2026-09-19, 12:00
Medlem
roleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Vart flyttar man nu med sin familj när det ser ut så här i Sverige, känns tämligen deprimerande.

Ingenstans - det är det som är hela grundidén: de vill ha svärjevänner och deras pissiga familjer lika lite som svärjevännerna vill ha deras.
Citera
2026-09-19, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roleone
Ingenstans - det är det som är hela grundidén: de vill ha svärjevänner och deras pissiga familjer lika lite som svärjevännerna vill ha deras.

Går inte bo kvar i detta tattarhålet
Citera
2026-09-19, 12:45
Medlem
roleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Går inte bo kvar i detta tattarhålet

Vilket är precis vad de som kommit hit också tyckte. Åk för all del - hoppas du också får leva i ovisshet tills du till slut utvisas lagom till när du etablerat dig för att du saknar synnerligen goda skäl.
Citera
2026-09-19, 13:45
Medlem
Kanske sköt sig invandrarna sig själva i foten när de röstade på V. SD erbjöd ju Invandrarna 350 000 i återvandringsbidrag.
Citera
2026-09-19, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensvagsjua
Men snälla nån, hur kan han skylla på "islamistiska röster". Okej att det finns muslimer i landet men många islamister finns det då rakt inte, inte tillräckligt för att påverka valresultatet. Han får nog leta i sina egna led för att hitta orsaken. Tror faktiskt att gemene man är trötta på deras retorik och att de blivit ett enfrågeparti.

Kan ju också ha att göra med deras usla kulturval.
Man vrider sig av skam, det var ett rent självskadebeteende att bevittna.
Citera
2026-09-19, 16:44
Medlem
Jag föregriper valanalysen och gissar att det kommer att visa sig att Sd:s förlorade väljare till soffan. Och att detta kommer att visa sig bero på att man duckat för mycket för borgerligheten i välfärdsfrågorna.

Sd är ett arbetarparti. Inte ett borgerligt.

Vi får se om jag får rätt. Just nu är det känslosamt och upprört och dammet måste lägga sig innan man kan se klart.
Citera
2026-09-19, 17:28
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Och vilka är det som styr drogerna i dagens Sverige?

(FB) Inget mer griskött för fångarna på anstalten Hällby
Det är en ganska irrelevant fråga. Titta på historien 50 år bakåt och du ser att det alltid varit drogerna som varit den avgörande orsaken.
Citera
2026-09-19, 20:16
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det är en ganska irrelevant fråga. Titta på historien 50 år bakåt och du ser att det alltid varit drogerna som varit den avgörande orsaken.
Självklart är det allra högsta grad relevant vilka som sitter i fängsele, hur många och varför. Hur kan man påstå att det är irrelevant? Det är ju mest relevanta frågorna kring det ämnet. Oavsett om det är 1976 eller 2026 och självklart är det mer relevant idag för vi lever i 2026.
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-09-19 kl. 20:18.
Citera
2026-09-19, 20:37
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Självklart är det allra högsta grad relevant vilka som sitter i fängsele, hur många och varför. Hur kan man påstå att det är irrelevant? Det är ju mest relevanta frågorna kring det ämnet. Oavsett om det är 1976 eller 2026 och självklart är det mer relevant idag för vi lever i 2026.
Med den retoriken skulle vi slutat göra barn för 50 år sedan. Tur man klarade sig....
Citera
2026-09-19, 21:04
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Med den retoriken skulle vi slutat göra barn för 50 år sedan. Tur man klarade sig....
Det har jag aldrig skrivit något om. Och helt oförstående till hur du kan koppla det dit.

Eftersom du inte förstår det väldigt enkla jag skriver ska vi se om jag förstår dig: Så du menar att det är mer relevant hur Sverige såg ut för 50år sen än idag. Är det så jag ska tolka dig?
Citera
2026-09-19, 21:09
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Det har jag aldrig skrivit något om. Och helt oförstående till hur du kan koppla det dit.

Eftersom du inte förstår det väldigt enkla jag skriver ska vi se om jag förstår dig: Så du menar att det är mer relevant hur Sverige såg ut för 50år sen än idag. Är det så jag ska tolka dig?
Jag har redan förklarat för dig vad som är relevant. Stoppa drogerna. Varför är detta så svårt att förstå?
Citera
2026-09-19, 21:13
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Jag har redan förklarat för dig vad som är relevant. Stoppa drogerna. Varför är detta så svårt att förstå?
Fast du vägrar ju se sambandet med invandring och att det mest är invandrare som sitter i fängelse idag för du pekar på "Jo men för 50år sen var det också droger" Jaha? Vi lever inte för 50år sen. Och på den tiden skulle det ju vara intressant att se varför det var så. Hur folk hamnat där. Idag är det högst relevant och väldigt intressant varför det är så mycket invandrare. Det är såklart något som är viktigt för allmänheten att känna till och polisen så de kan jobba efter rätt saker.

Sen tycker jag inte vi ska "stoppa drogerna" för de kommer aldrig stoppas. War on drugs? Drogerna vann. Men det är en annan diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in