2026-09-15, 03:07
Medlem
Hej!
Jag skulle behöva någon eller några duktiga personer hjälp härinne med lite tips och råd:

Har kört 300mg/v i cirka 3 månader, gick sedan över till 600mg/vecka i 1 år totalt på 600.
Förra veckan sänkte jag min dos till 300mg/veckan.

Det innebär att jag legat på testo E i1 år och snart 4 månader nonstop.

När jag låg på 600/v åt jag även 6st anavar under sommaren i cirka 9 veckor. Tog arimidex ibland men kört med liten dos hcg 1 gång i veckan sen 3 månader tillbaka.

Körde även reta i ungefär 3 månader innan och tillsammans med anavar o testo under sommaren.

Jag mår bra o mina prover visar bra (atlet test dom tar typ 52 olika tester via werlabs) ska göra ett nytt nästa månad.

Nu till mina frågor: tänkte sluta med testo bara en kort period dels för att kroppen ska få återhämta sig men mest för att jag vill skaffa ett till barn.
Går det skaffa barn om jag skulle sänka dosen ytterligare till typ 250/125 i veckan?
Jag mår bra utav testo och vill egentligen köra på 250 livet ut o sen öka under sommaren till 500.
Vad tycker ni om det?
Om jag nu väljer att sluta en kortare period för att skaffa ett till barn, gör jag rätt då som minskar dosen från 600 till 300 o sen till 150 för att sedan gå av o ta nolva hcg osv? Eller ska man bara hoppa av direkt?

Tacksam för seriösa svar ❤️🙏
Senast redigerad av abidaz10 2026-09-15 kl. 03:10.
Citera
2026-09-15, 04:08
Medlem
FedupFlorences avatar
Har ingen info men det är intressant med en öppen hemlighet så jag har läst en del och vill fråga en sak. Vad säger ditt folk? Finns det nåt att stödja sig på? FASS, studier, anekdoter?
Citera
2026-09-15, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Har ingen info men det är intressant med en öppen hemlighet så jag har läst en del och vill fråga en sak. Vad säger ditt folk? Finns det nåt att stödja sig på? FASS, studier, anekdoter?
Hej!
Vad menar du med "vad säger ditt folk" ?

Har inte varit inne i kollat fass.

Har däremot läst här inne att dom flesta sänker inte testot som i mitt fall från 600 till 300 o sen e tanken 150mg per vecka för att eventuellt hoppa av en kortare period o köra hcg o nolva o kanske proviron arimidex clomid ver inte riktigt vad som behövs men har det mesta.
Läst att många bara hoppar av o kör pct direkt.

Men om jag kan få barn när jag ligger på 125 eller 250mg per vecka då kanske jag väljer att fortsätta med testot utan kortare uppehåll
Citera
2026-09-15, 04:38
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidaz10
Hej!
Vad menar du med "vad säger ditt folk" ?

Har inte varit inne i kollat fass.

Har däremot läst här inne att dom flesta sänker inte testot som i mitt fall från 600 till 300 o sen e tanken 150mg per vecka för att eventuellt hoppa av en kortare period o köra hcg o nolva o kanske proviron arimidex clomid ver inte riktigt vad som behövs men har det mesta.
Läst att många bara hoppar av o kör pct direkt.

Men om jag kan få barn när jag ligger på 125 eller 250mg per vecka då kanske jag väljer att fortsätta med testot utan kortare uppehåll

Hej. Diskussionsforum, gymmet, där andra användare pratar om saken. Jag kan inte råda om det, måste googla det där men tror ändå det är omöjligt att råda om, det var därför jag undrade hur diskussionerna gick. Vet inte vad det är värt men läs det du kan få reda på, läkemedel eller verksam substans kan du söka i FASS, välj vårdpersonal och läs under farmakokinetik och dynamik. Hur de påverkar varann kan du söka på janusinfo/interaktioner.
Citera
2026-09-15, 21:50
Medlem
Citat:
Hej!
Jag skulle behöva någon eller några duktiga personer hjälp härinne med lite tips och råd:

Har kört 300mg/v i cirka 3 månader, gick sedan över till 600mg/vecka i 1 år totalt på 600.
Förra veckan sänkte jag min dos till 300mg/veckan.

Det innebär att jag legat på testo E i1 år och snart 4 månader nonstop.

När jag låg på 600/v åt jag även 6st anavar under sommaren i cirka 9 veckor. Tog arimidex ibland men kört med liten dos hcg 1 gång i veckan sen 3 månader tillbaka.

Körde även reta i ungefär 3 månader innan och tillsammans med anavar o testo under sommaren.

Jag mår bra o mina prover visar bra (atlet test dom tar typ 52 olika tester via werlabs) ska göra ett nytt nästa månad.

Nu till mina frågor: tänkte sluta med testo bara en kort period dels för att kroppen ska få återhämta sig men mest för att jag vill skaffa ett till barn.
Går det skaffa barn om jag skulle sänka dosen ytterligare till typ 250/125 i veckan?
Jag mår bra utav testo och vill egentligen köra på 250 livet ut o sen öka under sommaren till 500.
Vad tycker ni om det?
Om jag nu väljer att sluta en kortare period för att skaffa ett till barn, gör jag rätt då som minskar dosen från 600 till 300 o sen till 150 för att sedan gå av o ta nolva hcg osv? Eller ska man bara hoppa av direkt?

