2026-09-18, 00:25
Medlem
HipToBeSquares avatar
Det var väntat och hejdå Ulf Kristersson, jag kommer inte sakna dig.

Vad Ulf Kristersson kommer nu säga hej till är ett no show job.
Citera
2026-09-18, 00:49
Medlem
yesterdaymans avatar
Näst efter Göran Persson kvalificerar sig den nuvarande statsministern till den kategori människor som gärna vill inta positionen som högsta makthavare, men utan att ha något som helst ideologiskt mål, eller ambition att göra nått som gynnar alla ( läs mänskligheten).
Senast redigerad av yesterdayman 2026-09-18 kl. 01:25.
Citera
2026-09-18, 02:04
Medlem
Old-Crows avatar
Äntligen!!! Hoppas man slipper se den korrupta dvärgen någonsin igen, men det är väl att hoppas på för mycket. Den sämsta statsministern vi haft!
Citera
2026-09-18, 06:36
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Jadu och Busch som lurade huset av en gammal gubbe är inte så trevlig heller, går över lik för makten.
Sedan har vi Mohamsson som klängt på Åkesson hela valkampanjen och som gick från 1,9% i augusti och fick 5,5 på valdagen. Som nu är en hjälte trots att ALLA vet att det är stödröster.
Så det är samma skrot och korn vilken sida man än förespråkar tyvärr.

Jag säger inget om Ebbas bostadsaffär, men säljaren var i alla fall inte omyndigförklarad. Hur många tvivelaktiga affärer har inte blivit genomförda? Säljaren försökte häva köpet för att han hade "ångrat" sig vilket också är tveksamt. Jag förmodar att kåken är i vida bättre skick nu när Ebba lagt ner en förmögenhet på den.

Vad gäller Simona gjorde hon ett storjobb som åkte land och rike kring och promotade sitt parti, så hon gjorde sig nog förtjänt av rösterna.

Inte som miljöpartisten (Åsa Romson?) som målade sin båt med miljöfarlig färg.
Citera
2026-09-18, 06:39
Medlem
Dags att återställa landet. 4 förlorade år. Jag hoppas alla verkligen bildar sig någon gång i livet så de kan kolla tillbaka och då inse hur jävla idiotiska Tidö varit.
Citera
2026-09-18, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tranflatek
Haha, Ingen pressträff där han tackar svenska folket för att han fick förtroende fram till nu, och gratulerar vinnarne i god sportmansanda, nä, han kastar ur sig lite gubbsura kommentarer om det ena och det andra och sen drar han iväg.
Det gör man när man lämnar över till den nya statsministern.
Citera
2026-09-18, 07:15
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Äntligen!!! Hoppas man slipper se den korrupta dvärgen någonsin igen, men det är väl att hoppas på för mycket. Den sämsta statsministern vi haft!

Jag har inte mycket till övers för Uffe, men nog tycker jag både Löfven och Reinfeldt var sämre.
Citera
2026-09-18, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Så Sveriges regering ska bestämmas av hur våra politiker ser på Gaza och Israel? Nää. Den frågan fanns inte ens i valet.

Fundera gärna på varför du ens bor i Sverige.

Det borde Ebba, Ulf och Jimmy fundera på, så mycket som de bryr sig...
Citera
2026-09-18, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Varför skulle han avgå tidigare när det skilde 1 mandat mellan blocken ännu igår kväll. Är du göttigt skadeglad nu?

Valet är avgjort och mandafördelning blev 176-173=3
Då är det dags att erkänna sig besegrad
Citera
2026-09-18, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Så Sveriges regering ska bestämmas av hur våra politiker ser på Gaza och Israel? Nää. Den frågan fanns inte ens i valet.

Fundera gärna på varför du ens bor i Sverige.

Vilka två är det som driver krigen i världen? Vad har de gemensamt?
Citera
2026-09-18, 08:07
Medlem
Kristersson har lämnat landet. För att aldrig återvända, antagligen. Men Sverige verkar ju numera ha god hjälp av andra länders polis, så det kanske är möjligt att ställa honom till svars iallafall.
Citera
2026-09-18, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Valet är avgjort och mandafördelning blev 176-173=3
Då är det dags att erkänna sig besegrad

Ja, och det gjorde han han genom att lämna in begäran om entledigande till talmannen när det blev klart.

Menar du att han skulle gjort det på sekunden eller vad är ditt problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in