2026-09-16, 14:49
Medlem
swedenistanis avatar
Hej!

Har genom livsgång stöt på de, dessa som enligt de själva är 100% svenskar men deras utseende liknar knappast det. Flertals av de kuf, udda, konstiga, paranoida, fulla av hat och onda (ca 10% har varit helt OK men resten absolut inte) enligt min erfarnhet. De brukar likna Lars Leijonborg, Henrik Landerholm, Nigel Farage och Karin enström, Fredrik Reinfeldt (behöver absolut inte vara politiker det kan vara vanligt svensson som man ser på gatan. Jag tog exemplar som jag kom själv på) givetvis finns det svartare och lite mildare men ofta är de svarta och har absolut inga svenska ansiktsdrag och liknar knappast svensk ut.
Jag brukar ofta när jag ser en vrida skallen ut andra sidan för undvika ögonkontakt ty deras ögon lyser av hat och ondska.

Har ni också känt samma sak eller är det bara jag? Berätta eran erfarenhet.
Senast redigerad av swedenistani 2026-09-16 kl. 15:13.
Citera
2026-09-16, 15:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Hej!

Har genom livsgång stöt på de, dessa som enligt de själva är 100% svenskar men deras utseende liknar knappast det. Flertals av de kuf, udda, konstiga, paranoida, fulla av hat och onda (ca 10% har varit helt OK men resten absolut inte) enligt min erfarnhet. De brukar likna Lars Leijonborg, Nigel Farage och Karin enström, Fredrik Reinfeldt (behöver absolut inte vara politiker det kan vara vanligt svensson som man ser på gatan. Jag tog exemplar som jag kom själv på) givetvis finns det svartare och lite mildare men ofta är de svarta och har absolut inga svenska ansiktsdrag och liknar knappast svensk ut.
Jag brukar ofta när jag ser en vrida skallen ut andra sidan för undvika ögonkontakt ty deras ögon lyser av hat och ondska.

Har ni också känt samma sak eller är det bara jag? Berätta eran erfarenhet.
Nej, faktiskt har jag aldrig känt så. Visst har jag träffat på svenskar som betett sig som negrer. men det har varit något fel i deras uppväxt.
Citera
2026-09-16, 15:02
Medlem
Anybodykillers avatar
Nja, europeer har liksom en mellanzon där man inte kan enbart gissa på utseendet. Det finns motsvarande i andra folkgrupper med typ somalier som ser ut som gambianer.

Att Lars Leijonborg ser ut som en ryss och att Karin Enström ser sydfransk ut är mer hur vanligt utseendet är på vissa platser och inte att de enbart finns just där.

Vi har två mörkhåriga, brunögda och lite gul-bruna killar från Umeå på vår utbildning men de är som folk är mest. Trevliga och sävliga.
Citera
2026-09-16, 15:04
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Nja, europeer har liksom en mellanzon där man inte kan enbart gissa på utseendet. Det finns motsvarande i andra folkgrupper med typ somalier som ser ut som gambianer.

Att Lars Leijonborg ser ut som en ryss och att Karin Enström ser sydfransk ut är mer hur vanligt utseendet är på vissa platser och inte att de enbart finns just där.

Amigo, jag menar känner du samma sak när du ser dessa "svenskar"?
Citera
2026-09-16, 15:14
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Amigo, jag menar känner du samma sak när du ser dessa "svenskar"?
Åhå, jag måste bli bättre på att läsa trådstarter asså.

Nja, du kan nog har rätt men jag är extremt dålig på att läsa av människor. Bara sydamerikaner brukar ogilla mig bara av någon anledning, speciellt de som är typ deras av version av det du nämner. Alltså sydamerikaner som ser mer vita ut.

Det kanske ligger något i det. Jag har hört en del säga att ju ljusare en svart person är desto mer hatar de vita.
Citera
2026-09-16, 15:17
Medlem
2560ps avatar
Antingen är TS full eller trollar, hen har startat många "seriösa" trådar med korrekt (nåja) svenska.
Citera
2026-09-16, 15:19
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Antingen är TS full eller trollar, hen har startat många "seriösa" trådar med korrekt (nåja) svenska.

Istället för att jävlas. Kom med din erfarehet av det jag har erfarit genom åren.
Citera
2026-09-16, 15:26
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Nej. Svenskar är en ren ras som är nästintill perfekt. Invandrare däremot.. herregud säger jag bara!
Citera
2026-09-16, 19:28
Medlem
lagfrukts avatar
Jag avskyr när folk som hävdar sig svenska när de uppenbart inte är det. Som om man bara kan tycka att man är etniskt svensk om man har beige hud. Då kan de ju likaväl tycka att de är en bengal. De ser ut som någon uppblandat amerikan eller dylikt. Fyfan vad fånigt.

En skandinav är väl Allan Edwall i mitt tycke.
Citera
2026-09-16, 22:05
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Jag avskyr när folk som hävdar sig svenska när de uppenbart inte är det. Som om man bara kan tycka att man är etniskt svensk om man har beige hud. Då kan de ju likaväl tycka att de är en bengal. De ser ut som någon uppblandat amerikan eller dylikt. Fyfan vad fånigt.

En skandinav är väl Allan Edwall i mitt tycke.

Håller med angående herr Edwall (ser jävligt trevlig ut utan mustasch).
Citera
2026-09-16, 22:37
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Nej. Svenskar är en ren ras som är nästintill perfekt. Invandrare däremot.. herregud säger jag bara!

Så dessa "svenskar" är inte riktiga "100% pure svenskar"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in