2026-09-18, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kvadrolupia
Har du någon aning om vem som kan vara intresserad av just dina konton? Är det kanske samma person som blockerar portkodslåset och hindrar dig från att komma in i trapphuset?
Vet inte vem som är intresserad av mina konto.
Citera
2026-09-18, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Gamla telefoner som saknar nya säkerhetsuppdateringar?
Har en iPad med iOS 17, iOS 27 har släppts.
Har Android 10 som kom ut 2019

https://www.mobil.se/nyheter/google-kan-ha-avslojat-datumet-da-android-10-slapps/422953

Citat:
Det är användare som chattat med Googles egen support som delat med sig av de uppgifter de fått där. Själva har Google officiellt inte gått ut med någon information om när den färdiga versionen av Android 10 som nu är ute i betaversion släpps. Uppgifterna från supporten till enskilda användare tyder dock på att det är den 3 september som gäller.
Citera
2026-09-18, 16:22
Medlem
En mobil med Android 10 är inte längre säker eftersom operativsystemet slutat få säkerhetsuppdateringar från Google
Citera
2026-09-18, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
En mobil med Android 10 är inte längre säker eftersom operativsystemet slutat få säkerhetsuppdateringar från Google
Okej
Citera
2026-09-18, 21:40
Medlem
Android 10 fick sin sista officiella säkerhetsuppdatering från Google den 6 mars 2023.
Citera
2026-09-19, 00:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Android 10 fick sin sista officiella säkerhetsuppdatering från Google den 6 mars 2023.
Oj, då har inte mobilen fått uppdatering på 3 år.
Citera
2026-09-19, 17:24
Avslutad
Tack för alla svar
Citera
2026-09-24, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet2026
Jag börjar bli riktigt less på det här.

Jag sparar mina lösenord i Google och använder olika lösenord på olika konton.

Du sparar alltså lösenorden till precis allting, förmodligen namngett vilken tjänst lösenordet gäller till - i ett onlinekonto som hör till en tjänst världskända för att läcka allt från läkarjournaler till samtliga filer du sparar i drive till ai? Det står i det finstilta.
Ditt gmailkonto är säkert oftast ditt användarnamn också.

Du inser att ditt gmail är det enda de behöver va?
Sen får de fri tillgång till allt du har.

Jag fick också Google-kontot och allt annat hackat. Typ tre lösenordsbyten och totalåterställningar senare lyckades jag låsa de ute.
De tog sig in igen genom att bland annat lägga till nycklar till kontot samt spara återställningskoden några dagar så kunde de börja om tills jag själv lyckades hitta den där jävla koden och kunde se till att deras blev ogiltiga.
Citera
2026-09-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet2026
Vet inte vem som är intresserad av mina konto.

Det är förmodligen inte någon som är intresserad av dina konton. Det är mycket större chans att det är ai-botar eller en 12-åring som vill skryta med sina nya skills.
Att det råkar vara just dina konton är bara din otur(eller omedvetenhet)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in