2026-09-16, 20:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Som rubriken lyder. De flesta svenska kvinnor i 20-årsåldern på exempelvis tinder har exakt samma profiler: Ingen beskrivning öht, och typ 5 bilder varav 2 selfies och 3 bilder från någon charterresa till Mallorca/Gran Canaria/Grekland där de antingen ligger vid en strand eller dricker vin.

Då jag så klart tänker att hon på regelbunden basis blir gruppknullad av ett gäng svartmuskiga greker när jag ser detta så sveper jag vänster på 90% av alla jag ser, och jag förstår inte varför de lägger upp sådana bilder?

Min teori är att de ser männen på samma app som lägger upp sådana bilder för att signalera pengar och status, och därför gör de också det. Men förstår de verkligen inte att män lockas av helt andra saker än de själva gör? Det finns liksom ingen man som bryr sig om att en kvinna har råd att åka utomlands en gång om året, speciellt inte när de bara åker till så totalt ointressanta resmål.

Därför att dom egentligen är skit tråkiga dagdrömmare som sitter hemma och glor på serier hela tiden. Men utåt vill de ge skenet av att vara "äventyrliga och självständiga"
Citera
2026-09-16, 21:33
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Då jag så klart tänker att hon på regelbunden basis blir gruppknullad av ett gäng svartmuskiga greker när jag ser detta
Det säger mer om dig än om henne.
Citera
2026-09-17, 00:09
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Som rubriken lyder. De flesta svenska kvinnor i 20-årsåldern på exempelvis tinder har exakt samma profiler: Ingen beskrivning öht, och typ 5 bilder varav 2 selfies och 3 bilder från någon charterresa till Mallorca/Gran Canaria/Grekland där de antingen ligger vid en strand eller dricker vin.

Då jag så klart tänker att hon på regelbunden basis blir gruppknullad av ett gäng svartmuskiga greker när jag ser detta så sveper jag vänster på 90% av alla jag ser, och jag förstår inte varför de lägger upp sådana bilder?

Min teori är att de ser männen på samma app som lägger upp sådana bilder för att signalera pengar och status, och därför gör de också det. Men förstår de verkligen inte att män lockas av helt andra saker än de själva gör? Det finns liksom ingen man som bryr sig om att en kvinna har råd att åka utomlands en gång om året, speciellt inte när de bara åker till så totalt ointressanta resmål.

Det är oftast de som nästan aldrig rest eller har råd att resa som lägger upp för att hävda sig såklart..
De lever fortfarande på minnen från förre charterresan 2013 som det största som hänt dem i livet.
Citera
2026-09-17, 01:08
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Men vill man inte åtminstone sticka ut lite från mängden när man marknadsför sig själv på dejtingmarknaden? 90% av alla deras profiler är exakt likadana, jag har ingen anledning att svepa varken ja eller nej på sliddjur A, B eller C.

Jag får ändå en del matchningar, och det är just de som verkar lite unika och intressanta som jag lägger mest energi på.
Man kan undra vad du lever i för del av landet eller vilken räckvidd du har inställt på? den vanligaste naturbilden är nämligen inte alls från Benny Dorm, utan standard är en stadstjej som nästa säsong söker till Bonde söker fru som anorak-uppklädd står med sin lånta sommarhund & pekar mot kalfjället vid Storforsen på ett av fotona, så traska i fjäll sommartid & lägga en 8'a (alltså kissa) i snösäkra Åre är absolut vanligaste bilderna.

Dom här fotona du refererar till där hon skålar är inte utrikesknäppta, utan på uteserveringar på Stureplan i Juli, förövrigt så filtrerar du selektivt efter baddies för att göra din poäng, den allra vanligaste kvinno-selfisarna är antigen tagen hemma i hennes sorliga...soliga! singelhushåll eller på gymmet trots att hon inte är ett dugg biffig, suck.

