Citat:
Ursprungligen postat av
snd1
Hej!
Ja som frågan lyder, är det någon som kan dela med sig av erfarenheter och vad ni tycker/tyckte om jobbet? Hur ser lönen ut? Jour? Övertid?
Tröttnade som sopgubbe efter 3.5 år och började en yh-utbildning på distans men det kliar i fingrarna. Behöver komma ut igen!
Hoppade på ett sådant jobb i Norge, rotation 7 på 7 av dagar alltså, 12 timmars arbetsdagar. Fullkomligt makalöst jobb. Gick riktigt dåligt för mig. Okej vi sök upp bajskorvar från villors brunnar och det blir ju direktkontakt med skiten. Jag hade svårt med att det var normalt ha bajs från andra människor på kläderna hela dagarna. Det var bara bita ihop.
Jag stod öga mot öga med dom värsta skithögar du kan tänka dig.
Jag är inte bra på att köra lastbil och det är ju trångt och vi körde mycket på småvägar och grusvägar. Slangen som vi sök upp bajs med, tja jag tyckte den var tung eftersom den behövs ju dras ut på varje jobb. Sedan var det inte helt självklart vart locket till septiktanken är utan blev en del letande, kan vara bra med sjätte sinne för att hitta sådana.
Slutade med jag körde av vägen, det var en grusväg, lerigt. Tungbärgare fram. Nej, bästa var jag slutade med det jobbet. Jag förstår inte att du funderar på köra slambil. Hade nog inte mera än ca 40 000 sek om jag minns rätt.