2026-09-18, 16:34
Medlem
Magdalena Andersson pratar om att hon vill bygga en ny samhällsgemenskap i vårt land för de som har känt sig oroliga för utvecklingen de senaste åren och de som inte har känt sig välkomna i Sverige.

Det rödgröna blocket är en koalition mellan dels en urban svensk medelklass med höga bolån som vill vara givmilda (betala mer skatter) för att stilla sina samveten för deras överkonsumtion och dels en bidragsberoende mångkulturell förortsbefolkning som förväntar sig mer pengar från samhället.

Däremellan står helt vanliga svenskar som inte är perfekta och inte vill att Sverige ska vara duktigast eller bäst i klassen på att hjälpa hela världen framför oss själva. En del av dessa personer röstade inte på SD i valet för att de hade förväntat sig mer från tidöregeringen.

Vilka grupper ingår i Socialdemokraternas nya samhällsgemenskap?
Senast redigerad av JeppeNil 2026-09-18 kl. 16:53.
Citera
2026-09-18, 16:44
Medlem
Libertarismuss avatar
S samhällsgemenskap handlar om att straffa dom som gör rätt för sig och belöna dom så är lata/kriminella/invandrare. Jag som produktiv medborgare med arbete och sparpengar kommer behandlas riktigt illa kommande fyra åren.

- Högre skatt på arbete, mindre pengar i min plånbok
- Högre skatt på sparande, mindre pengar trots att pengarna redan skattats en gång
- Högre bränslepriser så att det knappt ens är värt att åka till jobbet
- Fler kaozblattar i landet så att man blir otrygg och rädd
- Fortsätta höra att vita män är problemet
Citera
2026-09-18, 16:48
Avstängd
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
S samhällsgemenskap handlar om att straffa dom som gör rätt för sig och belöna dom så är lata/kriminella/invandrare. Jag som produktiv medborgare med arbete och sparpengar kommer behandlas riktigt illa kommande fyra åren.

- Högre skatt på sparande, mindre pengar trots att pengarna redan skattats en gång

Du låter som den där musen i Askungen när han har gett upp. Tänk på att Magda och "Tanden" knappt börjat.

❤️🥹
Citera
2026-09-18, 16:48
Medlem
Vi delar en ekonomisk och juridisk samhällsgemenskap som bygger på demokrati och mänskliga rättigheter. Det är SD som aktivt ställt sig utanför samhällsgemenskapen.
Citera
2026-09-18, 16:49
Medlem
One2Manys avatar
Som arbetare, skattebetalare, intellektuell, antihumanist och "rasist" som knappt nyttjar någon av det s k välfärdssamhällets resurser/förmåner så känner jag noll samhörighet med det importerade valboskapet, islamisterna, bidragsutsugarna eller någon annan i trasproletariatet.

#inteminstatsminister
Citera
2026-09-18, 16:50
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightsky26
Vi delar en ekonomisk och juridisk samhällsgemenskap som bygger på demokrati och mänskliga rättigheter. Det är SD som aktivt ställt sig utanför samhällsgemenskapen.
Vilka mänskliga rättigheter menar du att S kommer att införa?
Citera
2026-09-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightsky26
Hur kan ett parti som varit stödparti till regeringen samtidigt aktivt ställt sig utanför samhällsgemenskapen?
Citera
2026-09-18, 17:00
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

+ 1 på den.
Citera
2026-09-18, 17:06
Medlem
halaltarzans avatar
Tja, tror inte att det kommer att påverka mig så värst mycket faktiskt. Visst, lite mindre i plånboken, plus förhoppningsvis lite mindre trafik. Men segregeringen lär kvarstå, där innerstad och närförort hyser svenssons, och betongförorterna hyser den nya arbetarklassen.
Citera
2026-09-18, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tja, tror inte att det kommer att påverka mig så värst mycket faktiskt. Visst, lite mindre i plånboken, plus förhoppningsvis lite mindre trafik. Men segregeringen lär kvarstå, där innerstad och närförort hyser svenssons, och betongförorterna hyser den nya arbetarklassen.
Vad tror du händer på lång sikt när svenskar i innerstad och närförorter inte får så många barn?
Citera
2026-09-18, 17:28
Avstängd
Mechilas avatar
Citat:
Vilka mänskliga rättigheter menar du att S kommer att införa?

Lille vän.. Han menar naturligtvis de mänskliga rättigheter vi redan skrivit under som kollektiv.

Knäppis.
Citera
2026-09-18, 17:29
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Lille vän.. Han menar naturligtvis de mänskliga rättigheter vi redan skrivit under som kollektiv.

Knäppis.
Vilka mänskliga rättigheter då? Ge exempel. Tror varken du eller användarna i fråga har en aning om vi ni babblar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in