2026-09-18, 10:22
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Vilka två är det som driver krigen i världen? Vad har de gemensamt?
Det enda krig jag känner till är Ryssland och Ukraina. Ryssland är ca 500 gånger större än Israel och Gaza.

Du är indoktrinerad.
Citera
2026-09-18, 10:24
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berrata
Det borde Ebba, Ulf och Jimmy fundera på, så mycket som de bryr sig...
Jimmie som han stavas, för oss som följer politik, och Ulf och Ebba är genomsvenska människor, liksom alla andra partiledare känns de genompräktigt svenska i sitt sätt och det är helt klart du som skiljer ut dig i din attityd till världen.
Citera
2026-09-18, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit

Tror tyvärr Elisabet Svantesson tar över, lika hetsig och aggressiv.

Strömmer är för svag.

Då M helt oväntat gått framåt så får troligen Ulf en chans till och således så försöker han sig säkert på val 2030 också.
Om han däremot avgår så tror jag absolut inte att Svantesson tar över, utan just Strömmer. Han har en rätt stor respekt över blockgränsen och de flesta väljare (även icke borgliga) hade säkert tolererat honom.
Citera
2026-09-18, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Ja, och det gjorde han han genom att lämna in begäran om entledigande till talmannen när det blev klart.

Menar du att han skulle gjort det på sekunden eller vad är ditt problem?
Hur tänkte du nu?
Citera
2026-09-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur tänkte du nu?

Hur menar du själv?
Du kritiserar honom för att inte "avgå på en gång" vilket han gjorde igår när rösterna var räknade, kvällen innan skiljde det 1 mandat mellan blocken, varför skulle han avgå då menar du? Vad var det dåliga, vilka konsekvenser fick Ulfs handlande?
Citera
2026-09-18, 14:20
Medlem
Citat:
Hur menar du själv?
Du kritiserar honom för att inte "avgå på en gång" vilket han gjorde igår när rösterna var räknade, kvällen innan skiljde det 1 mandat mellan blocken, varför skulle han avgå då menar du? Vad var det dåliga, vilka konsekvenser fick Ulfs handlande?
Lägg ner nu, valet är ju redan avgjort!
Citera
2026-09-18, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Lägg ner nu, valet är ju redan avgjort!

Lägga ner vad? Jag är nyfiken på vad du menar, står du inte för vad du uttrycker?

Du klarar alltså inte av att backa eller förklara dig. Noterat.
Citera
2026-09-18, 15:17
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Makten framför allt är annars sossarnas mantra. Sluta projicera.

Nu fick ni makten på erat sämsta valresultat sedan allmän rösträtt infördes.

Jag vann det här valet. Alla andra förlorade. Exakt som jag ville.
Låter som copium.
Citera
2026-09-18, 16:10
Medlem
Galejans avatar
Uffelina och resonemangsäktenskapet har tydligen lämnat landet. Är det en nyttoresa till USA för träff med hans nästa arbetsgivare på Världsbanken eller är det en nöjesresa till valfritt gayparadis där de falska makarna kan leva ut sina lustar i samkönade tillfälliga relationer?

https://www.friatider.se/kristersson-har-lamnat-landet
Citera
2026-09-18, 18:07
Medlem
Citat:
Lägga ner vad? Jag är nyfiken på vad du menar, står du inte för vad du uttrycker?

Du klarar alltså inte av att backa eller förklara dig. Noterat.

Det behövs inte för nu trollar du enbart!
Citera
2026-09-18, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jimmie som han stavas, för oss som följer politik, och Ulf och Ebba är genomsvenska människor, liksom alla andra partiledare känns de genompräktigt svenska i sitt sätt och det är helt klart du som skiljer ut dig i din attityd till världen.

Jimmie... (ett väldigt osvenskt namn förresten). Låter importerat som Muhammed eller Mohammed (eller hur du föredrar att stava ett namn som är dubbelt så vanligt som Jimmy i Sverige).
Citera
2026-09-18, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Låter som copium.

Inte alls då.

Det här är vad jag ville. SD bestraffas för sin dumhet. S sätter sig i en rävsax efter en pyrrhusseger. Det är inte cope. Det är vad jag ville.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in