2026-09-15, 20:45
Medlem
Älskar att bada. Har alltid gjort det.

Ju äldre jag blir ju mer har jag börjat att tänja på gränserna. Nu vill jag helst nattbada där man ”inte får”. Det ger mig en extra kick.

Förra helgen så körde jag till ett båtvarv jag hade vaga minnen av från när jag var barn då vi hade båten låg där nånstans i området. Väl när jag lyckats hitta fram så kastade jag mig i från båtrampen, typ klockan 23.30 en regnig vardagsnatt. Jag var tvärpackad också. Det var en rejäl tillfredställelse!

Faktum är att jag funderar på att dra dit nu igen. Vattnet måste ändå hålla vadå, 17 grader eller så fortfarande?

Är vi fler som gillar att nattbada? Har ni nånsin brutit er in nånstans och tagit ett dopp? Jag kan inte hjälpa det, det ligger i människans natur, ju mer VERBOTEN saker är ju mer tillfredsställande blir det!
Citera
2026-09-15, 20:54
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.B
Älskar att bada. Har alltid gjort det.

Ju äldre jag blir ju mer har jag börjat att tänja på gränserna. Nu vill jag helst nattbada där man ”inte får”. Det ger mig en extra kick.

Förra helgen så körde jag till ett båtvarv jag hade vaga minnen av från när jag var barn då vi hade båten låg där nånstans i området. Väl när jag lyckats hitta fram så kastade jag mig i från båtrampen, typ klockan 23.30 en regnig vardagsnatt. Jag var tvärpackad också. Det var en rejäl tillfredställelse!

Faktum är att jag funderar på att dra dit nu igen. Vattnet måste ändå hålla vadå, 17 grader eller så fortfarande?

Är vi fler som gillar att nattbada? Har ni nånsin brutit er in nånstans och tagit ett dopp? Jag kan inte hjälpa det, det ligger i människans natur, ju mer VERBOTEN saker är ju mer tillfredsställande blir det!

Ahh, ljuvt minne från 80-talet.
Flickvännen "lånade" nycklar av en bekant som var anställd på simhallen och sent en sommarkväll ägnade vi oss åt nakenbad och annat trevligt där.
Citera
2026-09-15, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Ahh, ljuvt minne från 80-talet.
Flickvännen "lånade" nycklar av en bekant som var anställd på simhallen och sent en sommarkväll ägnade vi oss åt nakenbad och annat trevligt där.
Jo jag har också minnen av att man plankade in på utomhusavdelningen på badhuset mitt i natten när man var tonåring.

På den tiden när det fortfarande var trevligt att bada på badhus. Idag skulle jag aldrig drömma om att sätta min fot på ett sånt ställe idag. Badhus verkar vara krigszoner numera.
Citera
2026-09-15, 21:04
Medlem
slagskotts avatar
Det lokala utomhusbadet fick besök av oss ibland när vi var unga, bonusen var om man lyckades få en väktare att jaga oss
Citera
2026-09-15, 21:29
Medlem
XX-Ambars avatar
Plankat in på diverse "vattenland" i Portugal och Spanien med vänner som ung 20 åring på nätterna, blev jagade av en väktare vid minst ett tillfälle. Alltid under berusat tillstånd.
Citera
2026-09-15, 21:34
Medlem
Hexmesters avatar
Jävlar vad galet TS verkligen. Slår vad om att denna berättelse får kvinnorna på fall mr danger.
Citera
2026-09-15, 21:36
Medlem
Ändå starkt att KÖRA till badet och vara tvärfull....
Citera
2026-09-15, 21:47
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Plankat in på diverse "vattenland" i Portugal och Spanien med vänner som ung 20 åring på nätterna, blev jagade av en väktare vid minst ett tillfälle. Alltid under berusat tillstånd.

Fanns det inte hotell-pool?
-Det brukar det finnas.
Citera
2026-09-15, 23:25
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Fanns det inte hotell-pool?
-Det brukar det finnas.
Jo men adrenalinrushen gick inte att jämföra med dom gånger väktarna kom och man var tvungen att klättra ut från vattenparkens höga staket.
Citera
2026-09-15, 23:46
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jo men adrenalinrushen gick inte att jämföra med dom gånger väktarna kom och man var tvungen att klättra ut från vattenparkens höga staket.

Jag tänkte bada i Berlin under 80-talet, det fanns en liten trappa där, liknande vi har i Göteborg runt Trädgårdsföreningen. (Lite för mycket schnapps..)

Det stod att vattnet tillhörde Sovjet-zonen, så mina västtyska vänner stoppade mig som tur var.. (Hade dragit ner brallorna men som sagt, blev stoppad i rättan tid.)
Det gick patrullbåtar med strålkastare med DDR:s vakter.

Så stod det på skylten vid kajen:
https://pixels.com/featured/reconstruction-of-the-you-are-leaving-the-american-sector-sign-at-checkpoint-charlie-berlin-germany- joe-fox.html

Citera
2026-09-15, 23:54
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Vi plankade in på OS poolen i Barcelona när vi var unga och fulla, väktarna var tvärlugna på morgonen och bad oss dra inom 5 min och inte lämna några ölburkar.
Citera
2026-09-16, 03:47
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southofmalmo
Ändå starkt att KÖRA till badet och vara tvärfull....

Ännu farligare att vara full i vattnet. Stor risk för att drunkna. Tror ts borde ta sig en funderare om man vill blanda in alkohol i det här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in