2026-09-16, 07:09
Medlem
Likdelars avatar
...och "Task failed successfully".

Lokala tidningen i Södertälje försökte göra ett snyftreportage om tiggaren utanför Coop i centrum, och det gick nog inte riktigt som dom hade tänkt sig.

https://www.facebook.com/LTSodertalje/photos/hej-kompis-jesus-hj%C3%A4lpa-till-dig-varje-dag-ropar-valerica-molfa-glatt-n%C3%A4r-hon-av/1903450444411430/ Länken funkar i incognito mode och bör kunna beskådas utan ett konto där.

Ber om ursäkt till mods i förväg om det är postat i fel forum.
Citera
2026-09-16, 07:16
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likdelar

Lokala tidningen i Södertälje försökte göra ett snyftreportage om tiggaren utanför Coop i centrum, och det gick nog inte riktigt som dom hade tänkt sig.

https://www.facebook.com/LTSodertalje/photos/hej-kompis-jesus-hj%C3%A4lpa-till-dig-varje-dag-ropar-valerica-molfa-glatt-n%C3%A4r-hon-av/1903450444411430/ Länken funkar i incognito mode och bör kunna beskådas utan ett konto där.

Härligt att se hur folk dissar snyftet.
Det hade kanske funkar för 15 år sedan, men folk har definitivt tröttnat på "hej-hej-ziggisar".
Åk hem, eller gör någon nytta.
Citera
2026-09-16, 07:20
Medlem
halaltarzans avatar
Bara antar att hon inte delar med sig till de som bestämmer i Tälje, och då blir väl muggen tom?
Citera
2026-09-16, 07:46
Medlem
Onanikrems avatar
Södertälje är nog fel plats om man skall "arbeta" som tiggare. Känns i allfall bra att det kan gå timmar hon inte får en krona. Finns hopp om mänskligheten även i tälje.
Citera
2026-09-16, 07:48
Medlem
Glödskals avatar
Citat:

Nej det gick inte som tidningen tänkt sig, så de stängde kommentarsfältet.

Citat:
LT.se
Tråden har tyvärr spårat ut med påhopp och andra kränkande tillmälen. LT stänger därför kommentarerna. //Katarina Ekspong, chefredaktör
Citera
2026-09-16, 07:49
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Södertälje är nog fel plats om man skall "arbeta" som tiggare. Känns i allfall bra att det kan gå timmar hon inte får en krona. Finns hopp om mänskligheten även i tälje.

Jag litar inte på hennes uppgifter. Hon har allt att vinna på att säga att hon inte får några pengar.
Citera
2026-09-16, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Härligt att se hur folk dissar snyftet.
Det hade kanske funkar för 15 år sedan, men folk har definitivt tröttnat på "hej-hej-ziggisar".
Åk hem, eller gör någon nytta.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Bara antar att hon inte delar med sig till de som bestämmer i Tälje, och då blir väl muggen tom?

Hon har alltså betalat biljett hit och hem och hon betalar för at bo nånstans eller nyttjar om det finns "övernattenboened" som ska vara till för lokala svenska männiksor. Vet om en svensk kvinna som hade utbildning men råkat illa ut i livet och nu bodde på natthärbärgen, hon var dessutom handikappad i benen och kunde knappt gå, hon sa att dessa inflyttade tiggare knuffade bort henne ur kön till natthärbärgena och hon fick sova varsomhelst. Tiggarna här har jag set hämtas av bil med chaufför så det måste ju vara en bra inkomstkälla. Jag vet vidare en rumän eller om det var en bulgar som sat med en skylt om at han måste samla ihop till en operation som han behövde genomgå och så hade han bild på sina barn som väntade hemma. Jag kollade med det landets ambasad och den operation han behövde,,eller sa sig behöva den fick man av deras lokala sjukhusvård samt att de fick gå i skola hur mycket de ville i deras land oavsett om man var rik eller fattig. Deras hemländer skäms över hur dom gör och exponerar sitt hemland. Skicka ut dom!!
Citera
2026-09-16, 08:03
Medlem
Likdelars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Nej det gick inte som tidningen tänkt sig, så de stängde kommentarsfältet.

Jag kan ha varit lite ironisk.
Citera
2026-09-16, 08:10
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ja jag håller med, otroligt vilka korkade inlägg en del hade
- Åka hemm eller jobba bättre du sätta 10 timma på gatan (åk hem själv?)
- På 13 år har du haft bra med tid att hitta ett jobb (tjockskalle)
Inte så lätt att förutse för LT i Södertälje kanske
Citera
2026-09-16, 08:12
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Hon har alltså betalat biljett hit och hem och hon betalar för at bo nånstans eller nyttjar om det finns "övernattenboened" som ska vara till för lokala svenska männiksor. Vet om en svensk kvinna som hade utbildning men råkat illa ut i livet och nu bodde på natthärbärgen, hon var dessutom handikappad i benen och kunde knappt gå, hon sa att dessa inflyttade tiggare knuffade bort henne ur kön till natthärbärgena och hon fick sova varsomhelst. Tiggarna här har jag set hämtas av bil med chaufför så det måste ju vara en bra inkomstkälla. Jag vet vidare en rumän eller om det var en bulgar som sat med en skylt om at han måste samla ihop till en operation som han behövde genomgå och så hade han bild på sina barn som väntade hemma. Jag kollade med det landets ambasad och den operation han behövde,,eller sa sig behöva den fick man av deras lokala sjukhusvård samt att de fick gå i skola hur mycket de ville i deras land oavsett om man var rik eller fattig. Deras hemländer skäms över hur dom gör och exponerar sitt hemland. Skicka ut dom!!
Hoppas verkligen det löst sig för din bekante! Kvinnor är extra utsatta. Det är därför vi har härbärgen, social och stöd. För de våra som lyckats mindre bra i livet. Inte för hitresta tiggare från andra länder!
Citera
2026-09-16, 08:15
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Ja jag håller med, otroligt vilka korkade inlägg en del hade
- Åka hemm eller jobba bättre du sätta 10 timma på gatan (åk hem själv?)
- På 13 år har du haft bra med tid att hitta ett jobb (tjockskalle)
Inte så lätt att förutse för LT i Södertälje kanske

Att svaren är korkade är ju ingen anledning att stänga kommentarsfältet. Eller?
Citera
2026-09-16, 08:29
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Att svaren är korkade är ju ingen anledning att stänga kommentarsfältet. Eller?
Det beror ju på vilket sätt kommentarerna är korkade, det kanske fanns olämpliga sådana, vad vet jag.
Bli det en uppviglande stämning skalll man nog stänga kommentarsfältet; vi vill ju inte att ngn självutsedd riddare tar saken i egna händer och gör ngt olagligt mot den utsatta kvinnan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in