2026-09-16, 13:22
Medlem
Matadhamsters avatar
Facebook har helt övertagits av nättroll och ganska unkna människor samt mycket fejkkonton.

Vanligt folk sitter inte lika mycket online och ger sig inte in i dreven som uppstår.
Citera
2026-09-16, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Märkligt att de hade väntat sig något annat. Det tyder på att de lever i en verklighetsfrämmande godhetsbubbla.

LT gjorde en snyfthistoria om 2 hemlösa i Södertälje där de nog hoppades på medömkande kommentarer under deras artikel. Men då de var (är) ökända i Södertälje så fick de bara skit.
Så redaktionen stängde av kommentarsfunktionen.
Precis som i den här artikeln.

Om de inte bjuder in till diskussion och åsikter som kan skära sig mot det de hade förhoppning om så behöver de inte göra ett inlägg på facebook.
Citera
2026-09-16, 13:37
Medlem
Vallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likdelar
...och "Task failed successfully".

Lokala tidningen i Södertälje försökte göra ett snyftreportage om tiggaren utanför Coop i centrum, och det gick nog inte riktigt som dom hade tänkt sig.

https://www.facebook.com/LTSodertalje/photos/hej-kompis-jesus-hj%C3%A4lpa-till-dig-varje-dag-ropar-valerica-molfa-glatt-n%C3%A4r-hon-av/1903450444411430/ Länken funkar i incognito mode och bör kunna beskådas utan ett konto där.

Ber om ursäkt till mods i förväg om det är postat i fel forum.

1. Dom är zigenare, dvs etniska indier/pakistanier

2. Dom borde portas från Sverige och övriga Europa.

3. Sluta ge dom pengar era jävla mongon!
Citera
2026-09-16, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hoppas verkligen det löst sig för din bekante! Kvinnor är extra utsatta. Det är därför vi har härbärgen, social och stöd. För de våra som lyckats mindre bra i livet. Inte för hitresta tiggare från andra länder!

Vad ni snackar skit. Rumänska migranter omfattas inte av vårt socialförsäkringssystem och får inte bo på härbärget etc. De bor i läger eller i sina bilar.
Citera
2026-09-16, 14:23
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queen70
Vad ni snackar skit. Rumänska migranter omfattas inte av vårt socialförsäkringssystem och får inte bo på härbärget etc. De bor i läger eller i sina bilar.
Inte direkt snackat med rumänska/bulgariska tiggare men det är rätt många år sedan de bodde i skogen/bilar. Ett av de boendena häromkring stängde för något år sedan eftersom "behovet minskat" Lustigt det sammanföll med att de flesta tiggarna åkte hem/åkte till något annat land för att parasitera.

Såg var de bodde och jag tror på mina ögon.

Skulle jag någonsin byta nick här så vore det till Papa Diablo som en av de fula jävlarna kallade mig
Djävulens pappa. Det känns liksom fint.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-09-16 kl. 14:32.
Citera
2026-09-16, 14:40
Medlem
Vitiss avatar
Gällande rubriken:
Jag tror inte rumäner betraktar ziggisar som "rumäner", utan som ett eget folk.
Vilket de är.
Ziggisar är inte heller någon "ursprungsbefolkning" i Rumänien.
Citera
2026-09-16, 15:04
Medlem
2560ps avatar
Får väl återigen tipsa om den gamla klassikern Hotell Paradiset, som t.o.m. visades i SVT(!). Måste skett av misstag.

https://www.youtube.com/watch?v=yTQu41ffoSs

Härliga "människor", heja!
Citera
2026-09-16, 15:59
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Gällande rubriken:
Jag tror inte rumäner betraktar ziggisar som "rumäner", utan som ett eget folk.
Vilket de är.
Ziggisar är inte heller någon "ursprungsbefolkning" i Rumänien.

Det gör inte svenskar heller. De som tigger betraktas som zigenare eller romer, men det är ju samma sak.

"EU-migranter" är ett annat använt begrepp som använts i media:

https://www.svt.se/nyheter/om/tiggande-eu-migranter
Citera
2026-09-16, 17:29
Medlem
godboys avatar
Det gick ju helt klart inte som tidningen antagligen tänkt sig, utan folk är med all rätt jävligt trötta på packet som både skitnar ned, inte drar sig för att lura gamla eller att rent allmänt stjäla. Denna journalist är typ 15 år sen på bollen. Sverige kan fan inte vara hela världens socialkontor.
Citera
2026-09-16, 17:47
Medlem
Man undrar ju om artikeln är allvarligt menad eller om den är AI-genererad i ett försök att trolla läsaren. Ur ett sarkastiskt perspektiv blir det nästan lite roligt, kan man tycka?

Vem har skrivit artikeln och hur gammal är hen?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in