Citat:
Ursprungligen postat av
CombatPig
Ett problem som följt mig genom hela livet är att den där vidriga lilla kåpan (där sladden ska vara gömd i) till taklampan alltid har hängt på trekvart istället för att sitta helt upp mot taket. Inget jag direkt har brytt mig om förut, men nu har jag blivit lite äldre och mer pedant.
Antingen är det jag som är totalt intelligensbefriad eller så har utvecklingen inte kommit längre vad det gäller sladdkåpor för taklampor. Men AI, det kan vi minsann uppfinna!
Det finns ju diverse skruvanordningar och andra uppfinningar i sladdkåpan, beroende på vad för äcklig lampa man vill ha, men min lampa hade en kåpa som trots en häftig skruvpinne fortfarande var HELT värdelös.
Nu är lampan sönderstampad i ren ilska, men jag kommer givetvis att köpa en ny senare. Finns det nåt man kan tänka på när man köper en sån där äcklig lampa med sladdkåpa?
Jag gillade själva lampan, en tygboll, men finns det inte bättre grejer idag för sladden?
Så kort sladd som möjligt inne i koppen, sedan är det inga som helst problem med att få koppen dikt mot tak med hjälp av skruven som spänns mot den hängande sladden.
Detta om man inte är totalt ohändig, men tror man att en taklampa är hemelektronik kanske det är för mycket begärt.