2026-09-15, 14:03
Medlem
Jag har varit anime fan i många år, väldigt specifika serier som Berserk, HxH och Monster, med lite mörkare toner så att säga.

Jag har alltid kunnat kolla online speciellt på fyllan gratis men nu är fan varenda sida bannad?

Vart vänder ni er? Jag är desperat och förtvivlad, har försökt att söka på torrenter å skit för att ladda ner grejer men det är fan bannlyst överallt om man inte swipar kortet och betalar.
Citera
2026-09-15, 14:10
Medlem
One2Manys avatar
Mig veterligen är det varken tillåtet att efterfråga eller länka till torrentsidor på Flashen. Åratal sen jag laddade ner anime, men den största trackern ligger fortfarande öppen på samma adress den alltid legat.

Du får helt enkelt skaffa amazon prime och sen en prenumeration på crunchyroll för 89 spänn i månaden.
Citera
2026-09-15, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Mig veterligen är det varken tillåtet att efterfråga eller länka till torrentsidor på Flashen. Åratal sen jag laddade ner anime, men den största trackern ligger fortfarande öppen på samma adress den alltid legat.

Du får helt enkelt skaffa amazon prime och sen en prenumeration på crunchyroll för 89 spänn i månaden.

Usch va tråkigt! Jag har självklart råd med det men det är väl en ful ovana att man alltid har haft tillgång till det gratis, precis som youtube och twitch.
Citera
2026-09-15, 14:47
Medlem
Tavastehuss avatar
Bor i ”animelandet” men kollar inget. Frun och barnen ser en del på Netflix, ganska mycket nytt och känt finns där faktiskt.

Du kan säkert få bättre utbud om du använder dig av VPN och ställer in på Japan (men då är inget textat på engelska) eller USA som har en större marknad för anime än Europa i allmänhet och Skandinavien i synnerhet.
Citera
2026-09-15, 14:47
Medlem
Riksreptilens avatar
Disney + har dels lite barnvänliga men även Bleach (2004) som de tycker är 16+

Bleach (2022) Nya avsnitt i fjärde säsongen dyker upp f n.

Slötitta på Xmen '97 var fint två helger på rad när jag var tillplattade efter jobbet.
Två säsonger.
Citera
2026-09-15, 15:10
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofhunken
Usch va tråkigt! Jag har självklart råd med det men det är väl en ful ovana att man alltid har haft tillgång till det gratis, precis som youtube och twitch.

Jag betalar för bekvämligheten, det är skönare att ha allt ett knapptryck bort på TVn än att behöva sätta igång datorhelvetet, leta fram aktiva torrents, ladda hem skiten och ändå kolla på TVn via HDMI-kabel utan att kunna pausa/byta avsnitt med fjärrkontrollen.
Citera
2026-09-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Jag betalar för bekvämligheten, det är skönare att ha allt ett knapptryck bort på TVn än att behöva sätta igång datorhelvetet, leta fram aktiva torrents, ladda hem skiten och ändå kolla på TVn via HDMI-kabel utan att kunna pausa/byta avsnitt med fjärrkontrollen.

Jo förstår men jag har ju aldrig behövt ladda ner det förut, fanns ju ett hundratal hemsidor där man kunde strömma direkt på en knapp som crunchyroll är ett av exemplen där det var gratis förut men nu är alltid låst och nedstängt. Men men, borde inte klaga, du har rätt!
Citera
2026-09-15, 15:28
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofhunken
Jo förstår men jag har ju aldrig behövt ladda ner det förut, fanns ju ett hundratal hemsidor där man kunde strömma direkt på en knapp som crunchyroll är ett av exemplen där det var gratis förut men nu är alltid låst och nedstängt. Men men, borde inte klaga, du har rätt!

Har aldrig fulstreamat, när det begav sig var det torrents som gällde, sen gick man över till att betala för skiten. Skönt att inte veta vad man saknar för man aldrig upplevt det.

Man kan alltid trösta sig med att det iaf kommer skaparna till ekonomisk gagn när man betalar för anime
Citera
2026-09-15, 16:44
Medlem
HBTKuks avatar
När jag var barn kollade folk på anime i pojkrummet. Du kanske borde kolla där?
Citera
2026-09-15, 22:23
Medlem
Googla samma fråga sen skriver du reddit bakom så hittar du. De har en hel databassida med länkar osv
Och nä är it Netflix eller prime för de suger då det kmr till anime, crunchy roll suger också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in