Igår, 08:09
Medlem
bithaxs avatar
Jag har börjat köpa down jones i stället för nasdaq 100, med iden att det är mindre AI och därför lägre risk.
Vad tror ni om den strategin?
Citera
Igår, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag har börjat köpa down jones i stället för nasdaq 100, med iden att det är mindre AI och därför lägre risk.
Lång sikt, säkra papper, du ska förstå vad du köper och du ska vara så trygg att du inte behöver titta på börsen under 10år och ändå blivit mycket rikare på dessa 10åren
Citera
Igår, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Känns säkrare än vanlig global. Vad köper du?
Citera
Igår, 08:50
Medlem
Biggedys avatar
Kör på Index Europa istället. Inte lika AI-tungt

Länsförsäkringar Europa Index
Senast redigerad av Biggedy Igår kl. 08:52.
Citera
Igår, 09:00
Avstängd
Jag har en perfekt uppdelnining i min portfölj som jag haft i 4 år och som gett otrolig bra avkastning och lär fortsätta göra det framöver.

20% energi (Siemens Energy), 30% AI-relaterat (Nvidia och Micron), 5% "gamble-aktier" (Blincvision) och 45% global index-fond (Länsförsäkringar Global).
Senast redigerad av KrypskyttenSDP Igår kl. 09:13.
Citera
Igår, 10:00
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Privatekonomi --> Värdepapper, valutor och råvaror: allmänt
/Moderator
Citera
Igår, 12:48
Medlem
pn222jws avatar
I goda tider är NASDAQ mer stigande - i dåliga tider är Dow Jones stabilare. Sen finns ju även industriella S&P 500 - som brukar föja tätt efter Dow Jones... oftast.
Citera
Idag, 11:52
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Kör på Index Europa istället. Inte lika AI-tungt

Länsförsäkringar Europa Index

Är lite orolig för hur det kommer att gå med tysk bilindustri, och kanske även svenska bussar är ett minne blott om några år, om de inte blir elektriska.
Citera
Idag, 12:54
Medlem
Dow Jones är det bästa indexet att handla. Den kommer stiga kraftigt mot 2029 - 2032. Vi ska ha en obligationskris där räntorna stiger pga krig och skicka kapital in i dow jones och krig får dollarn o gå upp också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in