så otroligt glad och tacksam över det stora intresset för boken. Jag tackar och bugar."

Är det någon av er som har läst boken? Vad tycker ni?
Citera
2026-09-19, 11:44
Medlem
Försöker få mitt lokala bibliotek att köpa in den.
Citera
2026-09-19, 11:48
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Försöker få mitt lokala bibliotek att köpa in den.
Bra initiativ. Såg en kommentar under Richard Jomshof Facebook-inlägg, som jag citerade i TS, där en person skrev: "Kollade om den fanns på biblioteket. Det gör den - det finns 36 ex men 133 pers i kö!!!"
Citera
2026-09-19, 11:51
Medlem
Galejans avatar
Den borde tas bort ur sortimentet då det är uppenbart att recensionerna manipuleras av SD-svansen som går man ur huse för att sätta 5/5 stjärnor. Detta är inte en naturlig betygsättning utan politisk påverkan genom brigandage. Boken lyfts upp till förstaplatsen på samma sätt som man försökte göra med Åkessons bok Satis Politio som kom för tiotalet år sedan.
Citera
2026-09-19, 11:55
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Den borde tas bort ur sortimentet då det är uppenbart att recensionerna manipuleras av SD-svansen som går man ur huse för att sätta 5/5 stjärnor. Detta är inte en naturlig betygsättning utan politisk påverkan genom brigandage.
Så du tycker att litteratur från en Sverigedemokrat ska tas bort ur sortimentet, men inte böcker av personer från andra politiska sammanhang? Du är alltså emot yttrandefrihet och debatt om ett ämne som är aktuellt med tanke på den stora invandringen till vårt land från muslimska länder!
Citera
2026-09-19, 12:01
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Den borde tas bort ur sortimentet då det är uppenbart att recensionerna manipuleras av SD-svansen som går man ur huse för att sätta 5/5 stjärnor. Detta är inte en naturlig betygsättning utan politisk påverkan genom brigandage. Boken lyfts upp till förstaplatsen på samma sätt som man försökte göra med Åkessons bok Satis Politio som kom för tiotalet år sedan.
Gå in och rösta på nån annan bok då din jävla jättebäbis...
Eller så kanske det finns folk utanför din umgängeskrets som faktiskt tycker boken är bra.
Citera
2026-09-19, 12:01
Medlem
En person har gett boken längsta betyg. Personen heter "Nooshin".

Om det dyker upp för en billig peng på second hand kommer jag definitivt plocka upp den.
Citera
2026-09-19, 12:05
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Så du tycker att litteratur från en Sverigedemokrat ska tas bort ur sortimentet, men inte böcker av personer från andra politiska sammanhang? Du är alltså emot yttrandefrihet och debatt om ett ämne som är aktuellt med tanke på den stora invandringen till vårt land från muslimska länder!
Det här är en nidskrift som uppenbart är menad att så splittring och hat och att recensionerna i huvudsak kommer från personer som kallar sig ”Per” och ”Martin” visar att det är SDs trollsvans av etniskt svenska medelålders män som hypar boken i propagandasyfte. Det borde absolut bryta mot någon regel hos bokhandlaren. Annars kan vilka stora organisationer som helst kapa topplistorna. Vem är det nästa gång? Scientologerna som skickar L Ron Hubbard i topp genom massröstning?
Citera
2026-09-19, 12:07
Medlem
Vallys avatar
Citat:

Boken är grym. Den sålde slut rekordsnabbt. Han håller på med en uppföljare kan nämnas.

Betygsättning generellt, precis som recensioner rent generellt är jag inte mycket för.
Man behöver bara gå efter intresset och antalet konsumenter.
Citera
2026-09-19, 12:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Richard Jomshof nya bok "Kafir" sålde slut på bara en dag. Han tryckte sedan upp ett antal exemplar som han hade med sig på Jimmie Åkessons valturné, där han även signerade böckerna. Och nu finns den åter för försäljning på Bokus: https://www.bokus.com/bok/9789198116274/kafir. Där den för tillfället är 1:a på Bokustoppen.

Så här skriver Richard Jomshof på Facebook: "Kafir ligger åter etta på Bokustoppen. Jag är så otroligt glad och tacksam över det stora intresset för boken. Jag tackar och bugar."

Är det någon av er som har läst boken? Vad tycker ni?
Är det samma dotterbolag till SD som köpte merparten av Åkessons bok som är i farten igen.

SD-bolag köpte Åkessons böcker – tusentals brändes
https://tidningensyre.se/2026/10-juni-2026/sd-bolag-kopte-akessons-bocker-tusentals-brandes/
Citera
2026-09-19, 12:14
Medlem
Riksreptilens avatar
Bra det späds ut på topplistan i floden av deckare.

M P Zelmerlöws bio-/skilsmässobok är tre f. n
Så en allmän trend med att köpa en bok som speglar något ur verkligheten?
Laleh lär ligga i omkörningsfilen nästa vecka. .
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-09-19 kl. 12:23.
Citera
2026-09-19, 12:18
Avslutad
Kan tänka mig att den går bra hos SD-entusiaster vars senaste läsupplevelse var Zlatanboken och Jordan Petersons livsregler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in