En annan vanligare företeelse än Kao Lack är att fjällräven girlbossen håller upp en mört sittandes i en tillsynes ensam skorv/eka, efter att bilderna tagits av veckans sponsor så lämnar hon tillbaka det felvända kastspöt i handen på den osynlige mannen som ackompanjerar henne? som hon absolut inte knullar . Kvinnan i skogen eller skogs-rå arktetypen hänger sig även åt att lönedumpa för Thailändska bärplockare på 1 av bilderna
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
De får la dejta bäst fan de vill, men inte mig.
Senast redigerad av Crapmagic 2026-09-17 kl. 01:22.
Citera
2026-09-17, 02:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Hon vill väl visa att hon tycker om att resa? Men du har ju så himla mycket komplex så du oroar dig förstås över att hon ska ha haft passionerat samlag som du aldrig kommer nå upp till eftersom att du är stel och tråkig? Det låter snarare som ett du-problem.

Alla kvinnor uppskattar semester och bad. Aldrig mött en kvinna som inte älskar att resa och se världen? Tror man måste vara väldigt speciell för att inte gilla god mat och vackra stränder? Din koppling att man ska ha gangbang för att man reser .. ja vad ska man säga? Du är inte helt hundra i det där lilla huvudet. Men ska inte ljuga.. vi har alla haft en sommarfling och dem minnena är underbara.

Lugna ner dig lite nu, du är knappast någon talesperson för svenska kvinnor så vi får nog ta dina påståenden med en stor skopa salt.

Och det där med passionerade samlag på chartersemestern, på Mallis eller eller Grekland låter mest som en blöt dröm och fantasi som man kunde läsa om i svenska folkets sexberättelser i Aktuell rapport förr i tiden 😂

Du överskattar dessutom svenska kvinnors nyfikenhet när det gäller att se världen, många är bara intresserade av bränna sig röda i solen, äta gott och dricka alkohol och det kan de lika gärna göra här hemma i Sverige på sommaren 😁
Citera
2026-09-17, 09:32
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Det är oftast de som nästan aldrig rest eller har råd att resa som lägger upp för att hävda sig såklart..
De lever fortfarande på minnen från förre charterresan 2013 som det största som hänt dem i livet.

Detta är inte mitt generella intryck. Vissa har massor av färska bilder från diverse mer eller mindre exotiska och exklusiva resmål. Jag kanske blir smygmatchad på nåt sätt men jag får se ganska många medelklass- och övre medelklasskvinnor som verkar ha välbetalda jobb och pengar att spendera. Det är bilder från Galapagosöarna och allt möjligt som har flimrat förbi. Påminner lite om ett ex som efter att vi hade gjort slut inte verkade göra annat än att åka runt och dricka drinkar på nån av turister oförstörd strand i Sydamerika.

Det jag själv kan tänka när jag ser dessa rese-kvinnors profiler, om det är lite väl mycket "resa", är att det är en person som är så upptagen med karriär, resor och nöjen att det rimligtvis inte kommer finnas särskilt mycket tid för att faktiskt inleda och ha en relation. Att jag själv sen pga många barn m.m. ändå inte skulle kunna hoppa in i den livsstilen blir ju bara lök på laxen så att säga.
Senast redigerad av SanfordClark 2026-09-17 kl. 09:41.
Citera
2026-09-17, 10:44
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
Är detta kvinnor eller män du tittar på?
Jag har aldrig kollat på en manlig profil så jag vet inte om män, men jag har diskuterat kvinnors syn på manliga profiler och där är det tydligen övervikt för jakt fiske och de jävla kajakerna.

Min egen profil har en proffsig glad ansiktsbild, en bild från en fest (jag har vänner), en helbild selfie framför spegel (jag är lång och smal), och en avslutande charmig bild. Tydligen ler män alldeles för sällan på sina profilbilder, och har sjaskiga kläder eller frisyrer. Det är en plåga för många kvinnor att gå igenom utbudet (gäller 50-60-åringar).
Senast redigerad av Barents 2026-09-17 kl. 10:46.
Citera
2026-09-17, 11:24
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents

Jag har aldrig kollat på en manlig profil så jag vet inte om män, men jag har diskuterat kvinnors syn på manliga profiler och där är det tydligen övervikt för jakt fiske och de jävla kajakerna.

OK, så du är en man som söker kvinnor?

Jo, många män gillar ju jakt och fiske m.m. Jag har själv hållit på med jakt en del och hade först en bild på mig själv när jag småler bredvid ett stort djur som jag precis har dödat, men jag skippade den bilden sen. Jag tänkte den kunde vara bra för att sålla lite och skrämma bort vegetarianer och vänsterkvinnor (som verkar dras till mig) och för att kvinnor som är ok med jakt och kanske är lite mer "höger" skulle fatta att det är fritt fram. Att kajak skulle vara en sån folksport bland svenska män hade jag ingen aning om.

