2026-09-16, 19:14
Medlem
Vi har sett en ökning av "vildar" i riksdagen senaste åren och det finns väl inget skäl att tro att det inte ska hända igen så vad tror ni - hur kan det komma att påverka riksdagen när det är så pass jämnt 175-174?
Citera
2026-09-16, 19:18
Medlem
En centerpartist som inte är nöjd med deras regeringsbeslut?
Citera
2026-09-16, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Vi har sett en ökning av "vildar" i riksdagen senaste åren och det finns väl inget skäl att tro att det inte ska hända igen så vad tror ni - hur kan det komma att påverka riksdagen när det är så pass jämnt 175-174?
Jag förstår inte varför mandatfördelningen vara en faktor?
Skulle jag gissa så är väl vänsterpartister eller sverigedemokrater troligast, med kristdemokratiska abortmoståndare som en möjlig bubblare.
Citera
2026-09-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Jag förstår inte varför mandatfördelningen vara en faktor?
Skulle jag gissa så är väl vänsterpartister eller sverigedemokrater troligast, med kristdemokratiska abortmoståndare som en möjlig bubblare.

Om en C "vilde" går över till Tidö så ändras väl mandaten? Det har vi ju sett när Kakabaveh sålde sin röst till S?
Citera
2026-09-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska

Mest troligt och sen någon antisemit från V.
Citera
2026-09-16, 19:30
Medlem
Citat:
Mest troligt och sen någon antisemit från V.

Men en sån skulle aldrig fälla en vänsterregering. Då skulle sossarna strössla pengar på denne in absurdum.
Citera
2026-09-16, 19:32
Avslutad
Citat:
Om en C "vilde" går över till Tidö så ändras väl mandaten? Det har vi ju sett när Kakabaveh sålde sin röst till S?
En politisk vildes mandat är ju inte detsamma som ett riksdagsmandat? C sitter ju f.ö inte i regeringen, så om de skulle få en sån på halsen så ser jag inte vad det skulle ha för påverkan på regeringsbildningen?
Citera
2026-09-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
En politisk vildes mandat är ju inte detsamma som ett riksdagsmandat? C sitter ju f.ö inte i regeringen, så om de skulle få en sån på halsen så ser jag inte vad det skulle ha för påverkan på regeringsbildningen?

Jag pratar inte om regeringsbildningen? Jag menar att en vildes mandat kan påverka röstandet såsom Kakabaveh till exempel? Vilken vilde blir först att stöka till det? Och från vilket parti?

Det skulle ju kunna vara en V som utesluts pga pro-israel?
Citera
2026-09-16, 19:48
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska

Centern lämnade sin gamla väg iom Annie Lööfs rabiata SDmotstånd.
Frågan är om det finns någon genuin centerpartist kvar?
Om så kan Du få rätt.
Citera
2026-09-16, 19:49
Medlem
DaEzzs avatar
Förmodligen så kommer den första, andra och tredje "vilden" att vara Sverigedemokrat och därigenom upprätthålla vad som på senare år blivit en stolt SD-tradition. Dvs åka dit för barnporr, rattfylla, knark, ekonomisk brottslighet, grovt trafikbrott, sexuella övergrepp (och/eller en kombination av föregående), men samtidigt vägra lämna sitt riksdagsmandat av privatekonomiska skäl. Vilket som det ser ut nu iofs inte kommer att påverka majoriteten.
Citera
2026-09-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Centern lämnade sin gamla väg iom Annie Lööfs rabiata SDmotstånd.
Frågan är om det finns någon genuin centerpartist kvar?
Om så kan Du få rätt.
Dags för dom att bryta Annies doktrin kan inte hålla på så i all framtid, ryck plåstret, lämpligt nu i denna situation.
Citera
2026-09-16, 20:31
Avslutad
Citat:
Jag pratar inte om regeringsbildningen? Jag menar att en vildes mandat kan påverka röstandet såsom Kakabaveh till exempel? Vilken vilde blir först att stöka till det? Och från vilket parti?

Det skulle ju kunna vara en V som utesluts pga pro-israel?
Vi vet ju inte ens vilka partier som regeringen består av nästkommande 4 år, än mindre vilka som blir politiska vildar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in