2026-09-17, 16:58
Medlem
mjukmjukares avatar
Såg hur Matgeek förställde sig till en muslim under Fredagsbönen när han på YouTube provade 3 av de 4 Micromatsprodukterna som Filip Poon har släppt. Naturligtvis ingen trovärdig kille att lämna omdöme, då de känner varandra för väl och rör sig i samma kretsar.
Jag har inte sett produkten i någon butik ännu så har i sak själv ingen åsikt. Med ett undantag.
Priset! Filip Poon lagar asiatisk Micromat och Matgeek hänvisade till priset 86:- / portion.
Dessutom hade han fullt sjå i att berätta hur billigt det egentligen är. På en lunchkrog i Motala (!) tog dom minsann mer betalt.
(mycket märklig jämförelse)

Jag tycker att 86:- för Micromat, relativt sätt ganska små portioner, är fullständigt vansinnigt! Detta som ett ingångspris. Kommer väl stiga i pris när det är etablerat.
Nej, 86:- för ca 80 gram billigt protein såsom t. ex. kyckling (Nuggets) och Fläskkarré mm, bara utländskt kött, är inte något jag kommer handla.

Lite tokigt. Filip Poon är en sympatisk figur. Ett sympatiskt varumärke. Han borde kört Asiatisk Mat till folket i samma prisklass som Karins Lasagne och med hjälp av detta sålt stora volymer. Tänkt… -Många som handlar ofta.

Citera
2026-09-17, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Såg hur Matgeek förställde sig till en muslim under Fredagsbönen när han på YouTube provade 3 av de 4 Micromatsprodukterna som Filip Poon har släppt. Naturligtvis ingen trovärdig kille att lämna omdöme, då de känner varandra för väl och rör sig i samma kretsar.
Jag har inte sett produkten i någon butik ännu så har i sak själv ingen åsikt. Med ett undantag.
Priset! Filip Poon lagar asiatisk Micromat och Matgeek hänvisade till priset 86:- / portion.
Dessutom hade han fullt sjå i att berätta hur billigt det egentligen är. På en lunchkrog i Motala (!) tog dom minsann mer betalt.
(mycket märklig jämförelse)

Jag tycker att 86:- för Micromat, relativt sätt ganska små portioner, är fullständigt vansinnigt! Detta som ett ingångspris. Kommer väl stiga i pris när det är etablerat.
Nej, 86:- för ca 80 gram billigt protein såsom t. ex. kyckling (Nuggets) och Fläskkarré mm, bara utländskt kött, är inte något jag kommer handla.

Lite tokigt. Filip Poon är en sympatisk figur. Ett sympatiskt varumärke. Han borde kört Asiatisk Mat till folket i samma prisklass som Karins Lasagne och med hjälp av detta sålt stora volymer. Tänkt… -Många som handlar ofta.

Han slåss ju mot några kända kock-namn därute, så om den är god så kommer det säkert funka.

Om den är medioker så kommer det skita sig.
Är det halvfabrikat?
Citera
2026-09-17, 17:20
Medlem
Riksreptilens avatar
Han hoppas slå ut Lantmännen/gooh! från "premiumhyllan" på Pressbyrån?

https://www.mathem.se/se/products/66065-gooh-kottbullar-med-potatismos/?utm_campaign=bb-mathem-shopping&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid= 20481271670&gbraid=0AAAAAD676nbm1Y8bCj9sdoX3HrEb83 jKB
Citera
2026-09-17, 17:51
Medlem
Jag kommer stötta honom alltid gillat den grabben.
Citera
2026-09-17, 21:51
Medlem
Vad menar du med muslimgrejen TS?
Citera
2026-09-17, 22:16
Medlem
Blir givna köp, möe gött möe gött!
Citera
2026-09-18, 07:22
Medlem
fjollciggs avatar
Håller med om att 86:- är i saftigaste laget, men han behöver bara sälja en låda för att tjäna in vad han spenderade på förpackningsdesign? Inte för att lådorna är fula, men de känns mer som ICS Basic än ett premium-alternativ.

Lådorna kan ses här: https://www.nomasia.se/

På menyn hittar vi:
- Korean Pork Belly
- Beef Lime & Ginger Wok
- Chinese BBQ Pork
- Chicken Gochujang
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem