2026-09-16, 18:46
Medlem
https://www.friatider.se/allard-ser-ut-att-ha-snuvat-sd-pa-riksdagsmandat

Den nyttiga idioten Allard tog ett viktigt mandat från SD i Örebro.
Allard är en av de största valsabotörerna i den svenska historien.
Citera
2026-09-16, 18:51
Medlem
Citat:
Tidigare SD-väljare utgör merparten av de nya väljare som Markus Allard själv träffar, har han själv uppgett för SVT. Även en Verianmätning för SVT förra året pekade ut SD och KD som viktiga källor till väljarstödet.
Jag är inte alls förvånad, inte alls. Han har gjort allt rätt och nu skördar han frukterna.
Citera
2026-09-16, 18:51
Medlem
Folk som röstar på Allard röstade tidigare på vänsterpartiet eller sossarna.

Felet ligger på SD själva som prioriterar israel över Sverige, och det har skrämt bort väljare till framförallt AfS.

För övrigt så lär stödröster på liberalerna vara huvudorsaken till SD's fall.
Citera
2026-09-16, 18:52
Medlem
MumsarMazarins avatar
Bra att Örebropartiet växer. Det finns hopp om framtiden!
Citera
2026-09-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Folk som röstar på Allard röstade tidigare på vänsterpartiet eller sossarna.

Felet ligger på SD själva som prioriterar israel över Sverige, och det har skrämt bort väljare till framförallt AfS.

För övrigt så lär stödröster på liberalerna vara huvudorsaken till SD's fall.

Jag röstade på Allard och är inte det minsta missnöjd med att SD stöttar Israel. Om inte Örebropartiet funnits hade jag röstat på Liberalerna eller KD. Jag är framförallt höger med hjärta vilket både L och KD är. De är vettiga (precis som Örebropartiet). Centerpartiet är ett högerextremt, extrem-nyliberalt högerparti helt UTAN hjärta. Moderaterna är många ggr bra och vettiga människor men partiledningen i Sthlm är ett gäng korrupta jävlar.
Citera
2026-09-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Jag röstade på Allard och är inte det minsta missnöjd med att SD stöttar Israel. Om inte Örebropartiet funnits hade jag röstat på Liberalerna eller KD. Jag är framförallt höger med hjärta vilket både L och KD är. De är vettiga (precis som Örebropartiet). Centerpartiet är ett högerextremt, extrem-nyliberalt högerparti helt UTAN hjärta. Moderaterna är många ggr bra och vettiga människor men partiledningen i Sthlm är ett gäng korrupta jävlar.
Nä, självklart finns det många olika faktorer som spelar in här. Sen har ju Örebropartiet också en bra politik för Örebro, klart att de då får starkt stöd lokalt. Det intressanta är att liknande partier har gått starkt framåt över hela landet även om få är lika kända som Örebropartiet. Hälleforspartiet är ett exempel. Karlstadpartiet, Köping partiet, Landsbyggdspartiet oberoende i Lindesberg, bara att titta runt så huttar man massor, varav de flesta startade i år och består av vanligt folk som är trötta på etablissemanget.
Citera
2026-09-16, 19:00
Medlem
Galejans avatar
Bra gjort, Allard.

Ju fler mandat SD snuvas på desto bättre för samhället.
Citera
2026-09-16, 19:03
Medlem
Örebropartiet har i skrivande stund 12'685 röster räknade varav 5 208 i Örebro län.

https://resultat.val.se/val2026/RD?r=S
Senast redigerad av Iceblade02 2026-09-16 kl. 19:05. Anledning: stavning
Citera
2026-09-16, 19:13
Avslutad
Antingen är spaningen från friatider gjord av en okunnig idiot (vilket jag ser som en rimlig förklaring) eller så har jag missat något. När man talar om att ett parti har "stulit röster från" ett annat parti brukar det röra sig om taktikröster. Det finns ingenting i artikeln som säger att så är fallet här, så då kan man ju lika gärna hävda att alla partier utom SD har "stulit" röster från SD.
Citera
2026-09-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
https://www.friatider.se/allard-ser-ut-att-ha-snuvat-sd-pa-riksdagsmandat

Den nyttiga idioten Allard tog ett viktigt mandat från SD i Örebro.
Allard är en av de största valsabotörerna i den svenska historien.
Populister som Allard duger endast till att ställa till problem och förstöra.
Inget nytt under solen.
Citera
2026-09-16, 19:16
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceblade02
Örebropartiet har i skrivande stund 12'685 röster räknade varav 5 208 i Örebro län.

https://resultat.val.se/val2026/RD?r=S

0,68%, var det nåt att hurra för? 😅
Citera
2026-09-16, 19:34
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Snuvat? Jag visste inte att röster tillhörde ett visst parti. Låter som att du tycker att de som röstade på Allard är valboskap åt SD.

SD kunde väl fört en bättre politik så hade de som röstat på Örebropartiet röstat på dem istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in