2026-09-15, 14:23
Medlem
Vad vet vi? Hur går detta till ens?

Citat:
Sex personer ska vara inblandade i olyckan. Varav ett barn, och en gravid kvinna.

Just nu pågår ett stort räddningspådrag på platsen.

Expressen
Citera
2026-09-15, 14:25
Medlem
J.Doessons avatar
Bil har voltat. Måste ju ha kommit i väldigt hög fart?
Citera
2026-09-15, 14:31
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Ser ut som mer än 30 kn/h men bra, de verkar ha missat träden av SVTs bild att döma.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/bil-voltade-i-centrala-hudiksvall

" Enligt Hudiksvalls tidning ska sex personer, varav ett barn och en gravid kvinna, vara inblandade i olyckan. Skadeläget är oklart.
Den bil som voltade hamnade på taket. Den andra bilen fick också omfattande plåtskador.
Det är oklart hur olyckan gick till, men det ska finnas flera vittnen till olyckan. "
Citera
2026-09-15, 14:33
Medlem
Citat:

Ja och på just den sträckan kör man väl max 30? Kurvigt med järnvägsövergång och mitt i stan.
Citera
2026-09-15, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Ja och på just den sträckan kör man väl max 30? Kurvigt med järnvägsövergång och mitt i stan.

Det är 40km/h där och nej, det är absolut inte "kurvigt" någonstans. Det är en lång raksträcka där med fri sikt åt båda hållen.
Citera
2026-09-15, 14:56
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Ser ut som mer än 30 kn/h men bra, de verkar ha missat träden av SVTs bild att döma.

" Enligt Hudiksvalls tidning ska sex personer, varav ett barn och en gravid kvinna, vara inblandade i olyckan. Skadeläget är oklart.
Den bil som voltade hamnade på taket. Den andra bilen fick också omfattande plåtskador.
Det är oklart hur olyckan gick till, men det ska finnas flera vittnen till olyckan. "
Ja väldans tur. Det stod nånting liknande i länkade länken. I den andra bilen ska det tydligen ha varit ett äldre par. Undrar ju om dom var på väg till BB eller om det regnar och vattenplaning? 🤔
Citera
2026-09-15, 14:57
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Ingen aning. Jag bor inte där omkring.
Citera
2026-09-15, 14:59
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ja väldans tur. Det stod nånting liknande i länkade länken. I den andra bilen ska det tydligen ha varit ett äldre par. Undrar ju om dom var på väg till BB eller om det regnar och vattenplaning? 🤔

I laglig hastighet får du inte vattenplaning i 40 knyck ens med sliks. Däremot är din BB-teori inte helt osannolik, då kan det gå fort och man bryr sig kanske inte om trafikljus och högerregel i den utsträckning man borde.
Citera
2026-09-15, 15:03
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
I laglig hastighet får du inte vattenplaning i 40 knyck ens med sliks. Däremot är din BB-teori inte helt osannolik, då kan det gå fort och man bryr sig kanske inte om trafikljus och högerregel i den utsträckning man borde.
Nä det är ju sant, är ju inte så fort, my bad 🫣 Mm hoppas att vi får nå svar vad som hände.
Citera
2026-09-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen

Pajero Wagon, byggd på Pick-upen L200.

Smal, högbyggd och med stel axel/parabelfjädrar bak. Inga problem att välta en sådan.
Citera
2026-09-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaskaSteg
Det är 40km/h där och nej, det är absolut inte "kurvigt" någonstans. Det är en lång raksträcka där med fri sikt åt båda hållen.
Då ska man vara ordentligt efterbliven om man lyckas vända en bil upp och ner. Ser ut att vara mitt i stan, då är det bäst att ligga lite under hastighetsgränsen och hålla stenkoll åt alla håll för du vet aldrig när en cyklist kommer flygandes eller en snorunge springer ut mitt i vägen för att hämta en boll som rymt.
Citera
2026-09-15, 16:15
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Då ska man vara ordentligt efterbliven om man lyckas vända en bil upp och ner. Ser ut att vara mitt i stan, då är det bäst att ligga lite under hastighetsgränsen och hålla stenkoll åt alla håll för du vet aldrig när en cyklist kommer flygandes eller en snorunge springer ut mitt i vägen för att hämta en boll som rymt.

Du menar förstås en skärm som rymt. Lätt misstag att begå idag, i övrigt håller jag helt och hållet med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in