Jag gick av nyfikenhet faktiskt med som kvinna på en stor dejtingsida för några månader sedan och kollade igenom massa män i en region. Det var en ganska låg nivå fick jag intrycket av. Hade varit intressant att vara med som kvinna på Tinder och de andra stora också, för att se hur männen ser ut och marknadsför sig, och hur de beter sig.

Citat:
Min egen profil har en proffsig glad ansiktsbild, en bild från en fest (jag har vänner), en helbild selfie framför spegel (jag är lång och smal), och en avslutande charmig bild.

Haha, jag har än så länge ingenting av detta bland mina bilder.

Citat:
Tydligen ler män alldeles för sällan på sina profilbilder, och har sjaskiga kläder eller frisyrer.

Jag ser ganska sur och bister ut på min profilbild men det var den som blev bäst när jag hastigt knäppte massa bilder i en spegel. Har inte orkat fixa en bättre ännu.

Citat:
Det är en plåga för många kvinnor att gå igenom utbudet (gäller 50-60-åringar).

Jag är runt 50 men är väl i första hand ute efter kvinnor i ålder 35 - 45. Jag är dock öppen för min egen ålder om det känns rätt.
Citera
2026-09-17, 11:39
Medlem
Barentss avatar
Citat:
OK, så du är en man som söker kvinnor?

Jo, många män gillar ju jakt och fiske m.m. Jag har själv hållit på med jakt en del och hade först en bild på mig själv när jag småler bredvid ett stort djur som jag precis har dödat, men jag skippade den bilden sen. Jag tänkte den kunde vara bra för att sålla lite och skrämma bort vegetarianer och vänsterkvinnor (som verkar dras till mig) och för att kvinnor som är ok med jakt och kanske är lite mer "höger" skulle fatta att det är fritt fram. Att kajak skulle vara en sån folksport bland svenska män hade jag ingen aning om.

Jag gick av nyfikenhet faktiskt med som kvinna på en stor dejtingsida för några månader sedan och kollade igenom massa män i en region. Det var en ganska låg nivå fick jag intrycket av. Hade varit intressant att vara med som kvinna på Tinder och de andra stora också, för att se hur männen ser ut och marknadsför sig, och hur de beter sig.

Haha, jag har än så länge ingenting av detta bland mina bilder.

Jag ser ganska sur och bister ut på min profilbild men det var den som blev bäst när jag hastigt knäppte massa bilder i en spegel. Har inte orkat fixa en bättre ännu.

Jag är runt 50 men är väl i första hand ute efter kvinnor i ålder 35 - 45. Jag är dock öppen för min egen ålder om det känns rätt.
Ändå rätt logiskt att du prickar av varenda punkt som de damer som jag dejtat nämnt och som talar illa om match-profilerna! Minst 75% av alla mans-profilerna på match är som din så det är lugnt.

Utöver det att ingen som är 35 vill ha någon som är 50. Om du inte accepterar vem-som-helst naturligtvis. jag har minimikraven svensk, lång, smal, högutbildad, glad på foto, inte introvert eller autist, intressant jobb, bor i Stockholms innerstad eller riktigt nära. Alla jag dejtar har lägenheter värda 5-10 mkr som jag, alla deras barn pluggar juridik eller ingenjör. Inte för att det är viktigt. Men för att jag kan och vill.
Senast redigerad av Barents 2026-09-17 kl. 11:44.
Citera
2026-09-17, 12:12
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:

Ändå rätt logiskt att du prickar av varenda punkt som de damer nämnt som jag dejtat och som talar illa om match-profilerna! Minst 75% av alla mans-profilerna på match är som din.

Jag har än så länge aldrig varit på någon dejtingsida utom Tinder, där jag nu varit runt fyra veckor. Jag kan inte tänka mig att de flesta profiler är som min. Tvärtom så avviker jag nog en del. Det jag skrev var att jag än så länge inte hade något av det du nämnde att du har. Jag har en ansiktsbild där jag ser bister ut, ett par jättegamla bilder, ett par bilder när jag är med mina barn (jag är en frånskild pappa med många barn) och ett par bilder på en viss aktivitet. Ingen helkroppsbild ännu.

