2026-09-15, 18:21
Medlem
Jag-Hatar-Muslimers avatar
Kanske väldigt osannolikt, men vad händer om Centerpartiet (C) lämnar det rödgröna samarbetet och lierar sig med Tidöpartierna? Frågan är ju inte helt taget ur luften eftersom Centerpartiet, fd gamla Bondepartiet, alltid har varit ett borgerligt parti.
Senast redigerad av Jag-Hatar-Muslimer 2026-09-15 kl. 18:36.
Citera
2026-09-15, 18:24
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Hatar-Muslimer
Kanske väldigt osannolikt, men [i][b]vad händer om Centertartiet (C) lämnar det rödgröna samarbetet och lierar sig med Tidöpartierna?
Så länge SD inte finns med i bilden så går det nog, men hur blir det med röstfördelningen då?
Citera
2026-09-15, 18:27
Medlem
Det blir en slagkraftig regering för första gången på länge.
Citera
2026-09-15, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Så länge SD inte finns med i bilden så går det nog, men hur blir det med röstfördelningen då?
Tanken var väl mer från min sida om (C) sväljer stoltheten och löftet mot sina väljare och skakar hand med (SD) och hellre sitter med i en borgerlig regering än att fortsätter samarbetet med S + V + MP som ändå lär spricka framöver med nyval som ett brev på posten.
Citera
2026-09-15, 18:33
Medlem
Centertartiet?
Ett nytt gäng i sammanhanget.
Inget nytt kommer att hända. Alls.
Citera
2026-09-15, 18:34
Medlem
BombaySaphires avatar
Det är nog högst osannolikt. Jag såg nyss en intervju med Centerns partiledare och hon är inte imponerad av Kristersson.
Citera
2026-09-15, 18:37
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Hatar-Muslimer
Tanken var väl mer från min sida om (C) sväljer stoltheten och löftet mot sina väljare och skakar hand med (SD) och hellre sitter med i en borgerlig regering.
Den där slynan som styr centern är inte långt från Annie Lööf i sitt synsätt när det kommer till SD.
Jag tror inte att det blir något samarbete.
Citera
2026-09-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det är nog högst osannolikt. Jag såg nyss en intervju med Centerns partiledare och hon är inte imponerad av Kristersson.
Det är som när man har förtroende (omvänt) för en generaldirektör tills denna avsätts veckan senare, sker mycket i bakgrunden.
Citera
2026-09-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Centertartiet?
Ett nytt gäng i sammanhanget.
Inget nytt kommer att hända. Alls.
***redigerat***

Citera
2026-09-15, 18:40
Medlem
Vart skulle de gå? De kommer aldrig någonsin att samarbeta med Sd eller något parti som har samarbetat med Sd.
Citera
2026-09-15, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag har ju träffat Torbjörn Fälldig några gånger och han vänder sig säkert i mardrömmar i sin grav när han ser att hans gamla parti har lierat sig med fd kommunister och sosseinspirerade miljönissar.
Citera
2026-09-15, 18:50
Medlem
Straminskys avatar
Lämnar? Dom har ju inte ingått ett samarbete.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in