2026-09-18, 15:24
Medlem
ItsWednesdays avatar
Med risk för att jag återigen föreslår nåt som redan finns för att jag inte är införstådd med forumets alla funktioner så tycker jag...

Att, som ni kanske redan förstått av rubriken, de trådar som låsts av mod bör tas bort från aktuella, populära och nya ämnen.

Alltför många gånger nu har jag möts av en trådrubrik som engagerat mig så till den milda grad att jag känner att jag bara måste gå in och delge mig av mina ovärderliga insikter... Endast för att finna trådjäveln låst! Vilket anti-klimax!

Jag har för mig att papperskorgade trådar försvinner från flödet. Detsamma bör gälla de låsta.

Återigen; Med risk för att jag missat nån anonym liten knapp som löser problemet omedelbums, så frågar jag:

Hiss eller diss?
Citera
2026-09-18, 15:32
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Med risk för att jag återigen föreslår nåt som redan finns för att jag inte är införstådd med forumets alla funktioner så tycker jag...

Att, som ni kanske redan förstått av rubriken, de trådar som låsts av mod bör tas bort från aktuella, populära och nya ämnen.

Alltför många gånger nu har jag möts av en trådrubrik som engagerat mig så till den milda grad att jag känner att jag bara måste gå in och delge mig av mina ovärderliga insikter... Endast för att finna trådjäveln låst! Vilket anti-klimax!

Jag har för mig att papperskorgade trådar försvinner från flödet. Detsamma bör gälla de låsta.

Återigen; Med risk för att jag missat nån anonym liten knapp som löser problemet omedelbums, så frågar jag:

Hiss eller diss?

Tror att ett svar kommer vara att det syns genom någon liten symbol i trådstarten. Något i den stilen var iaf svaret sist frågan var uppe på tapeten.

Jag är inte lika hård som du i hur jag tycker dessa trådar ska hanteras, men jag tror vi kan enas om att det borde vara lite tydligare att en tråd blivit låst. Ofta är det just trådar som engagerar och självklart är det då inte kul att 97 inlägg senare upptäcka att tråden är låst.

Lycka till i din kamp lille vän.

❤️🌈🙃
Citera
2026-09-18, 15:34
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Tror att ett svar kommer vara att det syns genom någon liten symbol i trådstarten. Något i den stilen var iaf svaret sist frågan var uppe på tapeten.

Jag är inte lika hård som du i hur jag tycker dessa trådar ska hanteras, men jag tror vi kan enas om att det borde vara lite tydligare att en tråd blivit låst. Ofta är det just trådar som engagerar och självklart är det då inte kul att 97 inlägg senare upptäcka att tråden är låst.

Lycka till i din kamp lille vän.

❤️🌈🙃

Jag ser då inte nån symbol på tråden om Nooshi som ligger i populära ämnen just nu. På mobil that is.

Tack för dina värmande ord.
Citera
2026-09-18, 15:35
Medlem
ItsWednesdays avatar
Och innan ni kommer med argumentet:

Men ItsWednesday, det kan vara intressant för alla att ta del a....

Nej! Det kan det inte. Har en tråd låsts så är det av en anledning. Den är urvattnad och orelevant. Så det så.
Citera
2026-09-18, 15:38
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Hiss eller diss?

Jag tycker det låter som en bra idé.

Just från Aktuella ämnen försvinner dock trådar automatiskt från om de låses. Men inte från Nya ämnen eller Populär ämnen där ligger de kvar.
Citera
2026-09-18, 15:40
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag tycker det låter som en bra idé.

Just från Aktuella ämnen försvinner dock trådar automatiskt från om de låses. Men inte från Nya ämnen.

Tjiho! Moderator-medhåll <3

Inte från Populära ämnen heller. Men du kanske menade alla under fliken NYTT?

Edit: Ah, såg att du uppdaterade.
Citera
2026-09-18, 15:53
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Jag ser då inte nån symbol på tråden om Nooshi som ligger i populära ämnen just nu. På mobil that is.

Tack för dina värmande ord.

Jag sitter med datorn och kollade på Nooshitråden. Under rubriken står det "stängt" väldigt otydligt om man inte letar.

Du har så rätt ändå!

❤️🌈🥹
Citera
2026-09-18, 15:58
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Jag sitter med datorn och kollade på Nooshitråden. Under rubriken står det "stängt" väldigt otydligt om man inte letar.

Du har så rätt ändå!

❤️🌈🥹

När du öppnar själva tråden ja. Och högst otydligt som sagt.

Men vore skönt å veta redan i flödet. Var tvungen att starta min data-pc och kolla. Och nope, ingen indikation där heller.
Citera
2026-09-18, 16:07
Medlem
One2Manys avatar
Håller med.

Förstår inte varför låsta trådar (ibland) ligger kvar istället för att direkt förpassas till papperskorgen?
Citera
2026-09-18, 16:09
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Håller med.

Förstår inte varför låsta trådar (ibland) ligger kvar istället för att direkt förpassas till papperskorgen?

Ja, besvikelsen är ju total när man laddat upp inför ett inlägg.

🤬
Citera
2026-09-18, 16:10
Medlem
VoktorDodkas avatar
Enda gången det kan vara bra att ha dom kvar är om den låsta tråden länkar till den aktiva tråden och den aktiva tråden försvunnit från 'nya ämnen'. I övrigt finns väl inget som talar för att dom ska ligga och ta plats där.

edit; kan även vara bra pga avskräckande effekt om fler är på väg att starta trådar om samma ämne.
Citera
2026-09-18, 16:15
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:

Hiss eller diss?
Håller helt med. Mycket bra förslag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här