Citat:
Utöver det att ingen som är 35 vill ha någon som är 50. Om du inte accepterar vem-som-helst naturligtvis.

Jag har min riktiga ålder angiven och det är flera kvinnor som är 10 - 12 år yngre, som är smala och ser bra ut, som har tagit kontakt med mig. Hade jag ljugit om min ålder hade det sannolikt varit fler, då jag ser ca 10 år yngre ut än min verkliga ålder. Detta är på internet. I verkligheten kom det sist jag var ute på en nattklubb, för några veckor sedan, fram söta och smala tjejer som var max 25 år gamla och pratade och ville dansa. Det är även ganska vanligt att söta tjejer runt 20-årsåldern tittar lite för länge på mig. Det hände på en dyr bar i fredags och det händer då och då till vardags i mataffärer och liknande sammanhang. Att detta sen inte leder till någonting är en annan sak. Att ingen kvinna som är 35 (och attraktiv) vill ha män runt 50 är struntprat. En vän till mig som nu är äldre var ihop med flera olika snygga tjejer runt 25 när han själv var lite över 50.

Citat:
jag har minimikraven svensk, lång, smal, högutbildad, glad på foto, inte introvert eller autist, intressant jobb, bor i Stockholms innerstad eller riktigt nära.

Återigen är syftningen lite oklar. Menar du att du själv är en man som uppfyller dessa krav? Eller att du ställer dessa krav?

Själv är jag lång, smärt/vältränad, svensk, ganska högutbildad, bister på foto, kan vara lite introvert och "autistisk" samtidigt som jag ofta verkar upplevas som karismatisk IRL, har ett ganska ointressant kontorsjobb och bor inte alls i närheten av Stockholm.

Citat:
Alla jag dejtar har lägenheter värda 5-10 mkr. Inte för att det är viktigt. Men för att jag kan och vill.

Återigen, är du en man som dejtar kvinnor som har dyra lägenheter?

Jag har varit gift under många års tid och har inte hunnit börja "dejta" än men bland de kvinnor som tagit kontakt med mig de senaste veckorna har det varit allt från tjejer som jobbar på ICA och bor i hyresrätt till läkare och chefer som bor i områden där villorna regelmässigt kostar 7 - 10+ miljoner.

Som man skiter jag i vilket, så länge hon ser bra ut och är trevlig. Spontant tänker jag dessutom att sannolikheten för ett harmoniskt förhållande är högre med en tjej som jobbar på ICA (så länge hon har något i huvudet) än med en kvinna som är läkare och ganska långt gången i karriären, eller är någon slags ganska hög chef.
Senast redigerad av SanfordClark 2026-09-17 kl. 13:07.
Citera
2026-09-17, 17:37
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Som man skiter jag i vilket, så länge hon ser bra ut och är trevlig. Spontant tänker jag dessutom att sannolikheten för ett harmoniskt förhållande är högre med en tjej som jobbar på ICA (så länge hon har något i huvudet) än med en kvinna som är läkare och ganska långt gången i karriären, eller är någon slags ganska hög chef.
Så är det naturligtvis, själv var jag gift med en sjuksköterska och hade familj, och det ger troligen ett så mycket bättre liv än att vara gift med en stressad läkare. När man är 30-50. Men uppåt 60 så försvinner den skillnaden och man pratar nog mer än man tar hand om barn så jag tänkte mig ett lite mer intellektuellt samboende. Men jag har inte fastnat för någon än och det kanske slutar med en ICA-tjej i kassan. Fast då får hon allt ha en makalös personlighet, och midja, och ge ICA-rabatt.

Tinder, jag la som 60 upp mig där och fick noll svar i Lund. jag tänkte mig att tinder inte fungerar över 40 i en småstad men jag kan ha fel. Jag använder match och mötesplatsen och betalar premium-konto så jag kan se alla och skriva till alla. Ingen träff ännu dock. Men träff med fler än en som berättat att hon aldrig någonsin klickar på en fiskebild eller en sur bild eller en rufsigt hår-bild.

Jag kanske provar en tinderprofil, för nu bor jag mitt i Stockholm, inte i en mindre stad. Större urval tjejer, men också större konkurrens med fler killar.
Senast redigerad av Barents 2026-09-17 kl. 17:40.
Citera
2026-09-17, 19:12
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:

Så är det naturligtvis, själv var jag gift med en sjuksköterska och hade familj, och det ger troligen ett så mycket bättre liv än att vara gift med en stressad läkare. När man är 30-50.

