2026-09-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Precis. Och det är bland annat precis detta du är inne på här som gjorde att jag skapade tråden. Om 15 år är hon panchis. Vilken 45-åring vill vara ihop med en panchis...

Hur vill du förstå något som du inte ens kan relatera till?

Eftersom du inte är i den gruppen av människor som har fått uppleva djup kärlek, då är det väl inte så konstigt att du inte kan förstå det.

När man älskar en annan människa innerligt och djupt, då älskar man även när människan blir rynkig och gammal. Man slutar helt enkelt aldrig med att älska. Att de vill ha barn är bara naturligt om de har så djup kärlek för varandra. Tänk att få ha ett barn med sitt livskärlek?

Det är kärlek som är bortom din föreställning. Bortom ytlighet.
Senast redigerad av Kleiner 2026-09-19 kl. 13:25.
Citera
2026-09-19, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Hur vill du förstå något som du inte ens kan relatera till?

Eftersom du inte är i den gruppen av människor som har fått uppleva djup kärlek, då är det väl inte så konstigt att du inte kan förstå det.

När man älskar en annan människa innerligt och djupt, då älskar man även när människan blir rynkig och gammal. Man slutar helt enkelt aldrig med att älska. Att de vill ha barn är bara naturligt om de har så djup kärlek för varandra. Tänk att få ha ett gemensam barn med sitt livskärlek?

Det är kärlek som är bortom din föreställning. Bortom ytlighet.

Det är såklart lätt att avfärda det jag skriver om man som du vill. Men du har inte tagit frågeställningen på allvar. Du väljer att förlöjliga den istället. Du är helt värdelös för tråden.
Citera
2026-09-19, 13:30
Medlem
Citat:
Det är såklart lätt att avfärda det jag skriver om man som du vill. Men du har inte tagit frågeställningen på allvar. Du väljer att förlöjliga den istället. Du är helt värdelös för tråden.

Då låt mig höra dina tankar om det? Om du ens har sådana tankar? Kan du försöka besvara dina egna frågor? Varför tror du de vill vara med varandra och ha ett barn tillsammans?

Varsågod! Svara...
Citera
2026-09-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Då låt mig höra dina tankar om det? Om du ens har sådana tankar? Kan du försöka besvara dina egna frågor? Varför tror du de vill vara med varandra och ha ett barn tillsammans?

Varsågod! Svara...

Här är det jag som ställer frågorna. Det är så det fungerar som TS.
Citera
2026-09-20, 11:32
Medlem
Citat:
Här är det jag som ställer frågorna. Det är så det fungerar som TS.
Du kommer att förstå om/när det händer dig. Allt går inte att förklara med logik. Umgicks förr med ett par med den åldersskillnaden som fortfarande 30 år senare är gifta. Lika oväntat som de somträffades på högstadiet och fortfarande hänger ihop. Vissa hör bara ihop på ett djupare plan helt enkelt. Men svårt att se för de som inte har den erfarenheten själva eller går på logik när de väljer partner.
Citera
2026-09-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Du kommer att förstå om/när det händer dig. Allt går inte att förklara med logik. Umgicks förr med ett par med den åldersskillnaden som fortfarande 30 år senare är gifta. Lika oväntat som de somträffades på högstadiet och fortfarande hänger ihop. Vissa hör bara ihop på ett djupare plan helt enkelt. Men svårt att se för de som inte har den erfarenheten själva eller går på logik när de väljer partner.

Jo men det fattar jag. Men dina båda exempel är klara undantag det måste du väl ändå hålla med om? Det är däri frågeställningen finns.
Citera
2026-09-22, 11:27
Medlem
Citat:
Jo men det fattar jag. Men dina båda exempel är klara undantag det måste du väl ändå hålla med om? Det är däri frågeställningen finns.
Vad folk ser hos varann är ju ibland obegripligt för utomstående, ja, men när det gäller de två så är nog den mentala åldersskillnaden betydligt mindre än den kronologiska och hon i bra form medan han är lite åt det latare hållet. Däremot såg hon inte särskilt bra ut ens från början. Och han hade en jämnårig tjej innan och var ingen looser som behövde ta vad han fick. Men har inte träffat dem på väldigt länge nu, som sagt. Så, ja, extraordinär kärlek och kemi säkert.
Citera
2026-09-22, 11:32
Medlem
Citat:
Vad folk ser hos varann är ju ibland obegripligt för utomstående, ja, men när det gäller de två så är nog den mentala åldersskillnaden betydligt mindre än den kronologiska och hon i bra form medan han är lite åt det latare hållet. Däremot såg hon inte särskilt bra ut ens från början. Och han hade en jämnårig tjej innan och var ingen looser som behövde ta vad han fick. Men har inte träffat dem på väldigt länge nu, som sagt. Så, ja, extraordinär kärlek och kemi säkert.

Ja men det kanske är så enkelt att de flesta såna här udda relationer är resultatet av att en får ta det som erbjuds eller inget alls.
Citera
2026-09-22, 11:44
Medlem
Citat:
Ja men det kanske är så enkelt att de flesta såna här udda relationer är resultatet av att en får ta det som erbjuds eller inget alls.
Svårt att veta, tycker det verkar tvärtom. Kanske krävs stor kärlek för att stå emot omgivningens åsikter. Och så ovanligt är det inte att kvinnor är äldre, 8-10 års skillnad inte unikt.
Citera
2026-09-22, 12:47
Medlem
Citat:
Svårt att veta, tycker det verkar tvärtom. Kanske krävs stor kärlek för att stå emot omgivningens åsikter. Och så ovanligt är det inte att kvinnor är äldre, 8-10 års skillnad inte unikt.

Min upplevelse är ju att det är det, därav tråden.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in