2026-09-15, 21:46
Medlem
Har jobbat i ett tiotal val och det har blivit fel i varenda val.
Varför skulle omräkningen gå bättre? Det är väl samma dårar om inte värre som räknar då detta sker på en vardag då normalt folk jobbat. Gissningsvis 80% mer eller mindre dementa pensionärer.
Det blir förstås en massa fel vid omräkningen också.
Citera
2026-09-15, 21:51
Medlem
Länsstyrelsen sköter omräkningen så det är lite annat folk, och vanligtvis så tittar man extra noga på de ogiltiga rösterna varav många konstateras ha blivit ogiltigförklarade på felaktiga grunder. Då rättas dessa till och räknas med. Visst blir det fel vid omräkningen också, men en annan typ av fel.
Citera
2026-09-15, 22:24
Medlem
Tranquility Bass avatar
Vad har blivit fel?
Citera
2026-09-15, 22:41
Medlem
Det fuskas rejält kan jag rapportera. När kl slagit åtta är det fritt fram att fuska, bara att stoppa kuvert i urnorna och kryssa av personer som inte röstat. Vattentätt. Jag har sett det med egna ögon.
Sen vid rösträkningen så underkänt en del av röstena på de partier som inte gillas pga. påhittade fel. Det kan hittas på att det är två valsedlar i kuvert eller att valsedeln är vikt.
Citera
2026-09-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Det fuskas rejält kan jag rapportera. När kl slagit åtta är det fritt fram att fuska, bara att stoppa kuvert i urnorna och kryssa av personer som inte röstat. Vattentätt. Jag har sett det med egna ögon.
Sen vid rösträkningen så underkänt en del av röstena på de partier som inte gillas pga. påhittade fel. Det kan hittas på att det är två valsedlar i kuvert eller att valsedeln är vikt.
Och du tyckte detta var OK? Eller polisanmälde du?
Citera
2026-09-16, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Och du tyckte detta var OK? Eller polisanmälde du?

Inte så lätt att göra det, alla skall veta att det var jag.
Citera
2026-09-16, 02:57
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Varför skulle omräkningen gå bättre? Det är väl samma dårar om inte värre som räknar då detta sker på en vardag då normalt folk jobbat. Gissningsvis 80% mer eller mindre dementa pensionärer.
"Det är väl samma dårar"
vad är det för attityd?
inte konstigt att du inte fattar en sådan enkel princip som kontrollräkning.
Är det dårar av din dignitet kan jag visserligen anse ts relevant.
Jisses!
Citera
2026-09-16, 04:15
Medlem
exploring-mapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Väldigt många gissningar för någon som arbetat med det så länge.

Och väldiga problem med statistik och räkning för att ha jobbat med det så länge verkar du ha😂

Du kallar dem dårar — slog det dig inte du i meningen strax innan hävdade att du var en av dem?😂

Om du har arbetet med det så länge så måste det väl ändå ha slagit dig vad poängen med en omräkning är?

Inget alternativt förslag ger du heller, bara gnäll. Hur gör ni i Ryssland? Är det bättre där?
Senast redigerad av exploring-maps 2026-09-16 kl. 04:33.
Citera
2026-09-16, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Vad har blivit fel?

Räkningen stämmer aldrig. Antalet röster stämmer inte med antalet kryssade röstare.
Sen sitter vi där och ska hitta på den mest troliga förklaringen och redovisa där vi lämnar rösterna. Tröttnade på att få på pälsen av några viktigpettrar så jag la ner skiten helt. Även där bröt de mot reglerna för att försöka få det att stämma.
Senast redigerad av Alexosigge 2026-09-16 kl. 10:35.
Citera
2026-09-16, 10:35
Medlem
Pisa-rapporten visar ju att dagens unga inte kan räkna så hoppas att de äldre sköter den uppgiften.
Citera
2026-09-16, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
"Det är väl samma dårar"
vad är det för attityd?
inte konstigt att du inte fattar en sådan enkel princip som kontrollräkning.
Är det dårar av din dignitet kan jag visserligen anse ts relevant.
Jisses!

Märks att du aldrig jobbat i en vallokal.
Tyvärr är den typiska valarbetaren en vänsterkvinna som är så himla nöjd med att göra en insats för demokratin. Fan vet om de inte blir våta i musen när de står där.
Visst finns det intelligenta män (som jag) också men i det stora hela är det ett riktigt jävla rövgäng. Skulle kunna tänka mig att vara röstmottagare igen men aldrig mer ordförande/vice ordförande.
Citera
2026-09-16, 14:44
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Det där att kryssa av personer som inte röstat hade inte slagit mig men det borde väl vara det mest vanskliga jämfört med det andra du skriver. Ett distrikt kan ju inte stiga för mycket i röstdeltagande men det skulle ju kunna bli många fler röster och att granska röstlängder är ju ett sätt men det kanske inte direkt görs? Blir inte klok på om man begär ut röstlängden från Länsstyrelsen, Kommunarkivet eller Regionarkivet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in