Citat:
Ursprungligen postat av
KastlosaBerit
Bert Karlsson. Problemet är att han är för gammal.
Han är för dum och rigid, han är lite som Trump, en stor buffel i en porslins affär som inte har vett att sitta still i båten
Det behövs starka nypor med förmåga till fasta men mjuka handslag.
Sen måste man ha en grov schizoid personlighetsstörning så man inte behöver dras med dåligt samvete eller andra betänkligheter.
Psykopater är ingen höjdare för deras självbild är grandios och dessa omger sig alltid med ja sägare, det behövs öppna och ärliga samtal för att nå bästa resultat.
Jag skulle kunna tänka mig att det under en övergångstid skulle vara tal om ett autokratiskt styre för att snabba upp processen och slippa en massa administration och krångliga beslutsvägar i parlament isw.
Detta är nog inget vem som helst skulle klara av att genomföra utan att falla för frestelsen att tömma statskassan och köpa en ö någonstans dit ingen hittar. Så jag förordar mig själv att ta ansvaret i en så pass svårbalanserad och intrikat period av återförinförandet av ett fungerande Sverige.
Givetvis kommer alla rättegångar för brott mot Riket och svenskarna att vara offentliga, ytterst korta, rättvisa, rättsäkra och alltid avslutas med en offentlig avrättning där folket själv får delta efter eget tycke och smak.