Kanske väldigt osannolikt, men vad händer om Centerpartiet (C) lämnar det rödgröna samarbetet och lierar sig med Tidöpartierna? Frågan är ju inte helt taget ur luften eftersom Centerpartiet, fd gamla Bondepartiet, alltid har varit ett borgerligt parti.
Senast redigerad av Jag-Hatar-Muslimer 2026-09-15 kl. 18:36.
Så länge SD inte finns med i bilden så går det nog, men hur blir det med röstfördelningen då?
Tanken var väl mer från min sida om (C) sväljer stoltheten och löftet mot sina väljare och skakar hand med (SD) och hellre sitter med i en borgerlig regering än att fortsätter samarbetet med S + V + MP som ändå lär spricka framöver med nyval som ett brev på posten.
Tanken var väl mer från min sida om (C) sväljer stoltheten och löftet mot sina väljare och skakar hand med (SD) och hellre sitter med i en borgerlig regering.
Den där slynan som styr centern är inte långt från Annie Lööf i sitt synsätt när det kommer till SD.
Jag tror inte att det blir något samarbete.
Det är nog högst osannolikt. Jag såg nyss en intervju med Centerns partiledare och hon är inte imponerad av Kristersson.
Jag har ju träffat Torbjörn Fälldig några gånger och han vänder sig säkert i mardrömmar i sin grav när han ser att hans gamla parti har lierat sig med fd kommunister och sosseinspirerade miljönissar.