2026-09-19, 21:14
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Fast du vägrar ju se sambandet med invandring och att det mest är invandrare som sitter i fängelse idag för du pekar på "Jo men för 50år sen var det också droger" Jaha? Vi lever inte för 50år sen. Och på den tiden skulle det ju vara intressant att se varför det var så. Hur folk hamnat där. Idag är det högst relevant och väldigt intressant varför det är så mycket invandrare. Det är såklart något som är viktigt för allmänheten att känna till och polisen så de kan jobba efter rätt saker.

Sen tycker jag inte vi ska "stoppa drogerna" för de kommer aldrig stoppas. War on drugs? Drogerna vann. Men det är en annan diskussion.
Hur många invandrare hade du 1976? Varför satt så många svenskar i fängelse då?
Citera
2026-09-19, 21:16
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Hur många invandrare hade du 1976? Varför satt så många svenskar i fängelse då?
Du svarar ju på din egen fråga. Uppenbarligen försöker du få det här till att passa ditt narrativ och blundar för sakfrågan.

Att det satt tusentals svenskar i fängelse 1976 för droger var ju intressant

Idag är det intressant att se varför det sitter tusentals invandrare i fängelse nu

Grejen med förr i tiden var att det var förr i tiden. Nu är nu.
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-09-19 kl. 21:18.
Citera
2026-09-19, 21:18
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Du svarar ju på din egen fråga. Uppenbarligen försöker du få det här till att passa ditt narrativ och blundar för sakfrågan.
Det är alltid relevant att göra en undersökning av saker som såg annorlunda ut förr i tiden och se vad den gemensamma nämnaren är och den stora gemensamma nämnaren är drogerna.
Citera
2026-09-19, 21:24
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Det är alltid relevant att göra en undersökning av saker som såg annorlunda ut förr i tiden och se vad den gemensamma nämnaren är och den stora gemensamma nämnaren är drogerna.
Fast du ignorerar ju totalt vilka som sitter i fängelse nu. Du skriver att det bara är "drogrelaterat" Jag säger att det delvis är det men självklart har invandringen en enorm del i det hela och det tyckte du var irrelevant. Jag säger att det är i allra högsta grad relevant att kolla på vilka som sitter i fängelse och varför de har hamnat där. 1976 var det relevant att kolla på varför de som satt i fängelse satt i fängelse. Att bara säga att svaret är "droger" oavsett vilken tidsperiod vi talar om (som återigen är totalt irrelevant för vi lever i nuet) är riktigt korkat. Tror gärna polisen och de vettiga politikerna vill ha reda på vad det är för typer av människor som sitter inne pga drogrelaterade brott och vad man kan göra för att motverka det.

Om du inte ser det så vet jag inte vilken fantasivärld du lever i.
Citera
2026-09-19, 21:27
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Fast du ignorerar ju totalt vilka som sitter i fängelse nu. Du skriver att det bara är "drogrelaterat" Jag säger att det delvis är det men självklart har invandringen en enorm del i det hela och det tyckte du var irrelevant. Jag säger att det är i allra högsta grad relevant att kolla på vilka som sitter i fängelse och varför de har hamnat där. 1976 var det relevant att kolla på varför de som satt i fängelse satt i fängelse. Att bara säga att svaret är "droger" oavsett vilken tidsperiod vi talar om (som återigen är totalt irrelevant för vi lever i nuet) är riktigt korkat. Tror gärna polisen och de vettiga politikerna vill ha reda på vad det är för typer av människor som sitter inne pga drogrelaterade brott och vad man kan göra för att motverka det.

Om du inte ser det så vet jag inte vilken fantasivärld du lever i.
Det är fortfarande så att det är fler som sitter inne för drogrelaterade brott än vad det är invandrare. Invandrare har ju dessutom alltid haft och i alla länder det här med att de ska etablera sig och där hamnar ju en del utanför. För infödda svenskar med kontakter är det betydligt enklare att etablera sig i samhället.
Citera
2026-09-19, 22:14
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Det är fortfarande så att det är fler som sitter inne för drogrelaterade brott än vad det är invandrare. Invandrare har ju dessutom alltid haft och i alla länder det här med att de ska etablera sig och där hamnar ju en del utanför. För infödda svenskar med kontakter är det betydligt enklare att etablera sig i samhället.
Och varför är det så? Det är en väldigt viktig fråga som bara en partiledare för ett riksdagsparti verkar ställa sig.
Citera
2026-09-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensvagsjua
Som sagt, alla muslimer är inte islamister. Du får läsa på lite.

Det spelar ingen roll - Resultatet blir detsamma i slutändan. Redan 8 muslimer i riksdagen som arbetar för samma ideologi. Som sagt, +50 muslimska länder, inte ett enda är demokratiskt, varför skulle sverige bli annorlunda i framtiden menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in