Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Ett sånt pris är ju "att säga nej med ett för högt pris".
Bilmekaniker kostar inte mer än 1000-1500 kr per timme. Men sedan får du fråga hur många timmar de tar på sig. Borde inte ta ett proffs mer än en timma att göra detta.
Det som kostar är om kunden är lurig och anklagar verkstaden för att ha förstört något. Den risken ökar om du inte har varit hos dem tidigare.
Gör det själv istället. Om du bara gör rent ordentligt med 95% isopropylalkohol så håller 3M VHB-tejp fantastiskt bra. Gå metodiskt tillväga så att den inte hamnar snett. Stapla upp med böcker under så den nästan hamnar på plats, sedan trycker du bara till. Kolla från tre håll först så att den är rak. Eller ännu bättre - höj bilen med domkraft, och sänk den sedan mot underläppen så att den fastnar.
Hamnar den mot förmodan snett så får du ta bort all gammal tejp, göra rent igen och sätta på ny.
Även om du tycker jobbet är värt 5500 kr så är det en risk att gå till någon som genom ett sådant ockerpris indikerat att de egentligen inte vill göra jobbet. Så gå inte dit. De vet inte bättre än du hur man gör.
Tjena,
Jo jag har förstått det att de vill säkert inte ha jobbet, därav priset.
Som sagt, medan jag diskuterade med representanten ute i bilhallen så kom en tekniker/mekaniker ut och de två hade väldigt olika syn på vad det kostade. Den ena sa 1300kr/h och den andra sa 5000kr/h.
Men de är knepiga på det stället. Jag har varit hos dom ett par gånger och pratat med lite olika människor där och man kan nästan tro att det är praktikanter i från samhall allihopa. Det är så långt i från ett väloljat maskineri man kan komma. Nån är halt o lytt, en annan är lite tandlös, en tredje flackar runt med blicken som en ex-pundare.. und so weider. Ingen gör något direkt fel, men man får en skum känsla bara man går in på stället- nått är fel här liksom.
De gör det som de ska, men utöver allt sånt som är ”standard” hos en bilhndlre så vetefan.. Jag tar min business till dom endast för det är den enda ADn i regionen.