2026-09-16, 19:35
Medlem
Jag har via ChatGPT försökt få fram lite statistik gällande sambanden invandring med fokus på vissa länder med dömd samt misstänkt brottsstatistik, men det tar tvärstopp hur jag än formulerar mig med diverse märkliga bortförklaringar som tex "front-end begränsningar i datasortering" osv.

Jag har börjat söka lite data själv på BRÅ, men där bakar man tydligen ihop invandringen som en gemensam faktor/siffra vilket inte säger någonting, snarare genererar ett större mörkertal när man pratar om fokuserade problemländer och dess problem kopplat till integrationen i västvärlden.

Jag "misstänker" att tex finnar, norrmän, danskar, övriga européer, asiater och i princip större delen av "resten världen" har en ganska låg faktor jämfört med vissa fokuserade problemländer/invandring. Detta är väl ingen reflektion majoriteten här slås av, men jag skulle uppskatta tips till där det finns en databas tillgänglig för att tolka och sortera gällande ovanstående nämnda.

Här är en, vad jag gissar ganska underrepresenterad tabell med tanke på hur man bakat ihop all data.

https://ibb.co/3YhW56VX
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in