2026-09-17, 19:53
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jämför med VD för Volvo. Han sitter inte på kontoret åtta till fem
Han är ute i verksamheten, träffar kunder, leverantörer, pressen

Jobbar har inte då ? Är han frånvarande ?

Van va mycket idioter en sån här tråd drar med ...
Är Jimmie ute och träffar sina kunder...likasinnade menar du, eller vad?
Ja det verkar ju jobbigt, sker det i Thailand, eller?
Citera
2026-09-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
Jimmie är jätteduktig och i en klass för sig. Ingen annan är ens nära. Han fick igenom många bra beslut och han har slitit hund i många år och fått skit kastat på sig av personer son aldrig skulle kunna vara kapabla att göra en sådan resa. Hans enda svaghet är att han inte är en tillräckligt tuff förhandlare - är för snäll helt enkelt.
Folk som tror att man kan sköta ett politiskt parti genom att ligga på soffan förstår ingenting. jimmie är väl värd att ta det lugnt en period och är mer än välkommen tillbaka.

Ja, han innehar ju det inofficiella världsrekordet i att inte kunna svara på enkla frågor om sin egen politik. Det är verkligen i en klass för sig.
Citera
2026-09-17, 19:59
Medlem
jakirosmothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
JÅ tar en liten semester efter valsommaren och slaskmedia skriver glädje-rubriker som att han ska sluta och pöbeln sväljer allt.

Hahaha

vadå det är ju sant
Citera
2026-09-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Ska bli kul att slippa höra hans röst.

Ja, den där räliga skånskan kan han ha för sig själv.

Sen ska man inte kritisera det yttre och det handlar inte om det i sig, att han är ful eller så. Men han ser alltid förvånad ut och gör fula grimaser, antagligen omedvetet. Sedan han bytte tänderna har det förstärkts har jag noterat. Det har blivit något fel på munnen vilket stör intrycket en del faktiskt. Tänderna är för stora eller något. Konstigt läte och grimaser från det som stör utseendet. Har någon mer stört sig på det? En ärlig fråga alltså.
Citera
2026-09-17, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Ja, han innehar ju det inofficiella världsrekordet i att inte kunna svara på enkla frågor om sin egen politik. Det är verkligen i en klass för sig.

Ja, han har ju gett "jag vet inte", " har jag inte hört något om" och "det vet jag inget om" ett ansikte.
Senast redigerad av Katki 2026-09-17 kl. 20:15.
Citera
2026-09-17, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Åter igen, med kvittningssystemet så behöver inte alla inte sitta och trycka på en knapp.

En partiledare har rimligen viktigare saker för sig än att sitta och trycka på en knapp.

Sen är det nyttigt att inte alla politiker bor i Stockholms innerstad. Det finns fler delar av sverige som behöver representeras.

Då kan vi ju lika gärna dra ner på antalet. Om båda sidor inte tänker närvara med alla, så finns det ju ingen anledning att ha så många.
Citera
2026-09-17, 20:03
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Avgår Åkesson dör partiet sakta men säkert.

Önskar honom ett annat liv dock, har hållit på så länge och kämpat i motvind.

Väldigt, väldigt många skulle bli otroligt glada om SD försvann så småningom. Vill man ge klantskallarna det?

Liknande rykten om Jimmes avgång spreds på nätet i anslutning till valet 2022.
Citera
2026-09-17, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Bättre Jimmie Åkesson avgår då han är både Judas och Quisling. Han bör även lämna partiet då han förrått dess väljare. Låt Richard Jomshof ta över rodret för han har ryggrad och orkar stiga upp var dag.

Jag hoppas också på Jomshof men det känns tyvärr osannolikt att det blir han.
Citera
2026-09-17, 20:04
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Haha
Sist när han påstod sig vara utbränd så dök kan plötsligt upp på på Skavland som då sändes från London.
Det är ju rätt starkt att efter ett halvårs sjukskrivning för utbrändhet klara av något sådant.
Han misstänker ju att hans medmänniskor skulle okynnes sjukskriva sig om karensdagen togs bort.
Dömmer han inte andra lite efter sig själv där?
Sedan kan man ju fråga sig om han verkligen var sjukskriven.
Han var nog bara hemma med påstådd utbrändhet, ingen karensdag där inte!
Citera
2026-09-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jämför med VD för Volvo. Han sitter inte på kontoret åtta till fem
Han är ute i verksamheten, träffar kunder, leverantörer, pressen

Jobbar har inte då ? Är han frånvarande ?

Van va mycket idioter en sån här tråd drar med ...

Fast i riksdagen är väl arbetsuppgiften att just sitta i riksdagen?
Citera
2026-09-17, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Han gör ju ingenting, det är problemet. Det har varit så i många år nu att han är borta runt 93%. Han sitter hemma i Sölvesborg. Andra får göra hans uppgifter som en partiledare borde göra, skriva texter som han står med namn på men inte varit nära. Dyker upp ett par dagar i månaden för mediaveckor i Stockholm. Så har det redan varit i flera år nu.

Tycker du man representerar Sölvesborg bra genom att vara frånvarande, inte sköta sitt uppdrag och resa till Thailand? Det handlar inte om var han är bosatt, det handlar om att han inte sköter sitt uppdrag och att hans arbetsplats är i riksdagen. Partiet befinner sig och styrs i riksdagen. Inte i hans soffa i Sölvesborg. Det handlar inte om ifall han trycker på en knapp eller inte, han gör inget som en partiledare och riksdagsledamot ska göra. Det är problemet. Trots det har han valts in som etta på listan igen, utan några som helst ambitioner för uppdraget, snarare tvärtom. Sitta gott på 2-3 miljoner per år, göra ytterst lite jämfört med en värdig och verklig riksdagsledamot gör.
Nu kommer du med sådan där desinformation som sossarna hela tiden far efter. Ingen normalbegåvad person går på er lögner
Jag tycker Jimmie syns nästan jämt i media. Jobbar nog betydligt mer än gemene svensk och definitivt mer än dom som röstar på vänsterpartiet
Citera
2026-09-17, 20:07
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Ja, han har ju gett " jag vet inte", " har jag inte hört något om" och "det vet jag inget om" ett ansikte.

Du har hållt på med samma smutskampanj mod SD och Åkesson ända sedan du registrerade din senaste "nick".

Med andra ord är du en stor falsk skithög.
Senast redigerad av LeeVan 2026-09-17 kl. 20:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in