2026-09-19, 10:34
Medlem
Va i hel*e, har Jonny, Ronny, Sonny och Conny konverterat?
Citera
2026-09-19, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusetitunneln
Nu har anstalten Hällby slutat att servera griskött till fångarna. En ur personalen är kritisk eftersom han tycker att det är billigare med griskött än nötkött.

https://www.kriminalvardsmagasinet.se/public/223954-griskott-har-slutat-serveras-pa-hallby/

Hela samhället anpassas efter islam, säger muslimerna att det ska inte få finnas griskött, så är tyvärr muslimernas ord lag, ingen har rätt att säga emot, tyvärr!
Citera
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Så där sitter det bara muslimer...

Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Det säger ju allt om vilka som är majoriteten på anstalten.

Alla klass-1 och 2-anstalter kan gå över till vegetariskt. Jag vill inte att stackars godhjärtade djur ska behöva utstå ett lidande i köttindustrin för att mätta utländska muslimska grovt kriminella våldsverkare.
Citera
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hur menar du? Vem arbetar för 17 kr i timmen i Sverige?
Är man tvungen att arbeta för 17 kr timman för överlevnad så gör man det

Kostnaden för en inlåst stod 3500 kr dygnet det kan man få ner till 150 kr dygnet då är det bara förvara burfåglarna och få vakter bevakar så ingen rymmer, 3 skivor bröd 3 gånger om dagen obegränsat med vatten, finns utrymmen här i landet som är i stort sett gratis och burfåglarna sitter still förbrukar ingen energi och behöver inte göra något annat än att fundera på varför dom är inlåsta
Citera
2026-09-19, 10:40
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld

Eftersom det är vanligare med muslimer och imamer på svenska anstalter idag så kommer vi få se kriminella komma ut som muslimer. Precis som vi ser svenska kvinnor konvertera i bostadsområden som domineras av muslimer.
Citera
2026-09-19, 10:43
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Har jobbat på en klass 1-anstalt, och där var det vissa muslimer som ansökte om att få svensk mat över jul och nyår, sen ville dom ha fläskfritt igen.
Antar att dom inte käkade julskinkan, men nånting måste det ha varit som frestade.
Citera
2026-09-19, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Importer-Exporter
Det enda ditt argument är, är felaktigt då det bygger på premisserna att det serveras fläskkött varje dag från morgon till kväll samt att en vuxen människa måste åka ambulans till sjukhuset om denne hoppar över en måltid.
Då det inte serveras fläskkött varje dag från morgon till kväll behöver alltså ingen svälta eller bli undernärd och därmed tillkommer inga vårdkostnader i samband med servering av fläskkött.

Något som däremot har inträffat från morgon till kväll är din besatthet av denna tråd då du har spenderat en hel dag med att skriva inlägg här. Märkligt.

Njae, den premissen bygger det inte alls på. Jag har flera gånger i denna tråden påtalat att det inte serveras kött varje dag. Sedan finns det ju anstalter med självhushåll och där styr ju de intagna själva, så där hade det ju kunnat bli kött oftare. Men oavsett tycker jag att alla intagna skall kunna äta samtliga måltider som serveras, så då ser jag det inte som anmärkningsvärt att en intagen skall få mat som inte står i strid med deras religion.

Man har ju också sagt i artikeln att detta även handlar om ekonomi/budget. Om man då tar ett beslut att köttet som serveras inte är griskött (givet att nästan ingen äter det) så gör ju det att man kostnadsmässigt kommer kunna servera kött oftare (men då i form av nötkött eller kyckling/fågel) eftersom man då inte behöver ha dubbla köttsorter eller alternativkost. Jag har ingen aning, men jag tror att de intagna är mycket nöjdare med det - än att ha en köttreducerad meny där det serveras kött mer sällan.

Slutligen vill jag bara säga att jag uppehåller mig i vilka trådar/diskussioner jag vill. Det har blivit mycket aktivitet här då jag tycker att det är hövligt att svara alla...men framförallt för att diskussionerna smitit iväg till andra/viktigare frågor, som jag verkligen ser en anledning att diskutera. Så detta är alltså ingenting du behöver moralisera kring eller ens bry dig om. Denna tråden dör nog ut snart skall du se...och om inte annat så lämnar nog du eller jag snart.
Citera
2026-09-19, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Är man tvungen att arbeta för 17 kr timman för överlevnad så gör man det

Kostnaden för en inlåst stod 3500 kr dygnet det kan man få ner till 150 kr dygnet då är det bara förvara burfåglarna och få vakter bevakar så ingen rymmer, 3 skivor bröd 3 gånger om dagen obegränsat med vatten finns utrymmen här i landet som är i stort sett gratis och burfåglarna sitter still förbrukar ingen energi och behöver inte göra något annat än att fundera på varför dom är inlåsta

Nej då kommer återfallen stiga som am nivåer. Och den största kostnaden på en anstalt är PERSONALEN. Vatten och bröd är tortyr och dödsstraff om har det för länge. Det är därför am flottan (slutat nu) hade dagliga läkarkontroller och korta vatten och bröd straff. Så ingen skulle lida. Jag tror dagliga läkarkontroller är dyrt.

OK mat på en anstalt är det billigaste sättet att höja säkerheten på i en anstalt.

KV vill undvika konflikter. Därför det är väldigt dyrt. Och ju mer konflikter ju färre personal söker sig till KV och de har personalbrist. Ju mer konflikter återfallen ökar.
Citera
2026-09-19, 10:56
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej då kommer återfallen stiga som am nivåer. Och den största kostnaden på en anstalt är PERSONALEN. Vatten och bröd är tortyr och dödsstraff om har det för länge. Det är därför am flottan (slutat nu) hade dagliga läkarkontroller och korta vatten och bröd straff. Så ingen skulle lida. Jag tror dagliga läkarkontroller är dyrt.

OK mat på en anstalt är det billigaste sättet att höja säkerheten på i en anstalt.

KV vill undvika konflikter. Därför det är väldigt dyrt. Och ju mer konflikter ju färre personal söker sig till KV och de har personalbrist. Ju mer konflikter återfallen ökar.
Vatten och bröd så återfaller ingen i brottslighet

Med min idé kan 2 vakter bevaka ett par 100 burfåglar och det är i stort sett ingen risk att någon kan rymma och har dom varit inlåsta där vill dom aldrig mer komma tillbaka = fått sitt straff

Av vatten och bröd orkar dom inga konflikter

Om vatten och bröd är tortyr vad är det då inte det dom gjort mot brottsoffret
Citera
2026-09-19, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Vatten och bröd så återfaller ingen i brottslighet

Med min idé kan 2 vakter bevaka ett par 100 burfåglar och det är i stort sett ingen risk att någon kan rymma och har dom varit inlåsta där vill dom aldrig mer komma tillbaka = fått sitt straff

Av vatten och bröd orkar dom inga konflikter

Om vatten och bröd är tortyr vad är det då inte det dom gjort mot brottsoffret

Då är de döda. Jag tycker du ska flytta till Nord Korea. Vi har runt 100 mord om året. Och det finns fler brottsoffer än 100 st. Och du önskar livet att alla dömda.
Citera
2026-09-19, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Sschhh! Hemligt!

Hahaaa! garvade som fan på riktigt. Var superkul.
Citera
2026-09-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
Tydligen!, helt sjukt, kul folk är öppna äntligen.😂
Som att komma ut från garderoben, roligt folk öppna om sig själva. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in