Tacksam för seriösa svar ❤️🙏

Hur ser hematokriten ut, vad har du gör shbg värde,

Hcg är nyckeln,
Det finns ingen anledning att trappa ner testo utan sluta tvärt, kör hcg och nolva
När testot är ute ur kroppen kör enclompihen
Och hcg

Vänta iaf 90 dagar innan du gör henne gravid,
För det är vad det tar för spermier att mogna,

Jag gick av 600-1000mg vecka typ 2 års brukande
Och hon blev gravid inom några månader,
Citera
2026-09-16, 12:26
Medlem
Sten-Ulphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan333

Får de ett omoget mongobarn om hon blir på smällen innan de där nittio dagarna passerat? Eller en lillgammal besserwisser om spermierna gått över tiden och blivit övermogna?
Citera
2026-09-16, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sten-Ulph
Får de ett omoget mongobarn om hon blir på smällen innan de där nittio dagarna passerat? Eller en lillgammal besserwisser om spermierna gått över tiden och blivit övermogna?

För att optimera kvaliteten på sperma så behövs minst 90 dagars renlevnad,
Citera
2026-09-16, 23:42
Medlem
Sten-Ulphs avatar
Citat:
För att optimera kvaliteten på sperma så behövs minst 90 dagars renlevnad,

Lol 90 dagars renlevnad, enligt Koranen då eller? De brukar bli på smällen hur man än bär sig åt, huvudsaken är nog att man försöker hålla sig till renlevnad efter att ungen är född. Och gärna ett tag före...

Inshallah!
Citera
2026-09-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sten-Ulph
Lol 90 dagars renlevnad, enligt Koranen då eller? De brukar bli på smällen hur man än bär sig åt, huvudsaken är nog att man försöker hålla sig till renlevnad efter att ungen är född. Och gärna ett tag före...

Inshallah!

Det tar 90 dagar för spermier att mogna dvs bli redo att användas, rökning , alkohol, stillasittande,
Solkräm, och div hormonstörande ämnen påverkar dna i dessa omogna spermier vilket i sin tur påverkar barnet som föds,

Det är rätt enkelt , vill du optimera chanserna till en bra avkomma, så optimerar du din spermie kvalitet,

Eller du kanske tycker det är ok att kvinnan som ska föda barnet dricker och röker under graviditeten?
Citera
2026-09-16, 23:57
Medlem
Sten-Ulphs avatar
Citat:
Det tar 90 dagar för spermier att mogna dvs bli redo att användas, rökning , alkohol, stillasittande,
Solkräm, och div hormonstörande ämnen påverkar dna i dessa omogna spermier vilket i sin tur påverkar barnet som föds,

Det är rätt enkelt , vill du optimera chanserna till en bra avkomma, så optimerar du din spermie kvalitet,

Eller du kanske tycker det är ok att kvinnan som ska föda barnet dricker och röker under graviditeten?

Haha, det är nog viss skillnad på om mannen dricker månaderna innan han gör tjejen gravid gentemot om tjejen dricker under graviditeten...

Menar du att din farsa gjorde din morsa gravid på fyllan, med ciggen i mungipan?
Citera
2026-09-27, 14:02
Medlem
Citat:
Hur ser hematokriten ut, vad har du gör shbg värde,

Hcg är nyckeln,
Det finns ingen anledning att trappa ner testo utan sluta tvärt, kör hcg och nolva
När testot är ute ur kroppen kör enclompihen
Och hcg

Jag gick av 600-1000mg vecka typ 2 års brukande
Och hon blev gravid inom några månader,
Blir det inte värre av att sluta tvärt?
Ligger just nu på 240 o sänker dosen varje vecka tills jag ligger på runt 150 ungefär o där vill jag hålla mig bara för välmående, jobb osv. Kör lite hcg 1 gång I veckan o gjort det sen ungefär 3 månader tillbaka.
Många som säger att det går o skaffa barn på 150 / v stämmer inte det?
Äter ingen nolva just nu men har det hemma. Har beställt test som ska göras om 3 veckor ungefär, atlet test från werlabs
Citera
2026-09-27, 19:22
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Blir det inte värre av att sluta tvärt?
Ligger just nu på 240 o sänker dosen varje vecka tills jag ligger på runt 150 ungefär o där vill jag hålla mig bara för välmående, jobb osv. Kör lite hcg 1 gång I veckan o gjort det sen ungefär 3 månader tillbaka.
Många som säger att det går o skaffa barn på 150 / v stämmer inte det?
Äter ingen nolva just nu men har det hemma. Har beställt test som ska göras om 3 veckor ungefär, atlet test från werlabs
Det blir inte värre att sluta tvärt, det finns ingen anledning att trappa ner.
Förr eller senare kommer du till tröskeln för vad du behöver för att inte tappa massa och vad tror du är bäst, att låta kroppen ligga på mindre än vad som krävs för att underhålla musklerna eller att sluta tvärt och låta kroppen hamna i "normalläge" så snabbt som möjligt?

Jag vet inte vilken form du är i men när jag har varit i riktigt bra form och gått från högdos tren + testo till cruise på 250mg ew så har jag tappat både massa och styrka redan där, (Inte bara vätska utan riktigt massa) så ligga på tex 150mg ett tag vore inte fördelaktigt på nåt sätt.

Jag har oavsiktligt gjort min fru med barn på cruise fast en del säger att det inte går men det är BS.
Jag förklarade för henne att ligga på testo länge är som manligt preventivmedel men där hade jag fel.
Vi gjorde abort. Det är aldrig roligt.
Hade barnet blivit normalt?
Ja förmodligen.
Men om det inte blir som det ska av vilken som helst anledning så lär nog både du och din partner grubbla resten av era liv på varför du inte bara klev av och bakade bullen naturligt.

Som någon skrev HCG snabbar upp återhämtningen av bollarna men kom ihåg att även HCG håller hypofysen nerstängd.

Kliv av, återhämta dig, skaffa barn när du är helt återställd.
Jag är helt fel person att säga det här, men ta en funderare på dina prioriteringar när du ska vara en far sen.

Lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in