Jo, det är min och många andras teori i alla fall. Själv var jag under många år sambo med en kvinna som mot slutet av vår tid var just läkare och sen var jag gift med en kvinna som hade över 10 år på universitet (med faktiska studier, prestationer och examina, inte en överliggare, haha) under bältet. Båda var bra på sina sätt men samtidigt så kanske det hade varit lugnare och mer harmoniskt med Anna från ICA...

Citat:
Men uppåt 60 så försvinner den skillnaden och man pratar nog mer än man tar hand om barn så jag tänkte mig ett lite mer intellektuellt samboende.

Jo, det stämmer nog, men jag har trots att jag är runt 50 ganska små barn. Det är delvis därför jag riktar in mig på lite yngre kvinnor, eftersom de oftare har barn i samma ålder som mina egna och därmed är i en likartad livssituation. En kvinna i min egen ålder som har ett bra jobb och vuxna barn befinner sig på en annan plats i livet. Det är några såna som har tagit kontakt med mig och en ska jag träffa IRL nästa vecka, men jag tvivlar lite på hur kompatibla vi kommer vara.

Citat:
Men jag har inte fastnat för någon än och det kanske slutar med en ICA-tjej i kassan. Fast då får hon allt ha en makalös personlighet, och midja, och ge ICA-rabatt.

Haha, jo. Efter att jag flyttade ut på landet och lärde känna lite folk där ute så upptäckte jag att det faktiskt finns en del riktigt bra kvinnor som också har något i huvudet, även bland lågutbildade i lågstatusyrken. De är inte representativa och kanske inte jättevanliga, men de finns där ute och hittar man en sån kan det nog vara en riktig pärla. Detta eftersom hon inte har fått lära sig lika mycket dumheter och anammat lika mycket dålig attityder som urbana och högutbildade kvinnor ofta har gjort.

Citat:
Tinder, jag la som 60 upp mig där och fick noll svar i Lund. jag tänkte mig att tinder inte fungerar över 40 i en småstad men jag kan ha fel.

Varför inkluderar du inte Malmö också? Eller t.o.m. Köpenhamn? Visst, Köpenhamn är ju lite bökigare, men Malmö är ju både nära och smidigt att ta sig till. Bara Jag är runt 50 i en storstadsregion och har på på ca fyra veckor sedan jag började fått lite mer än ett tiotal spontana "likes" från ganska attraktiva kvinnor(många fler från Afrika, Asien, galna tjockisar m.m.). Flera har försvunnit men just nu är det iaf 3 - 4 st kvar som är aktiva och där jag känner att det kanske finns potential. Jag tror dock att utbudet är lite begränsat jämfört med om jag hade varit 40.

Citat:
Jag använder match och mötesplatsen och betalar premium-konto så jag kan se alla och skriva till alla.

Jag prövade Tinder gratis först men det är ganska ineffektivt. Jag testade sen "Gold" (de hade nån kampanj med halva priset) som krävs för att du ska kunna se vem som "gillar" dig. Utan det hade jag fortfarande inte vetat att ganska många till synes trevliga kvinnor faktiskt har "gillat" mig.

Citat:
Ingen träff ännu dock. Men träff med fler än en som berättat att hon aldrig någonsin klickar på en fiskebild eller en sur bild eller en rufsigt hår-bild.

Jag har ingen fisk och en prydlig frisyr men ser ganska bister och lite sur ut. Kanske lite barsk och skrämmande t.o.m. Jag kan absolut tänka mig att detta har avskräckt en del. Det har även varit ett par som frågat om bilden, varför jag ser så "kall" ut på den och så. Bilden är ganska bra tycker jag men det blir nog bättre med en där jag ser lite mer varm och vänlig ut.

Citat:
Jag kanske provar en tinderprofil, för nu bor jag mitt i Stockholm, inte i en mindre stad. Större urval tjejer, men också större konkurrens med fler killar.

Är du runt 60 och ser bra ut i allmänhet och för din ålder kan det nog gå bra. Det är ganska många kvinnor som är 50+ i min region. Av någon mystisk anledning så har flera jag sett som varit just 55 sett ovanligt bra ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in