2026-09-17, 03:42
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
https://www.friatider.se/allard-ser-ut-att-ha-snuvat-sd-pa-riksdagsmandat

Den nyttiga idioten Allard tog ett viktigt mandat från SD i Örebro.
Allard är en av de största valsabotörerna i den svenska historien.

Å stort ta mandat från någon i kommunvalet 😉
Citera
2026-09-17, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Bra att Örebropartiet växer. Det finns hopp om framtiden!

Finns iaf hopp om att jag kommer få se kommentarer likt din här på flashback i ytterligare flera år >_<
Citera
2026-09-17, 06:51
Medlem
Citat:

Är ju ingen direkt nyhet. Stort misstag av allard för ny blir det flum och import av achmeds i 4 år.

Sedan så kommer aldrig högern vinna igen pga valboskapet röstat rött
Citera
2026-09-17, 07:08
Medlem
Citat:

Nej eftersom Allard och SD är konkurrenter. Jimmie kunde ta emot Allard och gett honom topp-position inom SD. Men det hände inte. Allard försöker ju bara ta makten precis som man alltid gör inom höger-extrema partier.
Citera
2026-09-17, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
0,68%, var det nåt att hurra för? 😅

Tänk då att liberalerna var nere på 2%. 0,68 är ändå en bra början.
Citera
2026-09-17, 12:34
Medlem
Citat:

Helvete vad många det är som snuvat SD på mandat.
Den enda anledningen jag ännu inte hört är den att SD inte fört en politik som väljarna vill ha. Man kanske skulle börja med att se sig själv innan man börjar leta fel hos andra?
Citera
2026-09-17, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YAKII
Dessa partier är ej höger med internationella mått mätt vilket råkar vara det ända måtten som betyder något. Och jag är trött på att lotsas om något annat.

Vadå internationella mått? De är liberala respektive konservativa. Liberalism är inte vänster. JO, det är de som står för demokrati och mänskliga rättigheter, (liberalerna) även om vänstern alltid ska försöka claima det. Samtidigt som de kritiserar både mänskliga rättigheter, fred och demokrati med andra handen.
Citera
2026-09-17, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Helvete vad många det är som snuvat SD på mandat.
Den enda anledningen jag ännu inte hört är den att SD inte fört en politik som väljarna vill ha. Man kanske skulle börja med att se sig själv innan man börjar leta fel hos andra?

Exakt. Örebropartiet är det jag ville rösta på, inte SD. Jag taktikröstade inte mellan två block, jag röstade på det parti jag helst ville rösta på. SD äger inte Örebropartiets röster.
Citera
2026-09-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Nä, självklart finns det många olika faktorer som spelar in här. Sen har ju Örebropartiet också en bra politik för Örebro, klart att de då får starkt stöd lokalt. Det intressanta är att liknande partier har gått starkt framåt över hela landet även om få är lika kända som Örebropartiet. Hälleforspartiet är ett exempel. Karlstadpartiet, Köping partiet, Landsbyggdspartiet oberoende i Lindesberg, bara att titta runt så huttar man massor, varav de flesta startade i år och består av vanligt folk som är trötta på etablissemanget.

Och de får så mycket skit, när de är de som är äkta. Såsom arbetarrörelsen började en gång, folkrörelser. Alla har klagat så mycket på att folk inte engagerar sig politiskt länge nu, men har antagit att folk måste ansluta sig till partier som har över 100 år gamla ideologier skrivna av gubbar på 17-1800-talet. De här nya partierna utvecklar nya ideologier och förhållningssätt nu som är aktuella nu, och de gör det för att verkligen göra något bra för samhället!
Till skillnad från M och S osv. som ser det som att gå med i huliganfirmor där man ska slåss mot andra lag för sakens skull, snarare än att konstruktivt leta lösningar för bästa möjliga resultat.
Citera
2026-09-17, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Och de får så mycket skit, när de är de som är äkta. Såsom arbetarrörelsen började en gång, folkrörelser. Alla har klagat så mycket på att folk inte engagerar sig politiskt länge nu, men har antagit att folk måste ansluta sig till partier som har över 100 år gamla ideologier skrivna av gubbar på 17-1800-talet. De här nya partierna utvecklar nya ideologier och förhållningssätt nu som är aktuella nu, och de gör det för att verkligen göra något bra för samhället!
Till skillnad från M och S osv. som ser det som att gå med i huliganfirmor där man ska slåss mot andra lag för sakens skull, snarare än att konstruktivt leta lösningar för bästa möjliga resultat.
Mycket bra sammanfattat. Håller med helt och hoppas på att vi får se fler lokala partier framöver i kommun och regionval framförallt och på sikt även i Riksdagen.
Citera
2026-09-17, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutsenap
Sedan så kommer aldrig högern vinna igen pga valboskapet röstat rött
Varför gjorde sossarna sitt sämsta val i modern tid i så fall?
Citera
2026-09-17, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Varför gjorde sossarna sitt sämsta val i modern tid i så fall?

V och MP ökade i antal röster eftersom de fick missnöjda sosseväljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in