Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Så är det naturligtvis, själv var jag gift med en sjuksköterska och hade familj, och det ger troligen ett så mycket bättre liv än att vara gift med en stressad läkare. När man är 30-50.
Jo, det är min och många andras teori i alla fall. Själv var jag under många år sambo med en kvinna som mot slutet av vår tid var just läkare och sen var jag gift med en kvinna som hade över 10 år på universitet (med faktiska studier, prestationer och examina, inte en överliggare, haha) under bältet. Båda var bra på sina sätt men samtidigt så kanske det hade varit lugnare och mer harmoniskt med Anna från ICA...
Citat:
Men uppåt 60 så försvinner den skillnaden och man pratar nog mer än man tar hand om barn så jag tänkte mig ett lite mer intellektuellt samboende.
Jo, det stämmer nog, men jag har trots att jag är runt 50 ganska små barn. Det är delvis därför jag riktar in mig på lite yngre kvinnor, eftersom de oftare har barn i samma ålder som mina egna och därmed är i en likartad livssituation. En kvinna i min egen ålder som har ett bra jobb och vuxna barn befinner sig på en annan plats i livet. Det är några såna som har tagit kontakt med mig och en ska jag träffa IRL nästa vecka, men jag tvivlar lite på hur kompatibla vi kommer vara.
Citat:
Men jag har inte fastnat för någon än och det kanske slutar med en ICA-tjej i kassan. Fast då får hon allt ha en makalös personlighet, och midja, och ge ICA-rabatt.
Haha, jo. Efter att jag flyttade ut på landet och lärde känna lite folk där ute så upptäckte jag att det faktiskt finns en del riktigt bra kvinnor som också har något i huvudet, även bland lågutbildade i lågstatusyrken. De är inte representativa och kanske inte jättevanliga, men de finns där ute och hittar man en sån kan det nog vara en riktig pärla. Detta eftersom hon inte har fått lära sig lika mycket dumheter och anammat lika mycket dålig attityder som urbana och högutbildade kvinnor ofta har gjort.
Citat:
Tinder, jag la som 60 upp mig där och fick noll svar i Lund. jag tänkte mig att tinder inte fungerar över 40 i en småstad men jag kan ha fel.
Varför inkluderar du inte Malmö också? Eller t.o.m. Köpenhamn? Visst, Köpenhamn är ju lite bökigare, men Malmö är ju både nära och smidigt att ta sig till. Bara Jag är runt 50 i en storstadsregion och har på på ca fyra veckor sedan jag började fått lite mer än ett tiotal spontana "likes" från ganska attraktiva kvinnor(många fler från Afrika, Asien, galna tjockisar m.m.). Flera har försvunnit men just nu är det iaf 3 - 4 st kvar som är aktiva och där jag känner att det kanske finns potential. Jag tror dock att utbudet är lite begränsat jämfört med om jag hade varit 40.
Citat:
Jag använder match och mötesplatsen och betalar premium-konto så jag kan se alla och skriva till alla.
Jag prövade Tinder gratis först men det är ganska ineffektivt. Jag testade sen "Gold" (de hade nån kampanj med halva priset) som krävs för att du ska kunna se vem som "gillar" dig. Utan det hade jag fortfarande inte vetat att ganska många till synes trevliga kvinnor faktiskt har "gillat" mig.
Citat:
Ingen träff ännu dock. Men träff med fler än en som berättat att hon aldrig någonsin klickar på en fiskebild eller en sur bild eller en rufsigt hår-bild.
Jag har ingen fisk och en prydlig frisyr men ser ganska bister och lite sur ut. Kanske lite barsk och skrämmande t.o.m. Jag kan absolut tänka mig att detta har avskräckt en del. Det har även varit ett par som frågat om bilden, varför jag ser så "kall" ut på den och så. Bilden är ganska bra tycker jag men det blir nog bättre med en där jag ser lite mer varm och vänlig ut.
Citat:
Jag kanske provar en tinderprofil, för nu bor jag mitt i Stockholm, inte i en mindre stad. Större urval tjejer, men också större konkurrens med fler killar.
Är du runt 60 och ser bra ut i allmänhet och för din ålder kan det nog gå bra. Det är ganska många kvinnor som är 50+ i min region. Av någon mystisk anledning så har flera jag sett som varit just 55 sett ovanligt bra ut.