2026-09-17, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Fan, you beat me to it.

Med det sagt så hade självklart jag blivit den bäste diktatorn.

Rösta på mig istället för Glostrup, Flashback!

We got the numbers, we got the thunder
Let's annex their real estate
If you wanna see a new world, raise your fist and make some noise

Hail Vox Populi, the People's voice!

Jag skulle också skriva att jag vore det bästa valet och jag har dessutom rätt
Citera
2026-09-17, 00:45
Medlem
Ryssland-vinners avatar
Jag skulle börja min demokratur med att gå ur Nato, för att istället ingå i ett tätare europeiskt försvarssamarbete som inte kräver amerikansk medverkan.

Stödet till Ukraina upphör på sekunden efter kröningen. De pengarna kommer bättre till användning för att återuppbygga landet.

Invandringsstopp införs, förutom för dokumenterade experter i världsklass.

RIksbanken instrueras att införa euro som valuta, folket behöver inte konsulteras.

Monarkin avvecklas, kungen får husera på sitt slott som privat furste. Apanaget upphör. Det kan bara finnas en statschef, och staten det är jag.

Republiken Sverige administreras av Riksdagen, som instrueras av regeringen och ytterst av statschefen.

Liberala reformer:

* hetslagen avskaffas, yttrandefrihet införs; man får smäda statschefen bäst man vill
* systemmonopolet upphör, licenssystem för butiker införs
* sexköpslagen avskaffas, sexhandeln avkriminaliseras och regleras
* rekreationsdroger tillåts i ett mindre spektrum, under licens och reglering
* könsstympning förbjuds, även för gossar och män
* statskyrkan släpps fri, lagen om SvK avvecklas, staten tar inte längre upp medlemsavgift för trossamfund
* religiösa friskolor förbjuds
* statsmedierna bantas hårt och reformeras
* myndighetsfloran halveras

I utrikespolitiken gör svensk diplomati comeback.

Biståndet upphör. Vi prioriterar frihandel.

Universitetsvärlden desinfeceras med avseende på genusvetenskap, klimatagendan och andra överdoktriner. Privatisering inleds.

Socialbidraget halveras, skatter på arbete och energi sänks kraftigt.

Konkurrensverket får i uppdrag att tukta livsmedelsjättarna, under hot om kraftiga böter motsvarande fem procent av omsättningen.

Sverige bryter mineraler och uran. I den mån andra nationer bryter mineralerna, ska skatt och avgift betalas fullt ut.

Ny kärnkraft införs med snabbspår, max åtta år.

Höghastighetsräls på pyloner dras mellan de tre storstäderna med ett fåtal knutpunkter.

Flygskatten slopas.

EU:s handelstullar ogiltigförklaras.

En veckas karens införs vid sjukdom.

Med mina reformer kommer Sverige snabbt på banan igen.
Citera
2026-09-17, 08:16
Avslutad
Slavoj Zizek är förvisso lite till åren, men han hade nog kunnat funka.
Citera
2026-09-17, 08:37
Medlem
KastlosaBerits avatar
Vi har ingen diktator i Sverige nu men vi har en junta som består främst av familjen W. Ni vet vilka jag menar, detta är familjen som äger mer än halva börsen i Sverige. På så vis är Sverige redan ett maffiavälde, landet är som familjen Ws egendom. Folket är som familjen Ws egendom. Folket fungerar å ena sidan som skattebetalare och när som helst också som kanonmat, å andra sidan som bidragstagande stöd åt regimen. Rådande junta är inget vidare för Sverige och för svenska folket. Jag vet inte vem i Sverige som vore den rätta att vräka den här familjen åt sidan och låta få Sverige och svenskarna att blomstra istället.
Citera
2026-09-17, 08:39
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Sebastian Dawkins
Citera
2026-09-17, 08:44
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Jag.

Jag skulle genast låta en dödspatrull få härja fritt ett par veckor med de värsta avarterna och sen skulle ca 500 journalister försvinna spårlöst.

Efter det skulle allt återgå till att vara precis som vanligt och fria val hållas. Precis inget mer skulle ske.

Rösta på mig.
Citera
2026-09-17, 08:46
Avstängd
LKKINGENs avatar
Jag
Citera
2026-09-17, 08:47
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Ja han har ju iaf en mustasch, det är
en diktators viktigaste attribut.
Rätta utseendet. Håkan Juholt iförd en uniform och en skärmhatt, han skulle se precis ut som en general i någon gammal Sovjetrepublik, typ Tadzjikistan eller Turkmenistan.
Citera
2026-09-17, 08:50
Avstängd
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Jag.

Jag skulle genast låta en dödspatrull få härja fritt ett par veckor med de värsta avarterna och sen skulle ca 500 journalister försvinna spårlöst.

Efter det skulle allt återgå till att vara precis som vanligt och fria val hållas. Precis inget mer skulle ske.

Rösta på mig.
Om vi har samma uppfattning om avarter så hade du kunnat få bli min högra hand men du redan nu visar tendenser på att ha egna ambitioner så måste jag antagligen se till att försvinna dig för Rikets Säkerhet.
Tack för din insats, den var uppskattad.
Citera
2026-09-17, 09:15
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Om vi har samma uppfattning om avarter så hade du kunnat få bli min högra hand men du redan nu visar tendenser på att ha egna ambitioner så måste jag antagligen se till att försvinna dig för Rikets Säkerhet.
Tack för din insats, den var uppskattad.

LKKINGEN? Honom släppte vi ur förvar för flera dagar sen, vad menar ni med att han inte kommit hem? Det låter misstänkt. Han kanske hade något att dölja trots allt. Ring oss om han hör av sig. Ha en bra dag.
Citera
2026-09-17, 09:18
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Rätta utseendet. Håkan Juholt iförd en uniform och en skärmhatt, han skulle se precis ut som en general i någon gammal Sovjetrepublik, typ Tadzjikistan eller Turkmenistan.
Jag tänkte ju på en diktator längre västerut, men du har vidgat mina vyer och Juholt skulle absolut kunna vara body double till Stalin.
Citera
2026-09-17, 09:20
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Jag tänkte ju på en diktator längre västerut, men du har vidgat mina vyer och Juholt skulle absolut kunna vara body double till Stalin.
Men en kul sak med Juholt är att i uniform och hatt skulle killen exakt se ut som någon gammal medaljerad general i forna Sovjet, Juholt har ett osvenskt utseende som general i en bananrepublik. Han har ett coolt utseende, enorma ögonbryn, stor kalufs, tjock och en mullig mustasch, galet leende.. han skulle passa perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in