2026-09-15, 19:36
Medlem
Någon som har koll hos olika operatörer på när på året som det brukar komma kampanjer på abonnemang och aktuella telefoner och ev rabatter på abonnemang?
Citera
2026-09-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomas5547
Någon som har koll hos olika operatörer på när på året som det brukar komma kampanjer på abonnemang och aktuella telefoner och ev rabatter på abonnemang?

När skolorna börjar är det alltid rea. Black Friday innan jul.
Januari är alltid en rea-månad.

Sen kan du lägga till när de släpper nytt, så exempelvis Iphone 17 borde va nedsatt just nu.

Ett tips är att kolla de stora, Elgiganten och Power. Har de rea så har mobilbolagen ofta oxå rea.
Citera
2026-09-15, 19:40
Medlem
De kör väl "kampanjer" precis hela tiden? Gå in på vilken operatörs hemsida som helst så kommer det stå att du minsann sparar 18 miljoner kronor på helt nya fantastiska iPhone 18 Pro Max med abonnemang hos dem.
Citera
2026-09-15, 20:26
Medlem
tack för tips. Känns rörigt och klurigt på operatörernas sidor. Men sedan ser man priset när dom drar på autogiro.. haha. Är ute efter en ny mobil och kanske nytt abonnemang. Funderar på att köpa telefonen lös på nån web shop och endast ett abonnemang på någon sida. Dumt?
Citera
2026-09-15, 21:42
Medlem
Har inte köpt mobil med abb sedan NMT-tiden, köper alltid kontant.
Citera
2026-09-15, 21:51
Medlem
Instämmer, det blir alltid billigast i längden att köpa mobil och abonnemang var för sig. Mobilen ska köpas kontant. Och då behöver man inte heller fastna i långa bindningstider på abonnemanget om man av nån anledning är missnöjd med operatören.
Se upp med autogiro, ska man välja det bör man säkerställa dels att operatören skickar en avisering några dagar innan beloppet ska dras, och dels att man kan välja själv vilken dag i månaden det ska dras.
Citera
2026-09-16, 12:48
Medlem
Köpte en iphone 18 pro max med fast pris och obegränsat med surf plus hos telefoner för 784 kr/mån i 24 mån
(349 kr för abonnemanget och 435 för telefonen)
Vilket blir att iPhone 18 pro Max för 10,440 kr totalt

Tycker det var ett bra pris!
Citera
2026-09-19, 10:14
Medlem
Vilket bolag?

Citat:
Ursprungligen postat av Lamedon
Köpte en iphone 18 pro max med fast pris och obegränsat med surf plus hos telefoner för 784 kr/mån i 24 mån
(349 kr för abonnemanget och 435 för telefonen)
Vilket blir att iPhone 18 pro Max för 10,440 kr totalt

Tycker det var ett bra pris!
Citera
2026-09-19, 14:46
Medlem
Alltid billigare att köpa mobilen separat? och ett abonnemang sedan?
Ska man välja obundet då?

Citat:
Ursprungligen postat av CandyForcester
Instämmer, det blir alltid billigast i längden att köpa mobil och abonnemang var för sig. Mobilen ska köpas kontant. Och då behöver man inte heller fastna i långa bindningstider på abonnemanget om man av nån anledning är missnöjd med operatören.
Se upp med autogiro, ska man välja det bör man säkerställa dels att operatören skickar en avisering några dagar innan beloppet ska dras, och dels att man kan välja själv vilken dag i månaden det ska dras.
Citera
2026-09-23, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomas5547
Vilket bolag?

Telenor
Citera
2026-09-24, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CandyForcester
Som såklart inte stämmer ,jag köpte en Pixel 9 pro xl med 3Surfa 20GB inkl. 3Världen för totalt 249 kr i 24 månader ,kontant kostade telefonen vid detta tillfällen runt 12000 kr , jag har alltså med abonnemang +telefon betalat totalt 5976 kr det är ungefär halva kontantpriset för bara telefonen.

Ja ,jag vet att detta var en ovanlig bra deal ,men med det ville jag bara påvisa att man kan inte generellt säga att det alltid är billigast att köpa mobilen kontant ,man får helt enkelt jämföra olika erbjudanden.
Senast redigerad av Sjelvklart 2026-09-24 kl. 04:27.
Citera
2026-09-24, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Som såklart inte stämmer ,jag köpte en Pixel 9 pro xl med 3Surfa 20GB inkl. 3Världen för totalt 249 kr i 24 månader ,kontant kostade telefonen vid detta tillfällen runt 12000 kr , jag har alltså med abonnemang +telefon betalat totalt 5976 kr det är ungefär halva kontantpriset för bara telefonen.

Ja ,jag vet att detta var en ovanlig bra deal ,men med det ville jag bara påvisa att man kan inte generellt säga att det alltid är billigast att köpa mobilen kontant ,man får helt enkelt jämföra olika erbjudanden.

100% rätt

Köpte iPhone 18 Pro max vid lanseringen med förhöjd månadsavgift för 784kr/mån
Abb 349 kr/mån
Telefon 435/mån

Idag kostar samma abonnemang 529 kr/mån
Telefonen 645 kr/mån
Vilket blir totalt: 1174 kr

Jag sparar: 390kr/mån

Jävla sjuk skillnad må jag säga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera