Citat:
Ursprungligen postat av
Diamondgrit
Bensin håller väl inte i fyra år heller? Men å andra sidan: det är så man ska göra alltså...
Vanlig bensin klarar inte 4 år, akrylat gör det men priset lite mer otrevligt. Men vem vet vad det kommer kosta vid pumpen om par år.
Nu har jag diesel, blankdiesel utan RME och tillsatt bränsle stabilisator så kan du spara diesel länge. Den gamla traktorn klarar vanlig skitdiesel med föroreningar utan större bekymmer medan nya bilen troligen kommer gå knackigt på samma bränsle. Fan funderar på köpa en 30 år gammal Mercedes så kan man köra på bara.
Är den miljövänliga RME tillsatsen som härsknar med tiden och bildar bakterier osv som förstör dieselns lagrings möjligheter.
Antar vi kan tacka miljöpartiet för vi räddar världen med kör med sämre bränsle. Sen om de kommer sitta i bestämmandepost nu efter valet så får vi väl räkna med att mer skit som förstör bränslet och bilen kommer blandas in i soppan. Det lite så de fungerar, ta nått miljöskit som dyrt som fan och tvinga in det i bränslet via lag och Sverige räddar jordklotet genom betala svindyrt vid pumpen för en dålig produkt.
För mig som använder traktor lite vid de små åkerbitar jag har för egen odling bara samt köra från skogen osv finns det inte en chans i helvete kunna köpa en el traktor typ Fendt e100 V Vario för 2,4 miljoner hur mycket än Miljöpartiet tror det ”möjligt”. Så diesel behövs för mig eller lägga ner det jag håller på med. Men klart odla ekologiskt till sig själv, släkt mm finns nog inte i deras partiprogram.